Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Telenet lacht ermee (https://forum.politics.be/showthread.php?t=142945)

elsina 28 augustus 2010 00:07

Telenet lacht ermee
 
Resultaat na 4 dagen overstap Dommel => Telenet

Citaat:

Na gehoord te hebben dat Telenet nu ook vrij downloaden aanbiedt had ik de overstap gemaakt van Dommel naar Telenet.
Een extra reden was dat ik al telenet had voor TV en een vaste lijn nodig had voor mijn alarmsysteem.

We zijn 4 dagen verder en dit is het resultaat:

Gisteren werkte internet niet meer... "onderhoudswerkzaamheden" tussen 22h en 6h...
Deze morgen bel ik naar Telenet (zonder resultaat) en lieten me weten dat er een probleem was in mijn buurt met internet, dat ik hiervoor niet moest bellen (Ik belde met een GSM nummer dat niet bekend stond bij telenet WTF ).

Een uur later krijg ik volgende mail:

Fair Use Policy bij ongelimiteerd internet van Telenet - Aangepaste snelheid

Zoals u weet, hanteert Telenet een Fair Use Policy voor haar ongelimiteerde internetabonnementen.

Ondanks onze eerdere herinnering aan deze Fair Use Policy, stellen we vast dat uw volumeverbruik niet is verminderd en voor de lopende aanrekeningsperiode overdreven hoog ligt in vergelijking met wat typerend is voor uw internetabonnement.

Wij hebben bijgevolg uw internetverbinding tot het einde van deze periode een lagere prioriteit gegeven. Een minimale breedbandverbinding blijft evenwel gegarandeerd.

Zodra uw huidige aanrekeningsperiode afloopt, wordt de oorspronkelijke snelheid van uw abonnement automatisch hersteld.

Wij raden u aan om onze Tips voor Fair Use door te nemen, zodat u in de toekomst een aanpassing van uw internetsnelheid kunt vermijden.

Telenet Internet


Ik zit nog maar 4 dagen bij Telenet? Hoe is dit mogelijk?
Ik kan op geen enkele manier zien hoeveel ik heb gedownload, het enige wat ik kan raadplegen is zo een vage telemeter (niet meer zoals vroeger).
Hier kan alles gemanipuleerd worden naar Telenet zijn zin, zonder dat je het maar een beetje kan controleren.

Alsook zeggen ze dat ze me verschillende keren hebben proberen waarschuwen zoals je kan zien in hun mail. Maar: ik heb geen enkele e-mail ontvangen!!!

Ik ben op zijn minst razend te noemen, dit is gewoon puur CONSUMENTENBEDROG!
Bij Dommel heb ik nooit maar 1x een probleem gehad, en zeker niet met de downloadlimiet, en ook zij hanteren een zogezegde FUP...

Nadat mijn contract binnen een jaar teneinde is vliegt alles hier buiten van Telenet. Schandalig gewoon.

1 ding is zeker: als system integrator zal ik nooit nog reclame maken voor Telenet bij mijn klanten.

had het even nodig om te "ranten"
bron www

gehuigert 28 augustus 2010 00:10

Oei :( Volgens mij een administratiefout? Proberen via telecomombudsdienst aan te klagen?

Cdude 28 augustus 2010 00:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert (Bericht 4947875)
Oei :( Volgens mij een administratiefout? Proberen via telecomombudsdienst aan te klagen?

nee, ALTIJD eerst (liefst schriftelijke klacht) bij provider.
noteer logboek (elk detail) en ies restitutie en adminkosten EN derving !!

Jazeker 28 augustus 2010 01:07

De fair use policy often het ongebreideld downloaden geldt enkel voor de zware abonnementen. Met een Telenet Express kom je er niet mee weg. Dan blijft je telemeter tellen.

