Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   "L'ambiance est bonne", maar... "L'optimisme n'est pas de rigueur". (https://forum.politics.be/showthread.php?t=142524)

den ambetantsten 16 augustus 2010 11:34

"L'ambiance est bonne", maar... "L'optimisme n'est pas de rigueur".

Toeme toch... de Belgische "krijger" en andere "briljante politieke analisten" die hier constant de flauwe plezante uithangen, zouden wat meer moeten terugkoppelen naar hun geliefde pers... De nief patatten zijn nog nie gereed!

BWarrior 16 augustus 2010 11:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten (Bericht 4926986)
Toeme toch... de Belgische "krijger" en andere "briljante politieke analisten" die hier constant de flauwe plezante uithangen, zouden wat meer moeten terugkoppelen naar hun geliefde pers... De nief patatten zijn nog nie gereed!

Ja, ge gaat eraan moeten wennen dat ge ongelijk hebt.

Txiki 16 augustus 2010 11:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 4927061)

Er is niks leukers dan ongelijk hebben.

vrijevlaming 16 augustus 2010 12:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 4927061)

gij zijt dat al gewend zeker?

Voor mijn part mag er een akkoord komen, maar 't zal serieus in orde moeten zijn vooraleer ik voor zal stemmen op het congres

Xenophon 16 augustus 2010 14:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 4927081)
gij zijt dat al gewend zeker?

Voor mijn part mag er een akkoord komen, maar 't zal serieus in orde moeten zijn vooraleer ik voor zal stemmen op het congres

Wat moet er zoal inzitten voor u?

Splitsing BHV zonder toegevingen? Dat is toch het minste?

Gwyndion 16 augustus 2010 15:03

Er moet vooral responsabilisering en meer autonomie voor de deelgewesten inzitten. Geld overhevelen heeft weinig zin als je enkel mag beslissen welke kleur het briefpapier mag hebben.

vrijevlaming 16 augustus 2010 15:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion (Bericht 4927346)
Er moet vooral responsabilisering en meer autonomie voor de deelgewesten inzitten. Geld overhevelen heeft weinig zin als je enkel mag beslissen welke kleur het briefpapier mag hebben.

zo is dat

vrijevlaming 16 augustus 2010 15:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4927318)
Wat moet er zoal inzitten voor u?

dat is moeilijk in te schatten en hangt af van wat ze juist gaan voorleggen.
Overhevelen van serieuze delen van belangrijke domeinen (gezondheidszorg, arbeid, sociale zekerheid, justitie misschien), en dan spreek ik over zowel het geld als de mogelijkheid om eigen beleid te voeren, moet toch zeker in het pakket zitten.

Txiki 16 augustus 2010 15:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 4927353)
Overhevelen van serieuze delen van belangrijke domeinen (gezondheidszorg, arbeid, sociale zekerheid, justitie misschien), en dan spreek ik over zowel het geld als de mogelijkheid om eigen beleid te voeren, moet toch zeker in het pakket zitten.

Er is geen geld... snap dat nu toch eens.

Xenophon 16 augustus 2010 15:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 4927353)

Je begrijpt toch dat de Walen van zulks Belgie geen eieren willen?

vrijevlaming 16 augustus 2010 15:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4927390)
Je begrijpt toch dat de Walen van zulks Belgie geen eieren willen?

kan best, maar dat maakt mijn zaak niet

Txiki 16 augustus 2010 15:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 4927413)
kan best, maar dat maakt mijn zaak niet

Net wel! Want jouw zaak zal zich daaraan moeten aanpassen. In welke richting, tja, dat kies je voor een stuk zelf niet, maar of je het met die richting eens wil zijn of niet, wel.

solidarnosc 16 augustus 2010 15:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 4927387)
Er is geen geld... snap dat nu toch eens.

België is één van de rijkste landen ter wereld.

Txiki 16 augustus 2010 15:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 4927420)
België is één van de rijkste landen ter wereld.

Fout. De inwoners zijn rijk. De staat is failliet.

solidarnosc 16 augustus 2010 15:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 4927428)
Fout. De inwoners zijn rijk. De staat is failliet.

Zoals quasi elke staat in het westen.

Txiki 16 augustus 2010 15:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 4927436)
Zoals quasi elke staat in het westen.

Klopt. Moeten de kleine man en vrouw opdraaien daarvoor? Opdoeken die structuren. Opdoeken dat economische systeem.

vrijevlaming 16 augustus 2010 15:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 4927417)
Net wel! Want jouw zaak zal zich daaraan moeten aanpassen. In welke richting, tja, dat kies je voor een stuk zelf niet, maar of je het met die richting eens wil zijn of niet, wel.

bijlange niet. Kijk, mijn partijtop zal (of zal niet) met een akkoord afkomen naar eerst de partijraad, en indien daar goedgekeurd, en dan naar het congres. Het enige wat mijn zaak is, is ja of nee zeggen tegen dat akkoord. En ik heb gezegd wat ik wil zien vooraleer ik 'ja' stem. Wat de partijtop, de franstaligen of andere partijen willen, is dus helemaal mijn zaak niet.

Maar ik begrijp wel wat je bedoelt;-)

Txiki 16 augustus 2010 15:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 4927458)
bijlange niet. Kijk, mijn partijtop zal (of zal niet) met een akkoord afkomen naar eerst de partijraad, en indien daar goedgekeurd, en dan naar het congres. Het enige wat mijn zaak is, is ja of nee zeggen tegen dat akkoord. En ik heb gezegd wat ik wil zien vooraleer ik 'ja' stem. Wat de partijtop, de franstaligen of andere partijen willen, is dus helemaal mijn zaak niet.

Maar ik begrijp wel wat je bedoelt;-)

Uw partijtop zal niet afkomen met iets waarvan het weet dat de partijraad het niet aanvaardt. Tenzij ze het goed kunnen verkopen. Maar, gelukkig zitten er in de N-VA nog echte Volksunie-mensen. Dat zijn halve anarchisten. Daaraan krijgen ze niks zomaar verkocht, hoe mooi de verpakking ook zou kunnen zijn.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be