Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   CD&V en Wouter Beke (https://forum.politics.be/showthread.php?t=142865)

johan d 26 augustus 2010 11:13

CD&V en Wouter Beke

Toch wel straf dat Wouter Beke gisteren in het Journaal van 7u komt verklaren dat de CD&V - tot een 10-dagen geleden - de enige partij was die de herziening van de financieringswet op de agenda wouden plaatsen... of heb ik iets gemist?

robert t 26 augustus 2010 11:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door johan d (Bericht 4944335)
Toch wel straf dat Wouter Beke gisteren in het Journaal van 7u komt verklaren dat de CD&V - tot een 10-dagen geleden - de enige partij was die de herziening van de financieringswet op de agenda wouden plaatsen... of heb ik iets gemist?

Je hebt duidelijk iets gemist, nl. het feit dat Wouter Beke liegt. De herziening van de financieringswet en de splitsing van BHV zijn de hoekstenen van deze staatshervorming. Dat de N-VA aan het eerste punt geen aandacht zou besteden is te gek voor woorden. Wouter Beke kon trouwens de onderhandelingsagenda van de N-VA niet kennen, deze is alleen bekend voor de ingewijden.

Sunny 26 augustus 2010 11:55

Citaat:

Ach de tjevenpartij probeert wat Vlaamse kiezers terug te winnen. Morgen wordt dan weer de Belgo-nationalist Eyskens er op uitgestuurd om de unitaire Belgen te paaien. Van alle walletjes willen eten, dat is toch het wezen van de CD&V zelf?

dominatrix 26 augustus 2010 12:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door robert t (Bericht 4944418)
Je hebt duidelijk iets gemist, nl. het feit dat Wouter Beke liegt. De herziening van de financieringswet en de splitsing van BHV zijn de hoekstenen van deze staatshervorming. Dat de N-VA aan het eerste punt geen aandacht zou besteden is te gek voor woorden. Wouter Beke kon trouwens de onderhandelingsagenda van de N-VA niet kennen, deze is alleen bekend voor de ingewijden.

Ik denk dat er geen enkele partij rondom de onderhandelingstafel niet wist dat de financieringswet als symbiose met de staatshervorming op de tafel zou komen. Het een sluit nu eenmaal het ander niet uit.

De tsjeven zijn zich aan het hergroeperen om terug sterker te worden. Zulks is immers levensnoodzakelijk voor een machtspartij pur sang.

Xenophon 26 augustus 2010 15:16

Citaat:

Jaja, de CD&V heeft altijd de Vlaamse fakkel gedragen.

Ohja, en hun eigen leugens geloven, dat doen ze ook.

Glenneke 26 augustus 2010 16:56

CD&V springt van Belgicistisch naar Vlaams wanneer het hen uitkomt denken die nu echt dat de mensen dat blijven geloven (ik in ieder geval niet)

Xenophon 26 augustus 2010 17:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Glenneke (Bericht 4945022)
CD&V springt van Belgicistisch naar Vlaams wanneer het hen uitkomt denken die nu echt dat de mensen dat blijven geloven (ik in ieder geval niet)

Blijkbaar waren er bij de laatste verkiezing toch minder die de leugens van de CD&V blijven geloven. Nu zijzelf nog.

Glenneke 26 augustus 2010 21:14

Citaat:

Blijkbaar waren er bij de laatste verkiezing toch minder die de leugens van de CD&V blijven geloven. Nu zijzelf nog.
Het zinnetje werd hier al vaak gebruikt (meestal voor VB. Vraag mijn niet waarom)

OP NAAR DE KIESDREMPEL ERMEE

bartje 27 augustus 2010 15:32

Tsjeven, het zijn en blijven tsjeven in het hoogste kwadraat en zijn voor geen milimeter te vetrouwen. Nu proberen ze zich aan de kar van N-VA te spannen en zich zo Vlaams opstellen. Tjonge, tjonge, wie gelooft deze mensen nog...

