Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Beste gratis antivirus? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=142702)

Nynorsk 21 augustus 2010 09:53

Beste gratis antivirus?

Aangezien m'n vraag in dat ander topic blijkbaar een beetje verloren aan 't lopen is...

Wat is het beste gratis antivirusprogramma tegenwoordig?
(ook voor internetbankieren)

mmmmerci!

Visjnu 21 augustus 2010 11:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk (Bericht 4935695)

Moeilijk te zeggen want dat verandert continu en is ook een kwestie van persoonlijke smaak. Bij mijn ouders net de nieuwste versie van Avast! er op gezet en voorlopig geeft het wel een heel goede indruk. Ik ben nieuwsgierig naar Windows Defender, want dat lijkt ook goed te zijn. Ik vrees alleen een beetje voor de mogelijkheid dat men malware gaat schrijven specifiek om WD te omzeilen. Vroeger was AVG goed, maar de laatste tijd vind ik hen minder, misschien zijn ze ondertussen echter wel terug op de goede weg. Avira Antivir was niet slecht, maar de laatste tijd ben ik daar ook niet echt meer tevreden van.

Voor internetbankieren: geen administrator account gebruiken voor casual computergebruik en eventueel nog een tweede non-admin account gebruiken specifiek voor internetbankieren. Browser steeds up to date houden en patchen.

Savatage 21 augustus 2010 11:56

Ik heb AVG. Ben er wel content van. Heeft nog maar 1 keer een ongewenste bezoeker binnengelaten, via een e-book die ik had binnengehaald. Ik verschoot wel dat die spyware zomaar rond mijn virusscanner heen kon en mijn pc kon besturen. Best griezelig als je nog nooit eerder een virus/spyware hebt gehad.

knipptics 21 augustus 2010 13:35

1 Bijlage(n)
Er bestaat nu ook een hardware oplossing voor geïnfecteerde pc's ...

lombas 21 augustus 2010 15:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 4935791)
Ik heb AVG. Ben er wel content van. Heeft nog maar 1 keer een ongewenste bezoeker binnengelaten, via een e-book die ik had binnengehaald. Ik verschoot wel dat die spyware zomaar rond mijn virusscanner heen kon en mijn pc kon besturen. Best griezelig als je nog nooit eerder een virus/spyware hebt gehad.

Een "e-book". Noemen ze dat zo tegenwoordig?

suqar_7loe 21 augustus 2010 16:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door knipptics (Bericht 4935896)
Er bestaat nu ook een hardware oplossing voor geïnfecteerde pc's ...

:lol:

Cdude 21 augustus 2010 17:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 4936031)
Een "e-book". Noemen ze dat zo tegenwoordig?

Wat is "dat" ?

Cdude 21 augustus 2010 17:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk (Bericht 4935695)
Aangezien m'n vraag in dat ander topic blijkbaar een beetje verloren aan 't lopen is...

mmmmerci!

Een rare vraag.

Er zijn niet echt AV's voor "e-banking".
Zorg dat je PC up-to-date is = alle updates downloaden van je OS, AV en je firewall aanzetten.

Ik gebruik FF als browser met noscript en adblaocker als browser.
Avast als AV

Nynorsk 21 augustus 2010 17:34

toch avast? meen dat ik hier iemand zag schrijven ergens dat avast op de kludders trekt.

Scherven A. Mok 21 augustus 2010 20:16

Ik heb avg maar heb er niet zo'n groot vertrouwen in. Ik vind mijn pc traag voor wat'm is maar het kan aan HP of Visa liggen ook.

Ratatosk 21 augustus 2010 20:57

Microsoft Security Essentials

Nynorsk 21 augustus 2010 21:18

Micrrrrr... micrrrrr... Wat?

Ratatosk 21 augustus 2010 21:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk (Bericht 4936318)
Micrrrrr... micrrrrr... Wat?

Een goede en gratis virusscanner.

Visjnu 21 augustus 2010 22:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk (Bericht 4936117)
toch avast? meen dat ik hier iemand zag schrijven ergens dat avast op de kludders trekt.

Was zo, maar de nieuwste versie die ik net vorige week geinstalleerd heb valt me toch erg goed mee. Vooral heel lightweight en gebruiksvriendelijk.

From_Vlaanderen 21 augustus 2010 23:10

ik pak gewon die van den hubo, die van vaif liters onverdund en dan navanant dat mijn kloten dichter bij mijnl lijf hangen kappek doar meer of minder van da blaud goedje in.

Zipper 21 augustus 2010 23:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk (Bericht 4936117)

Avast draait hier al twee jaar zonder probleem. En zo om de twee dagen zegt een sensueel vrouwenstem "virus database has been updated". Op die twee jaar hield hij toch zo'n tien "trojans" tegen. Voor de rest weinig last van virussen, best mogelijk dat mijn provider er ook wat tegenhoudt.

Nynorsk 21 augustus 2010 23:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 4936510)
Avast draait hier al twee jaar zonder probleem. En zo om de twee dagen zegt een sensueel vrouwenstem "virus database has been updated". Op die twee jaar hield hij toch zo'n tien "trojans" tegen. Voor de rest weinig last van virussen, best mogelijk dat mijn provider er ook wat tegenhoudt.

bij mij zegt ze dat meerdere keren per dag.
ik schrik me soms halfdood :?

Zipper 21 augustus 2010 23:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk (Bericht 4936513)
bij mij zegt ze dat meerdere keren per dag.
ik schrik me soms halfdood :?

nog nieuw misschien. eens ze volledig geupdate is, nog zo om de twe drie dagen.

Voor "huis tuin en keukengebruik" (niet professioneel dus) vind ik Avast best prima en goedkoop tegelijkertijd.

Nynorsk 21 augustus 2010 23:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 4936525)
nog nieuw misschien. eens ze volledig geupdate is, nog zo om de twe drie dagen.

Voor "huis tuin en keukengebruik" (niet professioneel dus) vind ik Avast best prima en goedkoop tegelijkertijd.

ik gebruik avast nu eigenlijk 2 of 3 jaar.
wou eens even nagaan of ik het verder kon gebruiken (moet hem opnieuw registreren).

Zipper 21 augustus 2010 23:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk (Bericht 4936529)
ik gebruik avast nu eigenlijk 2 of 3 jaar.
wou eens even nagaan of ik het verder kon gebruiken (moet hem opnieuw registreren).

heb ik enkele maanden terug ook weer gedaan, en hij draait terug als een zwitserse klok, ohne kosten.
Heb ook al eens een test gedaan met zo'n spyware en virusdokter van "pctools", resultaat : pc was clean. Dus volgens mij doet Avast goed zijn job.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be