Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   Is de koran plagiaat van het oude testament ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=142560)

Eigenzinnig 17 augustus 2010 06:44

Is de koran plagiaat van het oude testament ?

Een mens is nooit te oud om te leren..er lijken enorm veel overeenkomsten te zijn tussen de regelneverij in het oude testament en de koran...

Zo verbiedt het oude testament het consumeren van varkensvlees en alcohol en legt ze eveneens 'zedige' kledingnormen op..

Het lijkt erop dat Mo de mosterd voor de koran 'letterlijk' bij Abraham is gaan halen..

Ephialtes 17 augustus 2010 07:51

En "Mein Kampf" een herwerkte versie van de Koran...

pixelpower 17 augustus 2010 08:11

Zonder zwanzen; de man heeft een punt.

Of beter; een puntJE. Wanter is méér dan de overeenkomst tss bijbel en koran. Wie wat analytisch denkwerk doet, zal parallellen zien tussen ALLE grote godsdiensten. Incl een soort zondvloed, en een "bovennatuurlijke" figuur die over het water komt aanlopen en wijze raad geeft, enz enz...

Mvg,

J.

Dionysus 17 augustus 2010 10:23

No shit Sherlock

Judaïsme, Christendom en de Islam zijn zeer sterk verbonden (wiki "abrahamic religions"). Ze leenden ook alle drie van andere "heidense" godsdiensten om de hunne aantrekkelijker te maken. Bijna alle religies zijn schuldig aan een of andere vorm van plagiaat.

Pixelpower ik hoop niet dat je denkt dat er echt een wereldwijde zondvloed was. :lol:

nihao 17 augustus 2010 12:12

Citaat:

ik hoop niet dat je denkt dat er echt een wereldwijde zondvloed was
En waarom niet ?

Ooit van Hapgood gehoord ?

pixelpower 17 augustus 2010 12:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus (Bericht 4928875)

Pixelpower ik hoop niet dat je denkt dat er echt een wereldwijde zondvloed was. :lol:

Tuurlijk niet. :-D

Maar blijkbaar zit dat zondvloed verhaal in vele religies verwerkt, da's al wat ik zeg. Allee, deze info heb ik zélf ook niet uit eerste hand hee. Ik ga al die religiueze geschriften niet lezen hee zeg. Ik heb dat gelezen in een boek van één of andere prof.

parcifal 17 augustus 2010 12:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nihao (Bericht 4929028)
En waarom niet ?

Yep, geef eens een ernstig argument waarom we Hapgood serieus zouden moeten nemen?

Tik tak.

fox 17 augustus 2010 12:37

Citaat:

En waarom niet ?

Neen.

Ik heb alleen ooit eens ergens gelezen dat de Bijbelse zondvloed gebaseerd zou zijn zijn op de herverbinding van de Middelandse zee met de Zwarte zee.

Schelfie 17 augustus 2010 13:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 4929068)
Neen.

Ik heb alleen ooit eens ergens gelezen dat de Bijbelse zondvloed gebaseerd zou zijn zijn op de herverbinding van de Middelandse zee met de Zwarte zee.

Die theorie heb ik ook al ergens gelezen, en lijkt mij zeer (tot zelfs het meest) plausibel.

1207 17 augustus 2010 15:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie (Bericht 4929250)
Die theorie heb ik ook al ergens gelezen, en lijkt mij zeer (tot zelfs het meest) plausibel.

punt is natuurlijk dat de bijbel het heeft over de hele wereld die onder water staat incl. himalaya.

Eigenzinnig 17 augustus 2010 15:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 1207 (Bericht 4929404)
punt is natuurlijk dat de bijbel het heeft over de hele wereld die onder water staat incl. himalaya.

Volgens mij was het wereldbeeld toen beperkt tot de +/- middellandse zee..om historisch bekende redenen waren er toen geen ooggetuigenverslagen uit de 5 andere werelddelen..:-P

Dionysus 17 augustus 2010 15:21

Citaat:

En waarom niet ?

Ja, en een idee zonder enige wetenschappelijke onderbouwing is nauwelijks overtuigend.

InfiniteLoveIsAll 18 augustus 2010 09:34

wel lachen, het hele oude testament is door een paar mensen, paar honderd jaar na Jezus in elkaar geflanst, vandaar ook de vele tegenstellingen in de Bijbel.

