Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   oplossing kattenplaag (https://forum.politics.be/showthread.php?t=142618)

Scherven A. Mok 18 augustus 2010 11:46

oplossing kattenplaag

Onze federale regering van lopende zaken (zoals bvb katten) heeft een vijf jaren plan opgesteld om katers en katten te castreren en steriliseren. Dit na alarmerend gemiauw vanuit Gaia en de dierenasielen.

bron

Mij lijkt het beter om ze vet te mesten en op te eten. Of om het aantal mensen te verminderen dat katten wenst en dan daarna weer niet. Dit zou kunnen door sterilisatie en castratie of op z'n minst het niet verhogen van het kindergeld.

Ke Nan 18 augustus 2010 13:01

En hoe zit het dan met de muizenpopulatie?

Scherven A. Mok 18 augustus 2010 13:55

Hoe meer muizen hoe liever.

Heftruck 18 augustus 2010 15:57

Katten vrijlaten.

Politici castreren.

Xenophon 18 augustus 2010 16:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan (Bericht 4931248)
En hoe zit het dan met de muizenpopulatie?

De katten eten die nog steeds op. Met of zonder castratie.

Trouwens, enkele muizen meer of minder, dat maakt niemand iets uit.

Kijk naar Antwerpen, dat sinds het vuilbakkenplan van Maria Vogels vergeven zit van ratten. Niemand ligt daar wakker van.

Trouwens, de staat die in de komende jaren alle katten gaat steriliseren? Dat gaat enorm veel geld kosten en niet werken.

HOUZEE ! 18 augustus 2010 18:09

Kattenplaag ?? Tiens, dat is nu eens het eerste wat ik daarvan hoor .... Ratten daarentegen :?

Fallen Angel 18 augustus 2010 18:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 4931072)
Onze federale regering van lopende zaken (zoals bvb katten) heeft een vijf jaren plan opgesteld om katers en katten te castreren en steriliseren. Dit na alarmerend gemiauw vanuit Gaia en de dierenasielen.

bron

Mij lijkt het beter om ze vet te mesten en op te eten. Of om het aantal mensen te verminderen dat katten wenst en dan daarna weer niet. Dit zou kunnen door sterilisatie en castratie of op z'n minst het niet verhogen van het kindergeld.

Ze moeten ook weten wat ze willen he.
Overlaatst in mijn gemeente was men net aan t zagen dat er teveel katten verdwenen. Vooral rosse katten.
Men vermoede dat een bende die katten doorverkocht aan de pelsindustrie.

Jazeker 18 augustus 2010 18:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 4931072)

bron

Eh, holocaust iemand? 8O

Jazeker 18 augustus 2010 18:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel (Bericht 4931763)
Ze moeten ook weten wat ze willen he.
Overlaatst in mijn gemeente was men net aan t zagen dat er teveel katten verdwenen. Vooral rosse katten.
Men vermoede dat een bende die katten doorverkocht aan de pelsindustrie.

Heh... Tegen W-VL liep een kattendoder rond. Iemand heeft hem toen betrapt en met een tweeloop zijn twee knieën aan flarden geschoten. De politie heeft zich toen goed van zijn taak gekweten... "Dag madammeke, der loopt hier ne kattendoder rond en ze hebben diene flink bij zijn stekken gehad. Niks gehoord zeker? Dachten we al... boh... een borrelke slaag ik niet af". Dat zijn nog eens flikken naar mijn hart. :-D

Jazeker 18 augustus 2010 19:10

Nog flikken naar mijn hart: Bij ons was ingebroken en de volgende dag hebben ze het opnieuw proberen doen (was buiten mijn moeder met een keukenmes gerekend). Ze spraken enkel Frans en onze locale flikken kregen enkel "Cochon" in het gezicht gesmeten. Ze kregen vanuit Brussel de opdracht om ze gewoon op de trein te zetten. Antwoord van een flik: "Meneer, madam, zet een flink zware staaf naast uw bed en als ge iets hoort, klopt ze dan maar dood en smijt ze op straat. We zullen ze daar wel vinden en ze waren waarschijnlijk doodgereden door iemand onbekend". Zalig. Dat is het soort van flikken die ooit begonnen als ambitieus en met de gedachte dat er gerechtigheid kon geschieden in dit land... 10-20 jaar later wisten ze wel beter. Best jammer dat ze zo bitter moeten worden in hun toch wel belangrijke job.

