Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   BUB: N-VA-kiezers willen unitair België (https://forum.politics.be/showthread.php?t=142744)

Patrice 22 augustus 2010 15:12

BUB: N-VA-kiezers willen unitair België

Van de BUB-persdienst:

---
IJZERWAKE 2010: “DE “VLAAMSE” ONDERHANDELAARS DOEN HET GOED !”

Laten we er even geen doekjes om winden. Het is voor die enkele duizenden fascisten en kinderen van collaborateurs dat de onderhandelaars nu een zoveelste staatshervorming uitwerken, niet voor die kiezers van de N-VA die alleen een goedwerkend – en dus geen federaal – België wensen en zeker niet voor de rest van de Belgen… Het is dan ook helemaal niet verwonderlijk dat de voorzitter van de Ijzerwake – één van de laatste neo-nazistische manifestaties in de wereld – het gedrag van de “Vlaamse” (lees: flamingantische) onderhandelaars goedkeurt.

Deze nogal wazige aankondiging staat op de website van de Ijzerwake (www.ijzerwake.org):

Op 22 augustus 2010, 11u., zal de 9de IJzerwake plaatsvinden te Steenstrate bij Ieper, onder het motto: Vrij Vlaanderen, Ons Europa!

Toespraken:
Voorzitter vzw IJzerwake: Wim De Wit
Gastspreker: prof. Matthias Storme

Het ondoorzichtige kluwen dat het federale België vanuit een unitaire staatsvorm tot de "federatie” van vandaag heeft gebracht, bewijst elke dag zijn onkunde.

In zijn toespraak gunde voorzitter De Wit de “Vlaamse” onderhandelaars nog respijt als er maar compromisloze stappen richting “Vlaamse” onafhankelijkheid worden gezet. En volgens alle recente nieuwsberichten zijn ze daar ook allemaal (N-VA, CD&V, SP.a en Groen) mooi mee bezig. Volgend jaar mogen de “Vlaamse” onderhandelaars misschien mee naar de Ijzerwake komen om samen de overleden nazi’s te herdenken.

Deze lichte, tactische verzwakking van het radicale discours van de Vlaams-nationale fascisten is verbijsterend omdat ze aantoont hoe radicaal de onderhandelaars van de zogenaamde "Vlaamse" partijen zich gedragen.

Ook al lijken de leukerds van de Ijzerwake vreemd genoeg de Nederlandse taal niet zo goed te beheersen, toch delen we hun kritiek op het taalfederalisme in België, weliswaar om deels andere redenen (niet alleen de ingewikkeldheid van het systeem en zeker niet het argument dat het federalisme de – weliswaar sterk verzwakte – Belgische staat behoudt). Wat bedoelen ze overigens met dat “kluwen”? De staatshervormingen die de flaminganten - en dan vooral de Volksunie - zelf gewild hebben? De particratie waarvan zowel de traditionele partijen als de N-VA en het Vlaams belang deel uitmaken? Het federalisme heeft trouwens samen met het Vlaams Belang, dat sterk geholpen werd door het migrantenthema, in de jaren 80 het Vlaams-nationalisme van de ondergang gered. Het federalisme dient duidelijk enkel en alleen om België kapot te maken, niet om het beter te laten werken. Wie dat vandaag nog niet begrepen heeft, is ofwel dom ofwel zelf Vlaams-of Waals-nationalist.

---

http://belgischeunie.be/nieuws.php?s..._from=&ucat=5&

Gwyndion 22 augustus 2010 15:48

Waar kan ik ergens klacht indienen tegen BUB wegens laster en eerroof?

fonne 22 augustus 2010 17:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion (Bericht 4937262)
Waar kan ik ergens klacht indienen tegen BUB wegens laster en eerroof?

Waarom, de conclusie was toch duidelijk: ofwel ben je Vlaams-nationalist, ofwel ben je dom. Ik reken me maar bij de eerste categorie:lol:

Wat zou het leven toch saai zijn, zo zonder persberichten van de BUB.

roger verhiest 22 augustus 2010 17:15

De laatste zin verdient een aanvulling :
vlaams nationalist, waals nationalist of belgisch nationalist.

Het is een zeer typische eigenschap van elk nationalisme dat men steeds een te kort heeft aan gebied om over te kunnen heersen ie. de inwoners te onderwerpen.

Txiki 22 augustus 2010 17:20

Alé, voor de BUB is de IJzerwake een pm waard! :lol:

robert t 22 augustus 2010 17:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest (Bericht 4937446)

Het is een zeer typische eigenschap van elk nationalisme dat men steeds een te kort heeft aan gebied om over te kunnen heersen ie. de inwoners te onderwerpen.

Waar en wanneer hebben de Vlaams-nationalisten één meter grond geclaimd die hen niet toebehoorde? Wie hebben ze willen onderwerpen? Wie onzin schriift moet hem ook kunnen bewijzen.

Burkide 22 augustus 2010 18:09

Zou het niet op z'n minst passend zijn om, wanneer je ergens een persmededeling over schrijft, de juiste spelling van de naam van je onderwerp even na te kijken?

