Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andres21
(Bericht 4941832)
Als ge eerst naar de crèche moet rijden wel ja.
Anders mag u het mij eens gedurende een week komen tonen hoe ik dat moet doen met het openbaar vervoer of, godbetert, met de fiets. Met de fiets mag u demonstreren u in december/januari. En 't is bijzonder steil bergop; ik hoop dat uw conditie top is. En elke dag stipt op tijd hè vriend. En uw maatpak/mantelpakje moet spatvrij zijn als ge op het bureau arriveert.
O ja, als u ook maar één haar op het hoofd van mijn kind krenkt onderweg, wring ik uw nek om.
|
Nog vergeten: als ge met het openbaar vervoer komt, kunt ge maar zien dat ge elke dag stipt op tijd zijt.
Inderdaad, stipt. Niet iedereen heeft de luxe om met glijdende uren te werken. Dus ook stipt als ge uw aansluiting mist. De crèche ligt dan wel amper 3 km van uw werkplek, maar om er te geraken moet ge een andere bus nemen. Dus: kleine afzetten, bus terug nemen, weer andere bus nemen die stopt aan 't werk. Andere crèche dan maar zegt u? Sorry, minstens een jaar wachten en schrijf maar op uw buik dat die andere makkelijker bereikbaar zal zijn met openbaar vervoer. Ander werk dat makkelijker combineerbaar is met kinderen? Sorry, niet iedereen kan ambtenaar of onderwijzer worden. Hier en daar moet er nog werk gedaan worden dat inkomsten genereert om de verspilzucht van de overheid te blijven betalen.
A ja, niet vergeten dat ge zo nu en dan nogal wat spulletjes zelf moet meebrengen naar de crèche. Waar gaat ge die allemaal steken op uwe fiets of in de overvolle bus? In uw reet misschien?
Wanneer komt ge die demonstratie nu geven, mijnheer? A ja, 's avonds hebt ge maar een kwartierke om op tijd in de crèche te zijn. Is er dan net geen bus zeker. Ge gaat rap moeten kunnen lopen: 3 km in 15 minuten. In het kostuum dat ge de dag erna terug moet aandoen. Kraaknet uiteraard.
Welkom in de realiteit : een kindonvriendelijke klotemaatschappij waar ge u blauw moet betalen om met een auto te mogen rijden zodat ge kunt gaan fakken zodat ge geld hebt om u blauw te betalen. En nee, het openbaar vervoer is GEEN alternatief. Wie vindt van wel heeft ofwel een luxeleven of leeft in een ivoren toren. Breek eerst het resultaat van decennia non beleid inzake ruimtelijke ordening, mobiliteit en structuur helemaal af en herteken het land en alle wegen EN zorg voor een openbaar vervoer de naam waardig i.p.v. het enige mogelijke realistische vervoermiddel onmogelijk te maken.
Btw, ik koop steeds bewust een tweedehandswagen, omdat ik nu eenmaal niet veel kilometers moet doen, dus deze belasting treft mij rechtstreeks.
Bedankt, Vlaanderen. Steek uw onafhankelijkheid waar de zon nooit schijnt.
Vraagje: hoeveel CO 2 uitstoot wordt er veroorzaakt tijdens de productie van een nieuwe wagen?