![]() |
Justitie helemaal gaga?
Citaat:
Natuurlijk blijven bepaalde straten en wijken gevuld met krapuul op die manier! Hoeveel miljoenen heeft dat kereltje al gekost aan de maatschappij om zijn advocaten, zijn gerechtskosten, de gepresteerde uren van de politie enz te betalen? En wie betaalt dat allemaal? Wij? Hoog tijd dat er iets anders gebeurt... uit DS vandaag |
Geld stinkt niet zeggen ze... In dit geval is't wel anders.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het verklaart in elk geval waarom we niet moeten denken dat kleine kriminaliteit zal verminderen mettertijd... Justitie zorgt voor zijn eigen werkgelegenheid of wat? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Blijkbaar besteden we graag veel geld en werkingsmiddelen aan een onwerkbaar, nutteloos en schadelijk verbod. Hoeveel miljoenen heeft dat verbod nu al aan de maatschappij gekost? |
Citaat:
|
Citaat:
Lees het hier bijvoorbeeld na in het geval van Portugal. |
Citaat:
Het cijfer is niet volledig correct (1.5 jaar iets herinneren kan je herinnering van dat cijfer aantasten) maar als ik mij niet vergis was de verslavingsgraad in NL +- 4 promille (=0.4%), terwijl deze in andere landen tussen de 6 en de 10 promille lag. De cijfers dateerden echter wel van +- 2005 voor Nederland en (!) van +- 1995 voor België, waardoor ikzelf vermoed dat België -uit angst om het cijfer te zien stijgen- geen nieuw onderzoek voert. Ook geven buurtbewoners van coffeeshops aan weinig overlast te hebben van deze shops, het cijfer lag zelfs lager dan buurtbewoners rond een café. Wanneer er wél meer overlast was, ging dit quasi alleen maar over coffeeshops aan de grens, waar er drugstoerisme is. Ik zie nog altijd niet in waarom de ene drugs toegelaten is (nicotine, alcohol, cafeïne) terwijl de andere verboden is (cannabis, ...) |
Citaat:
Iets dat vrij en legaal te koop is, bereikt toch potentieel meer gebruikers. Hoe meer gebruikers van een bepaalde drug, hoe groter de kans op verslaving. Elementaire logica. Los daarvan, in tijden dat roken langs alle kanten (terecht) op de korrel wordt genomen, plotseling een andere verslavende drug (die doorgaans gerookt wordt) legaliseren, is absoluut het verkeerde signaal geven. |
Citaat:
De lijn is getrokken en het is de bedoeling om die lijn zoveel mogelijk terug te dringen, niet om ze nog verder te leggen. |
Citaat:
Daarnaast is niet de aanraking met drugs die verslaving in de hand werkt, het is het gebruiken van drugs in overmaat wat verslaving in de hand werkt. Het innemen van drugs kan men veel beter controleren als het gelegaliseerd is. |
Citaat:
Ik ben sinds vorig jaar afgestudeerd aan mijn humaniora en ik heb op mijn 12 jaar schoolgaan (kleuterklas buiten beschouwing gelaten) geen ENKELE preventieles voor alcohol gehad. Ook niet anti-roken. Ik ben voor een sterk afradend beleid van de overheid tegenover drugs maar als iets legaal verloopt kan je het controleren, anders niet. Daarnaast is de "brol" die drugsdealers nu in de hand verkopen veel minder gezond dan de drugs die te verkrijgen zijn in coffeeshops. Ook voor de volksgezondheid is dus legalisatie een verbetering |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:31. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be