En tja... die mensen van de helpdesk van telenet zijn soms echt wel te dom om te helpen donderen. "Ja ik heb mijn IP adres al aangepast" "Ga nu naar het startknopje onderaan je windows scherm... daar kan je..." "Ja godver, ik weet al hoe mijn TCP-IP instellingen staan"... en zo gaat dat voort. Dan ben je al blij dat je Belgacom betaalt voor dat telefoontje en niet Telenet.

"Hallo... ik merk dat het internet al een tijdje uit ligt" "Ja meneer... dat zal aan uw modem liggen. Ik zal een afspraak maken voor een vervanging" "Beste... heeft u soms nog klachten uit mijn buurt ontvangen?" "Ehm... nu ik het zie... het staat nog niet in het systeem maar heel uw straat lijkt eruit te liggen, we hebben daar nogal wat telefoontjes over gehad. Ik zal een technieker sturen en binnen een paar uurtjes zou het in orde moeten zijn".

Internet providers? *zucht*

Cdude 28 augustus 2010 01:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 4947953)
De fair use policy often het ongebreideld downloaden geldt enkel voor de zware abonnementen. Met een Telenet Express kom je er niet mee weg. Dan blijft je telemeter tellen.

En tja... die mensen van de helpdesk van telenet zijn soms echt wel te dom om te helpen donderen. "Ja ik heb mijn IP adres al aangepast" "Ga nu naar het startknopje onderaan je windows scherm... daar kan je..." "Ja godver, ik weet al hoe mijn TCP-IP instellingen staan"... en zo gaat dat voort. Dan ben je al blij dat je Belgacom betaalt voor dat telefoontje en niet Telenet.

"Hallo... ik merk dat het internet al een tijdje uit ligt" "Ja meneer... dat zal aan uw modem liggen. Ik zal een afspraak maken voor een vervanging" "Beste... heeft u soms nog klachten uit mijn buurt ontvangen?" "Ehm... nu ik het zie... het staat nog niet in het systeem maar heel uw straat lijkt eruit te liggen, we hebben daar nogal wat telefoontjes over gehad. Ik zal een technieker sturen en binnen een paar uurtjes zou het in orde moeten zijn".

Internet providers? *zucht*

Tja, als je ooit helpdesk of on-site interventies deed weet je dat je altijd je procedure moet volgen en nooit maar dan ook NOOIT de klant mag geloven.

Ook al zeggen ze dat ze juist staan , je checkt ze.
Enkel zo ben je zeker van je informatie die tot de oplossing kunnen leiden;-)

daiwa 28 augustus 2010 01:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 4947953)

Internet providers? *zucht*

Ik zit bij Mobistar en ik mag echt niet klagen over de service.
Vorige maand zat ik drie dagen zonder internet en telefoon.

Ik belde naar Mobistar en ze controleerden mijn uitgaande lijn en stelden vast dat daar het probleem lag. Ze maakten een afspraak op bij mij thuis het probleem verder te komen opzoeken maar de avond voor ze de dag nadien zouden langs komen was plots alles terug in orde.
Achteraf bleek dat bouwvakkers hier op de hoek een lijn hadden kapot getrokken.

Enkele weken later bekeek ik mijn verbruik eens op hun site en stootte ik toevallig op de Zen garantie.

Citaat:

Mobistar wil jou laten genieten van ononderbroken adsl. Toch last van technische storingen? Indien je adsl-verbinding langer dan 48 u onderbroken is, dan staan wij erop je te compenseren met een maand gratis Mobistar adsl. Je hoeft enkel het nummer 0800 85 700 te bellen (kies voor optie 3).
Ik belde naar Mobistar en ze zeiden dat ik recht had op die garantie.
Deze week kreeg ik mijn rekening en die bedroeg aanvankelijk 34,45 euro.
Maar een lijntje eronder stond '' algemene onkosten en kortingen - 33,88 euro, totaal bedrag van deze faktuur 0,57 euro.''. :-P

Alhoewel Mobistar geen enkele schuld had aan mijn probleem had ik dus toch recht op die garantie.