En ach ja, wie heeft er nog zin om hierop inhoudelijk te reageren? Maar ook lachen kan ik niet meer. Na de beschuldigingen van flamingante dubbelspionnerij aan het adres van de heren Coburg en Ratzinger (hetgeen inderdaad hilarisch was) kan de BUB me niet meer verrassen.

Max van Dietschland 22 augustus 2010 18:54

Ik vind dat Hans nu wel een eigen variétéprogramma verdient...

Burkide 22 augustus 2010 18:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 4937632)

Ik vind eerder dat hij had moeten ophouden op z'n hoogtepunt.

Xenophon 22 augustus 2010 19:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Burkide (Bericht 4937636)

Ja, hij doet wat denken aan die van Gaston en Leo.

Zipper 22 augustus 2010 19:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 4937632)

Hopelijk dan wel iets minder oudbakken dan die ijzerwake.

Karel Martel B 22 augustus 2010 20:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Burkide (Bericht 4937636)

Denkt uw vrouw daar ook zo over?

Gwyndion 22 augustus 2010 21:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 4937435)
Waarom, de conclusie was toch duidelijk: ofwel ben je Vlaams-nationalist, ofwel ben je dom. Ik reken me maar bij de eerste categorie:lol:

Wat zou het leven toch saai zijn, zo zonder persberichten van de BUB.

Het is voor die enkele duizenden fascisten en kinderen van collaborateurs dat de onderhandelaars nu een zoveelste staatshervorming uitwerken.

Pelgrim 23 augustus 2010 00:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest (Bericht 4937446)

Tiens, het zijn nochtans vooral de eurofederalisten en wereldburgerzeikers die de mond vol hebben van een europese of wereldwijde superstaat. Zo'n beetje zoals Hitler en Napoleon daarvan droomden :)

Zwartengeel 23 augustus 2010 07:49

Ik snap niet goed waarom sommige mensen zo'n aandacht blijven besteden aan de berichtgeving van die twee man en een paardenkop van de BUB. Temeer omdat hun invloed op de politieke besluitvorming zo goed als nihil is.

Niettemin is het minipartijtje wel degelijk van nut voor het regime. De BUB is namelijk zo extreem unitaristisch en zo radicaal in zijn ideeën en opvattingen dat ze andere Belgicistische organisaties (B-Plus, Paviagroep...) als relatief 'gematigd' doen overkomen, terwijl deze laatsten in principe een stuk invloedrijker en desgevolg véél gevaarlijker zijn.

fonne 23 augustus 2010 07:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion (Bericht 4937899)
Het is voor die enkele duizenden fascisten en kinderen van collaborateurs dat de onderhandelaars nu een zoveelste staatshervorming uitwerken.

Da's dan mooi meegenomen voor ons hè. Dat de politieke volgelingen van Léon Degrelle in FDF en CdH er mee van profiteren moeten we er dan maar bijnemen.

Pelgrim 23 augustus 2010 11:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 4938150)
Ik snap niet goed waarom sommige mensen zo'n aandacht blijven besteden aan de berichtgeving van die twee man en een paardenkop van de BUB. Temeer omdat hun invloed op de politieke besluitvorming zo goed als nihil is.

Maar ze zijn zo grappig! :-(

Citaat:

Niettemin is het minipartijtje wel degelijk van nut voor het regime. De BUB is namelijk zo extreem unitaristisch en zo radicaal in zijn ideeën en opvattingen dat ze andere Belgicistische organisaties (B-Plus, Paviagroep...) als relatief 'gematigd' doen overkomen, terwijl deze laatsten in principe een stuk invloedrijker en desgevolg véél gevaarlijker zijn.
Dat zou inderdaad een interessante strategie zijn voor de belgicisten, maar ik vrees dat de BUB niet alleen extreem is, maar ook gewoonweg dom en daardoor door niemand serieus genomen wordt.

Gwyndion 23 augustus 2010 12:25

Fonne ik trek me niets aan van BUB mar ik word niet graag uitgescholden voor facist en neonazi gewoon omdat ik niet hun menign deel. Op hen is de toepassing "de nieuwe facisten zullend e antifacisten zijn" wel van toepassing.

Glenneke 23 augustus 2010 13:43

Citaat:

En ach ja, wie heeft er nog zin om hierop inhoudelijk te reageren? Maar ook lachen kan ik niet meer. Na de beschuldigingen van flamingante dubbelspionnerij aan het adres van de heren Coburg en Ratzinger (hetgeen inderdaad hilarisch was) kan de BUB me niet meer verrassen.
Hebben die Ratzinger en Coburg daar echt van beschuldigd, oké nu is he duidelijk DIE ZIJN KLAAR VOOR EEN GESTICHT want zo'n vervormd maatschappijbeeld kan nooit gezond zijn.

Pelgrim 23 augustus 2010 13:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion (Bericht 4938448)
Fonne ik trek me niets aan van BUB mar ik word niet graag uitgescholden voor facist en neonazi gewoon omdat ik niet hun menign deel. Op hen is de toepassing "de nieuwe facisten zullend e antifacisten zijn" wel van toepassing.

:mrgreen:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be