Ik heb het hier niet over agressieve zwaantjes (breek me daar de bek niet over open) of het type dat meer drugs uit het kantoor haalt dan erin brengt, noch over ambetantenaren die u al een boete lappen als ge ergens 5 minuten staat en vergeten zijt om uw parkeerkaart te leggen.

Het zijn die flikken die er ooit met goede moed aan begonnen en na een paar jaar afglijden naar meer sympathie voor het slachtoffer dan de dader omdat ze toch weten dat de dader op zijn twee oortjes kan slapen. Mijn sympathie en respect voor dat soort flikken.

Mambo 18 augustus 2010 19:47

Volgens mij kweken die katten rapper dan ze kunnen gepakt worden en steriliseren.

Enfin er moet een naam op de envelop met geld staan. Wat ze er daarna mee doen is hun zaak nietwaar?

De schoofzak 18 augustus 2010 21:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 4931868)
Nog flikken naar mijn hart: Bij ons was ingebroken en de volgende dag hebben ze het opnieuw proberen doen (was buiten mijn moeder met een keukenmes gerekend). Ze spraken enkel Frans en onze locale flikken kregen enkel "Cochon" in het gezicht gesmeten. Ze kregen vanuit Brussel de opdracht om ze gewoon op de trein te zetten. Antwoord van een flik: "Meneer, madam, zet een flink zware staaf naast uw bed en als ge iets hoort, klopt ze dan maar dood en smijt ze op straat. We zullen ze daar wel vinden en ze waren waarschijnlijk doodgereden door iemand onbekend". Zalig. Dat is het soort van flikken die ooit begonnen als ambitieus en met de gedachte dat er gerechtigheid kon geschieden in dit land... 10-20 jaar later wisten ze wel beter. Best jammer dat ze zo bitter moeten worden in hun toch wel belangrijke job.

Ik heb het hier niet over agressieve zwaantjes (breek me daar de bek niet over open) of het type dat meer drugs uit het kantoor haalt dan erin brengt, noch over ambetantenaren die u al een boete lappen als ge ergens 5 minuten staat en vergeten zijt om uw parkeerkaart te leggen.

Het zijn die flikken die er ooit met goede moed aan begonnen en na een paar jaar afglijden naar meer sympathie voor het slachtoffer dan de dader omdat ze toch weten dat de dader op zijn twee oortjes kan slapen. Mijn sympathie en respect voor dat soort flikken.

Twee posts over aangename flikken ... ben jij op een verliefd geworden ?

Marie van de koster 18 augustus 2010 21:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 4931926)
Volgens mij kweken die katten rapper dan ze kunnen gepakt worden en steriliseren.

Enfin er moet een naam op de envelop met geld staan. Wat ze er daarna mee doen is hun zaak nietwaar?

Is dat een federale envelop of een Vlaamse? :-D
Overigens kan ik me moeilijk voorstellen dat �*lle katten gesteriliseerd worden, niemand wil toch dat die beestjes uitsterven! Bovendien wil ik in mijn volgend leven een kat zijn dus moeten er enkele overblijven.
Want zoals ik ooit las : een hond heeft een baas maar een kat heeft personeel.
Lang leve de poezen! :cheer::cheer::cheer:

Vette Pois(s)on 18 augustus 2010 21:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 4931850)
Heh... Tegen W-VL liep een kattendoder rond. Iemand heeft hem toen betrapt en met een tweeloop zijn twee knieën aan flarden geschoten. De politie heeft zich toen goed van zijn taak gekweten... "Dag madammeke, der loopt hier ne kattendoder rond en ze hebben diene flink bij zijn stekken gehad. Niks gehoord zeker? Dachten we al... boh... een borrelke slaag ik niet af". Dat zijn nog eens flikken naar mijn hart. :-D

Prachtig !

:-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be