Jazeker 28 augustus 2010 02:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 4947979)
Tja, als je ooit helpdesk of on-site interventies deed weet je dat je altijd je procedure moet volgen en nooit maar dan ook NOOIT de klant mag geloven.

Ook al zeggen ze dat ze juist staan , je checkt ze.
Enkel zo ben je zeker van je informatie die tot de oplossing kunnen leiden;-)

Ik deed ondere andere support (vaste telefoon, DECT, aan de bureau, via DTP of VLC of netmeeting) bij mijn vorige job. Ik ken de kneepjes wel, Cdude.

Jazeker 28 augustus 2010 02:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 4947983)
Ik zit bij Mobistar en ik mag echt niet klagen over de service.
Vorige maand zat ik drie dagen zonder internet en telefoon.

Ik belde naar Mobistar en ze controleerden mijn uitgaande lijn en stelden vast dat daar het probleem lag. Ze maakten een afspraak op bij mij thuis het probleem verder te komen opzoeken maar de avond voor ze de dag nadien zouden langs komen was plots alles terug in orde.
Achteraf bleek dat bouwvakkers hier op de hoek een lijn hadden kapot getrokken.

Enkele weken later bekeek ik mijn verbruik eens op hun site en stootte ik toevallig op de Zen garantie.



Ik belde naar Mobistar en ze zeiden dat ik recht had op die garantie.
Deze week kreeg ik mijn rekening en die bedroeg aanvankelijk 34,45 euro.
Maar een lijntje eronder stond '' algemene onkosten en kortingen - 33,88 euro, totaal bedrag van deze faktuur 0,57 euro.''. :-P

Alhoewel Mobistar geen enkele schuld had aan mijn probleem had ik dus toch recht op die garantie.

Dat is niet slecht. Maar biedt mobistar intussen ook internet aan? Ik dacht dat het nog steeds een duopolie was wat dat betreft.

maddox 28 augustus 2010 04:39

Ik mag niet klagen eigenlijk, ben al 10 jaar klant bij Telenet, en nog nooit heb ik te klagen gehad over hun service.

De 2 keer dat ik surfproblemen had, 1 keer hun hardware, 1 keer mijn hardware. In beide gevallen heeft Telenet perfect gedaan wat ik verwachtte.

Albrecht 28 augustus 2010 08:04

Ik heb constant last met Telenet. Het internet ligt hier vaak plat. Veel te vaak. De hele straat heeft problemen, maar daar wordt nooit iets aan gedaan.

En zelfs als het werkt, is er vaak vertraging. Ze zijn daarbovenop ook nog eens verschrikkelijk duur.

Met de digitale televisie van Telenet ligt het probleem vooral aan die digicorder. De hardware zelf is pure rommel, slaagt vaak vast.

Henri1 28 augustus 2010 08:54

Ze gaan hun naam veranderen bij Telenet.

Er is nog duscussie of het nu "Teleslet" of "Teletet" moet worden.

daiwa 30 augustus 2010 02:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 4948014)
Dat is niet slecht. Maar biedt mobistar intussen ook internet aan? Ik dacht dat het nog steeds een duopolie was wat dat betreft.

Voor 25 euro per maand als je online inschrijft (btw inbegrepen) heb je internet en twee draagbare telefoontoestellen om te bellen met een vaste lijn.
Gesprekken zijn natuurlijk extra bij te betalen.

En zoals ik elders al vermelde, de huur van de lijn die je bij Belgacom moet betalen (ongeveer 20 euro per maand) is bij Mobistar gratis.

hurricane 30 augustus 2010 06:45

Ik was een van de eerste klanten bij Telenet.
Maar na een paar jaar stapelden de problemen zich op.
Daarop stapte ik over naar Dommel, en daar heb ik tot op heden nog geen spijt van gehad.
Het VDSL systeem werkt naar behoren. Héél af en toe zitten we even zonder netwerk.
Een simpele 'release' in de modem is dan genoeg om terug te vertrekken.
Ik blijf bij deze provider. In mag ongelimiteerd downen.
Telenet vertrouw ik voor geen cent meer. Die eenzijdige contractswijzigingen zijn er te veel aan ...

