Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Misdaadcijfers Brussel opnieuw vervalst door de VLD ??? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=14267)

De Zuiveraar 21 mei 2004 09:34

Misdaad in Brussel stijgt meer dan minister vertelt

(Belga) In maart vertelde minister van Binnenlandse Zaken Patrick Dewael tijdens de justitietop dat de hoofdstedelijk misdaadcijfers gedaald waren. Maar Jos Colpin, woordvoerder van het Brussels parket, spreekt dat tegen. "Ik weet niet waar hij zijn cijfer haalde. [size=6]De criminaliteit in Brussel is het voorbije jaar met 7,5 procent gestegen", zegt hij vrijdag aan Het Nieuwsblad, De Standaard, Het Volk.[/size]De stijging is het grootst in de politiezones Jette, Sint-Jans-Molenbeek, Ganshoren en Brussel-stad-Elsene. De jeugdcriminaliteit steeg het afgelopen jaar met 32 procent. Volgens de magistraat daalde het aantal diefstallen in woningen, maar stijgt het stelen van autoradio's weer, zo staat in de VUM-kranten.

Philips Inc. 21 mei 2004 10:37

Zoals ik zei en blijf zeggen:

Met statistieken kan je alles bewijzen ...

Rr00ttt 21 mei 2004 10:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Philips Inc.
Zoals ik zei en blijf zeggen:

Met statistieken kan je alles bewijzen ...

Ik hecht meer geloofwaardigheid aan die woordvoerder dan aan Patrick Dewael.

illwill 21 mei 2004 10:51

Ik heb het toch altijd gezegt! Men vermelde enkel de feiten die gedaald waren zodat men kon zeggen dat de cijfers daalde terwijl andere feiten bijna verdubbelde waardoor de effectieve criminaliteitscijfers natuurlijk bleven stijgen. Je kunt toch zelf zien wat er gebeurt op straat, op het nieuws,...

Turkje 21 mei 2004 12:07

Nog iets in verband met die cijfers:

In hetzelfde bericht (DeStandaard) stond dat ook de cijfers ivm ernstige verkeersongevallen niet meer te betrouwen zijn, omdat men daar geen melding meer van maakt indien het overlijden niet terplaatse is gebeurd. Met andere woorden: iemand die naar aanleiding van een verkeersongeval overlijdt in of op weg naar het ziekenhuis, komt niet meer in de statistieken terecht !?

Weet iemand daar meer over?

Vlaanderen Boven 21 mei 2004 12:10

Turkje, ik hou van jou

Erw 21 mei 2004 13:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Nog iets in verband met die cijfers:
In hetzelfde bericht (DeStandaard) stond dat ook de cijfers ivm ernstige verkeersongevallen niet meer te betrouwen zijn, omdat men daar geen melding meer van maakt indien het overlijden niet terplaatse is gebeurd. Met andere woorden: iemand die naar aanleiding van een verkeersongeval overlijdt in of op weg naar het ziekenhuis, komt niet meer in de statistieken terecht !?
Weet iemand daar meer over?

Daar die woordvoerder van 't Brussels parket zegt niet meer insinueert hij dat ze vroeger wel meegerekend werden.
Wie is er dan verantwoordelijk voor deze wijziging van hoe te tellen?
Het ruikt uren ver naar gefoefel maar 'k zou graag meer weten.

Tzuvar Raemborr 21 mei 2004 13:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Zuiveraar
De jeugdcriminaliteit steeg het afgelopen jaar met 32 procent

Eigenlijk toch frappant... ze willen de allochtonen niet viseren dus noemen ze het maar "jongeren"... en dan viseren ze de jeugd!

TomB 21 mei 2004 13:56

Het is blijkbaar nog niemand opgevallen dat Dewael geen tijdsinterval vermeld heeft.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be