E. Gidius 27 augustus 2010 15:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Glenneke (Bericht 4945022)

Na 2007-2010 is er niemand die dat nog gelooft. Het is afgelopen met de CD&V, ze gaat naar de 10-12 pct, wat haar reële ACW-sterkte is.

bartje 27 augustus 2010 15:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 4946968)
Na 2007-2010 is er niemand die dat nog gelooft. Het is afgelopen met de CD&V, ze gaat naar de 10-12 pct, wat haar reële ACW-sterkte is.

Denk je echt dat hun 17 % van in juni nog niet hun dieptepunt is, hoop het met jou mee; dat ze echt een partijtje worden.

guido 007 27 augustus 2010 16:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix (Bericht 4944487)
Ik denk dat er geen enkele partij rondom de onderhandelingstafel niet wist dat de financieringswet als symbiose met de staatshervorming op de tafel zou komen. Het een sluit nu eenmaal het ander niet uit.

De tsjeven zijn zich aan het hergroeperen om terug sterker te worden. Zulks is immers levensnoodzakelijk voor een machtspartij pur sang.

Verkeerde taktiek.

dominatrix 1 september 2010 15:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 4947015)
Verkeerde taktiek.

leg uit.

Jonathandv 14 september 2010 18:49

Als het echt nodig zou zijn, zouden ze Vangheluwe kunnen vragen...

azert 14 september 2010 19:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 4946968)

Hihi,
Torfs heeft met de zaal Vangheluwe een mooie kans gekregen om te laten zien dat hij veel meer is dan een hansworst.

Zoals de n-va de lijst BDW geworden is,
zal de cd&v succes kennen als de lijst-Torfs.

djimi 14 september 2010 21:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 4981809)
...

Dat is hoopgevend, azert, want als Torfs vroeg of laat het loodje legt - en zelfs Hem is het eeuwig leven niet gegeven - dan is het met dat éénmanspartijtje definitief afgelopen, toch?

Leve de lijst-Torfs, dus.

Straks komt die misschien nog één keer net boven de 20%, en daarna is het onherroepelijk: over and out, and good riddance!

Ik zal er alvast geen één traan om laten, wees gerust.

respublica 14 september 2010 22:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 4981809)
Hihi,
Torfs heeft met de zaal Vangheluwe een mooie kans gekregen om te laten zien dat hij veel meer is dan een hansworst.

Jammer genoeg voor jou zijn de Belgicisten zelfs niet meer in staat om een noemenswaardige lijst in te dienen. Om historicus Bruno de Wever te citeren: "wij zijn allemaal flaminganten geworden." Elke Vlaamse politieke partij streeft naar meer Vlaamse autonomie, bijna alle Vlaamse partijen streven naar confederalisme. En dat is maar goed ook.

Jazeker 14 september 2010 22:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door robert t (Bericht 4944418)

En binnen de CD&V zou er geen "klappeke" worden gedaan? Ook door de onderhandelaars? Ik zie Leterme in 2007 nog schijnen met zijn "moderne" Blackberry.

Jazeker 14 september 2010 22:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door respublica (Bericht 4982219)
Jammer genoeg voor jou zijn de Belgicisten zelfs niet meer in staat om een noemenswaardige lijst in te dienen. Om historicus Bruno de Wever te citeren: "wij zijn allemaal flaminganten geworden." Elke Vlaamse politieke partij streeft naar meer Vlaamse autonomie, bijna alle Vlaamse partijen streven naar confederalisme. En dat is maar goed ook.

Mag ik hier een bron voor, alsjeblieft? Vooral dat laatste zinnetje is iets wat ik niet uit de mond van Bruno De Wever kan horen komen. Maar je mag me corrigeren als ik het mis heb, hoor. Maar Bruno is communautair zowat altijd het tegenbeeld van zijn broer geweest.

Jazeker 14 september 2010 22:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 4982177)
Dat is hoopgevend, azert, want als Torfs vroeg of laat het loodje legt - en zelfs Hem is het eeuwig leven niet gegeven - dan is het met dat éénmanspartijtje definitief afgelopen, toch?

Leve de lijst-Torfs, dus.

Straks komt die misschien nog één keer net boven de 20%, en daarna is het onherroepelijk: over and out, and good riddance!

Ik zal er alvast geen één traan om laten, wees gerust.

I love you.

(nee... ik ben geen homo... het gaat om de inhoud, he)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be