Bidden helpt ook al niet.

God verlos me van Uw volgelingen!

Ziet U, werkt niet!

respublica 18 augustus 2010 09:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door InfiniteLoveIsAll (Bericht 4930858)
wel lachen, het hele oude testament is door een paar mensen, paar honderd jaar na Jezus in elkaar geflanst, vandaar ook de vele tegenstellingen in de Bijbel.

Bidden helpt ook al niet.

God verlos me van Uw volgelingen!

Ziet U, werkt niet!

wat een onzin... :roll:
De tegenstellingen bestaan omdat de Bijbel door mensen geschreven is, maar het Oude Testament werd volledig geschreven eeuwen voor de geboorte Christi, wel gecanoniseerd in de vroege kerkgeschiedenis.

InfiniteLoveIsAll 18 augustus 2010 09:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door respublica (Bericht 4930871)
De tegenstellingen bestaan omdat de Bijbel door mensen geschreven is, maar het Oude Testament werd volledig geschreven eeuwen voor de geboorte Christi, wel gecanoniseerd in de vroege kerkgeschiedenis.

duh? excuse me? eeuwen voor de geboorte van Christi (wie is Christi)
dat GELOOF je toch zelf niet?

Dionysus 18 augustus 2010 10:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door InfiniteLoveIsAll (Bericht 4930902)
duh? excuse me? eeuwen voor de geboorte van Christi (wie is Christi)
dat GELOOF je toch zelf niet?

Het oude testament komt van de Joden (Torah) met een paar veranderingen. Dus ja, het oude testament is geschreven voor de geboorte van Christus. History 101

Vlaamse Leeuwin 18 augustus 2010 10:09

Citaat:

en alles wat die mensen schreven is uiteraard waarheid :roll:

Erwinvds 18 augustus 2010 10:18

Citaat:

Dus het OT (Thora) werd niet geschreven door mensen. Woow.
Niet om sarcastisch te doen maar door wie (wat) dan wel?

Inno 18 augustus 2010 10:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Erwinvds (Bericht 4930922)
Dus het OT (Thora) werd niet geschreven door mensen. Woow.
Niet om sarcastisch te doen maar door wie (wat) dan wel?

Nergens beweert hij toch dat het OT niet door mensen is geschreven. Hij zegt enkel dat OT voor de geboorte van Christus geschreven is.

harriechristus 18 augustus 2010 11:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 4928618)
Een mens is nooit te oud om te leren..er lijken enorm veel overeenkomsten te zijn tussen de regelneverij in het oude testament en de koran...

Zo verbiedt het oude testament het consumeren van varkensvlees en alcohol en legt ze eveneens 'zedige' kledingnormen op..

Het lijkt erop dat Mo de mosterd voor de koran 'letterlijk' bij Abraham is gaan halen..

Natuurlijk is de Koran een (slechte) plagiaat van het Oude Testament.

Dat is allang bekend en Mohammed pretendeerde ook helemaal niet een nieuwe religie te scheppen.
Hij beschouwde zijn woorden van Allah slechts als de allerlaatste openbaring op basis van de God van Abraham, die de zelfde is als die van de Joden.

Wil je werkelijk iets nieuws lezen, lees dan de nieuwe bijbel van harriechristus.

Gods Rijk bestaat in de microkosmos.

Het hele heelal is eigenlijk uit levende wezens opgebouwd en wel speciaal in de microkosmos in de vorm van een oneindig aantal microwezens.
De eenheid van dit oneindige aantal microwezens bestaat dan eigenlijk als één wezen, namelijk God zelf.
Dus het heelal is als het ware God zelf, dat wil zeggen: het is zijn lichaam en behuizing.
Of ook : GOD bestaat als een microwezen in de microkosmos.
Niet alleen als één microwezen natuurlijk, maar ook als alle anderen, dat wil zeggen een oneindig aantal.
God bestaat bijvoorbeeld in jouw lichaam in de vorm van 10^40 microwezens.
Hij en Zij weten dan ook alles over jou, veel en veel meer dan jijzelf weet.
Kun je je dat voorstellen?

http://home.kpn.nl/wegge168/Frame-nederlands.html

http://www.vrijeforums.com/

hartelijke groeten van harriechristus

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be