Jazeker 30 augustus 2010 07:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hurricane (Bericht 4951501)
Ik was een van de eerste klanten bij Telenet.
Maar na een paar jaar stapelden de problemen zich op.
Daarop stapte ik over naar Dommel, en daar heb ik tot op heden nog geen spijt van gehad.
Het VDSL systeem werkt naar behoren. Héél af en toe zitten we even zonder netwerk.
Een simpele 'release' in de modem is dan genoeg om terug te vertrekken.
Ik blijf bij deze provider. In mag ongelimiteerd downen.
Telenet vertrouw ik voor geen cent meer. Die eenzijdige contractswijzigingen zijn er te veel aan ...

hm... vreemd. Ik heb anders al veel klachten (na aanvankelijke toejuichingen) gehoord over Dommel en broertje Scarlett (beiden via het belgacom (v-)DSL netwerk).

hurricane 30 augustus 2010 08:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 4951547)
hm... vreemd. Ik heb anders al veel klachten (na aanvankelijke toejuichingen) gehoord over Dommel en broertje Scarlett (beiden via het belgacom (v-)DSL netwerk).


Eerlijk, hier eigenlijk geen noemenswaardige problemen.
Zoals ik al zei, heel af en toe moet ik even de router in om een nieuwe lease te vragen. Daarna gaat het weer perfect.
Vreemd overigens, dat hij dat niet zélf doet.

hurricane 30 augustus 2010 08:27

Juist een speedtest gedaan op http://www.abeltronica.com/velocimet...=uk&newlang=uk
Download : 10,9 Mbps
Upload : 1,75 Mbps

Edit :
Op een andere speedtest krijg ik dan maar de helft van die resultaten.
Speedtests zijn dus redelijk onbetrouwbaar, denk ik ?

Jazeker 30 augustus 2010 09:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hurricane (Bericht 4951616)
Juist een speedtest gedaan op http://www.abeltronica.com/velocimet...=uk&newlang=uk
Download : 10,9 Mbps
Upload : 1,75 Mbps

Edit :
Op een andere speedtest krijg ik dan maar de helft van die resultaten.
Speedtests zijn dus redelijk onbetrouwbaar, denk ik ?

Download: 21,195 Mbps
Upload: 11,17 Mpbs

Telenet expressnet.

Maar waarom zou je een Spaanse snelheidsmeter gebruiken???

hurricane 30 augustus 2010 09:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 4951665)
Download: 21,195 Mbps
Upload: 11,17 Mpbs

Telenet expressnet.

Maar waarom zou je een Spaanse snelheidsmeter gebruiken???

Was nog in vakantiestemming :-D
Euh nee, ik had de eerste de beste genomen.
Op welke link heb jij de test uitgevoerd ?

Jazeker 30 augustus 2010 09:26

Bij http://www.speedtest.net/ Daar kan je ook instellen naar waar je wil testen. Best je eigen provider te nemen... in mijn geval Mechelen.

Kom ik overigens uit op 30+ Mpbs down
en 1+ Mbps up

Dat lijkt me al iets geloofwaardiger... Vooral die upload van je spaanse tester was er echt een beetje over.

hurricane 30 augustus 2010 09:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 4951685)
Bij http://www.speedtest.net/ Daar kan je ook instellen naar waar je wil testen. Best je eigen provider te nemen... in mijn geval Mechelen.

Kom ik overigens uit op 30+ Mpbs down
en 1+ Mbps up

Dat lijkt me al iets geloofwaardiger... Vooral die upload van je spaanse tester was er echt een beetje over.

Slik 30+ ?
Da's vrij snel.
Ik kom maar op 19+

Hmm...


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be