![]() |
Boodschap van de IJzerwake
De boodschap van de IJzerwake vandaag was duidelijk, de Vlaamse onafhankelijkheid is het einddoel, maar het mag ook in stappen, die wel voldoende groot moeten zijn. Dit duidt er toch wel op dat de piste van Bart Dewever: evolutie in plaats van revolutie aan aanhang wint binnen de Vlaamse beweging. Voor de verkiezingen stelde ik al dat een Vlaamse revolutie onrealistisch was en dat de weg die Dewever bewandelt misschien wel meer kans op slagen bood. Echter moeten we zeer goed opletten dat de stappen groot genoeg zijn, dat het federale niveau voldoende uitgekleed wordt zodat België uiteindelijk kan verdampen. Een kleinere staatshervorming dient alleen het belang van het federale België.
Ik roep de NVA ook op om niet toe te treden tot een regering die de financieringswet niet aanpakt. Die wet is zelfs nog belangrijker dan de kwestie BHV. Als de gewesten zelf hun inkomsten moeten vergaren om bepaalde uitgaven te dekken, is dat een zeer belangrijke stap richting Vlaamse onafhankelijkheid. |
Indien de Franstaligen echter zo dom zijn om niet mee te werken aan evolutie dan zal revolutie alsnog moeten volgen. Al is dat ook een gevaarlijke weg die grote risico's inhoudt voor Vlaanderen, bijvoorbeeld het verlies van Brussel.
|
[QUOTE]
Citaat:
___ |
Citaat:
Het zijn dommeriken van mee te werken aan een staatshervorming. Ze denken dat VL deze keer zal stoppen maar dat is niet zo want het zijn blijkbaar enkel stappen op weg naar volledige onafhankelijkheid. |
Op de website van de BUB:
Citaat:
Het steekt bij de BUB dat hun unitaire droom nu defintief aan diggelen is geslagen. :lol: |
Citaat:
gezien het autisme dat men aan de dag moet leggen om BuB-ideeën eigen te kunnen maken, is idd een indrukwekkende steek |
Citaat:
Hoeveel jaar communautaire vrede hebben de "Vlamingen" beloofd? Was dat 4 of 6 jaar. Terwijl het de meerderheid van de Vlamingen niet kan bommen of er een staatshervorming komt. Die willen ook communautaire vrede; zodat de echte problemen kunnen worden aangepakt. |
Citaat:
|
Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=4TP3u0rNkys |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Neen, aan het aantal aanwezigen in Steenstrate. (Ik zou misschien eerder moeten stellen: aan het aantal afwezigen.) |
Citaat:
|
Citaat:
Maar dat is hun democratische recht waar we geen problemen mee hebben. De realiteit is anders en de realiteit is nu. Elio en de Franstaligen blijven de baas: lees er de media maar op na. Die liggen ook niet wakker van de Ijzer en zijn wake ;) Punt is dat als er geen oplossing komt, we afsteven op een gevaarlijke situatie. Vooral en nog meer verrechtsing van de maatschappij en een nog zwaarder zondebokken-gedachte bij de bevolking. Doet me denken aan de jaren tachtig in Nederland.... Of het grote ongenoegen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wie van zichzelf denkt dat hij superieur is, die is nu eenmaal een fanatieke zot. |
Citaat:
|
Citaat:
Ze proberen gewoon wat op te vallen om volgend jaar meer braadworst en verschaald bier aan de man te brengen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:39. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be