Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   "Di Rupo wil dinsdagavond (24 augustus) landen" (https://forum.politics.be/showthread.php?t=142757)

BWarrior 22 augustus 2010 23:24

"Di Rupo wil dinsdagavond (24 augustus) landen"

De Standaard meldt:

Citaat:

Elio Di Rupo wil graag tegen dinsdagavond 'landen' met de preformatie. Vandaag verzamelt hij de onderhandelaars voor het drieletterwoord waar de regering in april over viel: BHV. Volgens bronnen bij de onderhandeling liggen de puzzelstukken klaar voor een akkoord. 'Maar alles wordt aan alles gekoppeld, en zolang er geen akkoord is over de staatshervorming, de financieringswet en Brussel, is er geen akkoord over BHV.'

Cyrano 22 augustus 2010 23:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 4938008)

Landen ? 't Zal nog al een smak geven.

Svennies 23 augustus 2010 00:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano (Bericht 4938030)

het is te hopen dat de roze strik zijn parachute bij heeft....;-)

Hij kan er anders het een en ander aan overhouden....
:lol::lol:

Vette Pois(s)on 23 augustus 2010 00:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano (Bericht 4938030)

kop open met smile.

Boduo 23 augustus 2010 08:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 4938066)
kop open met smile.

Landen ?
Hij kan nog niet eens vliegen, trouwens hij heeft geen enkel vliegbrevet.
Hij is passagier bij Bart. Ze vliegen in een heli want die kan ook �*chteruit vliegen...
;-)

elsina 23 augustus 2010 10:44

ik zie hem al afkomen

http://www.youtube.com/watch?v=pskftuoYO4o

Gwyndion 23 augustus 2010 11:10

-cough- is DAT een oplossing voor BHV? De carousel begint gewoon opnieuw! In de Vlaamse faciliteitgemeentes krijgen ze inschrijvingsrecht wat nog steeds een discriminatie is. Daarbovenop lijkt dat dus te worden verankert zodner enige beperking in tijd wat nog erger is dan nu. Daarbovenop verliest Vlaanderen quasi elke zeggenschap voer de burgemeesters in de faciliteitgemeentes en krijgt Brussel 500 miljoen.

van Maerlant 23 augustus 2010 11:48

Enkel in België kan zoiets een "oplossing" genoemd worden. Toont wel nog eens mooi aan hoe enorm wereldvreemd politici wel niet zijn.

Sunny 23 augustus 2010 12:04

Het wordt tijd dat BDW zijn conclusies trekt. Niemand zal het hem kwalijk nemen indien hij er deze week de stekker uittrekt. Beter geen hervorming dan weer halfslachtig gerommel. Bij nieuwe verkiezingen zal de NVA er enkel versterkt uitkomen.

Boduo 23 augustus 2010 12:38

[quote=Gwyndion;4938339]-cough- is DAT een oplossing voor BHV? De carousel begint gewoon opnieuw! In de Vlaamse faciliteitgemeentes krijgen ze inschrijvingsrecht wat nog steeds een discriminatie is. Daarbovenop lijkt dat dus te worden verankert zodner enige beperking in tijd wat nog erger is dan nu. Daarbovenop verliest Vlaanderen quasi elke zeggenschap voer de burgemeesters in de faciliteitgemeentes en krijgt Brussel 500 miljoen.[/QUOTE]

500 miljoen voor het "rijkste" gewest ???
hoe knoop je dat aan elkaar ?
:evil:

Boduo 23 augustus 2010 12:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sunny (Bericht 4938416)
Het wordt tijd dat BDW zijn conclusies trekt. Niemand zal het hem kwalijk nemen indien hij er deze week de stekker uittrekt. Beter geen hervorming dan weer halfslachtig gerommel. Bij nieuwe verkiezingen zal de NVA er enkel versterkt uitkomen.

100 % akkoord !

:-P

fox 23 augustus 2010 15:35

JA: 1 Stem
NEE: 16 stemmen

Ondertussen bericht de Standaard dat de "thematische vergaderingen" dinsdag van start gaan. Als Elio diezelfde avond wil "landen" dan zal het nogal rap moeten gaan.

Het enige wat deze onderhandelingen lijken op te leveren zijn een aantal woordjes die populair worden zoals daar zijn preformateur, herenovereenkomst, perimeter,...

Gwyndion 23 augustus 2010 15:43

Me dunkt dat 1 september optimistisch zou zijn, vroeg tot midden september zal al dichter in de buurt komen (en dat is nog optimistisch).

Busse87 23 augustus 2010 15:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sunny (Bericht 4938416)

Denk ik niet . Het vlaamse volk spuwt hem al uit . En verkiezingen spelen geen rol want ze moeten terug rond de tafel gaan zitten met dezelfde personen .

Xenophon 23 augustus 2010 15:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Busse87 (Bericht 4938795)
Denk ik niet . Het vlaamse volk spuwt hem al uit . En verkiezingen spelen geen rol want ze moeten terug rond de tafel gaan zitten met dezelfde personen .

Hoe kom je daarbij?

Glenneke 23 augustus 2010 15:56

Ik denk dat NVa versterkt gaat worden door kiezers van andere partijen die het nu ook beu zijn en dat de harde nva kern naar VB gaat wegens niet genoeg gebeurt => V partijen 50 % ?

Sunny 23 augustus 2010 16:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Busse87 (Bericht 4938795)

Er is geen politicus die zo geapprecieerd wordt als BDW over de partijgrenzen heen. Enkel oude, verzuurde Belgicsten en syndicalisten spuwen hen uit, maar ja, die schijten nu in hun broek uit angst dat ze hun profiteursmentaliteit gaan moeten opgeven.

Xenophon 23 augustus 2010 16:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sunny (Bericht 4938825)
Er is geen politicus die zo geapprecieerd wordt als BDW over de partijgrenzen heen. Enkel oude, verzuurde Belgicsten en syndicalisten spuwen hen uit, maar ja, die schijten nu in hun broek uit angst dat ze hun profiteursmentaliteit gaan moeten opgeven.

Nu zal Busse boos zijn.

Busse87 23 augustus 2010 16:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4938805)
Hoe kom je daarbij?

Reacties in de vriendenkring . Reacties op de krantenforums . Reacties op andere fora's waar ik actief ben . Reacties van personen op mijn werk .

Het zijn allemaal mensen die op NVA hebben gestemd en er al spijt van hebben .

En moesten het verkiezingen zijn dan zou er weer een serieus pak gevochten worden en VLD zal als de winnaar uit de bus komen aangezien zij niks hebben gedaan en de vlaming vergeet en vergeeft gemakkelijk .

Busse87 23 augustus 2010 16:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4938829)
Nu zal Busse boos zijn.

Nee hoor . Van mij mag NVA gerust meer dan 50% halen en de onafhankelijkheid uitroepen of andere middelen zolang Vlaanderen zijn eigen beleid kan uitvoeren .

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be