Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Van Rompuy E., super kazakkendraaier, super van supertsjeven (https://forum.politics.be/showthread.php?t=142953)

De schoofzak 28 augustus 2010 11:17

Van Rompuy E., super kazakkendraaier, super van supertsjeven

Destijds vond ik het knap van die man met zijn truitje in de Gordel.
Of zijn tussenkomsten in het Vlaams Parlement.

Je kan wellicht de tsjeven indelen in meer Vlaamsgezinden en 'de anderen'.

Hij was bij de Vlaamsgezinden.

Toen werd grote broer premier en zelfs president.
En klein broerke keerde zijn kar.
We hoorden hem niet meer.

Maar nu, na de verkiezingsuitslag, heeft hij alweer zijn kar gekeerd. We horen hem weer, hij was bereid om mee te onderhandelen over bhv ...
(van de huidige voorzitter aanvaarden we 't een en 't ander: hij was tot nu toe een klein manneke. Opkomend maar nog klein)

Zo twee keren uw kar keren, dat is teveel van het goede.

Aan de (politieke) galg met die onstandvastige en onbetrouwbare kazakkendraaier.

Henri1 28 augustus 2010 11:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 4948221)

Maar nu, na de verkiezingsuitslag, heeft hij alweer zijn kar gekeerd. We horen hem weer, hij was bereid om mee te onderhandelen over bhv ...
(van de huidige voorzitter aanvaarden we 't een en 't ander: hij was tot nu toe een klein manneke. Opkomend maar nog klein)

Aan de (politieke) galg met die onstandvastige en onbetrouwbare kazakkendraaier.

Eenstemeer het bewijs dat de vooruitgang van de V-Partijen wel eens tijdelijk zou kunnen zijn.

Xenophon 28 augustus 2010 11:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4948256)
Eenstemeer het bewijs dat de vooruitgang van de V-Partijen wel eens tijdelijk zou kunnen zijn.

Neen, want de CD&V is geen Vlaams partij. Die zijn erbij nu en die doen hun voor als Vlaams maar ze zijn dat nu niet en ze zijn dat ook nooit geweest.

CD&V zal altijd een anti-Vlaamse partij blijven, ze kunnen niet anders vermits ze uit anti-Vlaamse Belgische machtegroepen bestaat.

Henri1 28 augustus 2010 11:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4948269)
Neen, want de CD&V is geen Vlaams partij. Die zijn erbij nu en die doen hun voor als Vlaams maar ze zijn dat nu niet en ze zijn dat ook nooit geweest.

CD&V zal altijd een anti-Vlaamse partij blijven, ze kunnen niet anders vermits ze uit anti-Vlaamse Belgische machtegroepen bestaat.

Waarom worden de zetels van CD&V hier dan altijd bij de V-Partijen zetels gerekend ?

Freddie 28 augustus 2010 12:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4948269)

Die anti Vlaamse machtsgroepen, wie zijn dat eigenlijk? Iemand een idee?

Txiki 28 augustus 2010 12:10

Wat heeft het kazakkengedraai van VR te maken met de verkiezingen? Dat is toch niks nieuws? Daar valt toch niemand meer van achterover?

gehuigert 28 augustus 2010 12:14

Citaat:

Iemand keert zijn kar omdat hij niet meer van hem laat horen :? Wat voor logica is me dat nu.

De schoofzak 28 augustus 2010 12:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 4948308)
Wat heeft het kazakkengedraai van VR te maken met de verkiezingen? Dat is toch niks nieuws? Daar valt toch niemand meer van achterover?

Ik heb gedurfd om deze draad hier bij 'verkiezingen' (moet inmiddels wel zijn: regeringsvorming) te zetten, omdat die kazakkendraaier plots mag komen opdraven naast de voorzitter van de tsjeven, bij de préformatie-onderhandelingen.

De schoofzak 28 augustus 2010 12:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert (Bericht 4948318)
Iemand keert zijn kar omdat hij niet meer van hem laat horen :? Wat voor logica is me dat nu.

' Zal nog niet zijn !!

Eerst met de regelmaat van de klok je liedje zingen, de verkeerde zaak aanklagen ... en dan plots, terwijl de verkeerde zaak nog niet opgelost is, er over zwijgen om broerke ter wille te zijn in zijn mooi postje als eerste minister ....

Dat is zeker en vast je kar keren.

En nu een tweede keer zijn kar keren: Van Rampui had de eerlijkheid moeten hebben om te zeggen: wil u aub iemand anders uitkiezen voor die bijstand in dat dossier, want ik ben daar al een hele tijd niet bepaald nog voortrekker in geweest.

De schoofzak 28 augustus 2010 12:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Freddie (Bericht 4948287)

Anderen gaan dat veel beter kunnen, maar hier mijn eerste aanzet:
- heel de francofonie: van politieke partijen tot industrie enz.
- al wie het gat moet likken van de monarchie: top leger en administratie ..
- grootste deel van de adel
- grote delen van die industrie die gedomineerd wordt door de B. haute finance
- ... en nu komen we aan het pijnlijke ... machtsgroepen zoals de vakbonden, met uitschieter ACW (herinner je de oproep om niet nva te stemmen, waarvoor eeuwige dank)
- VLD (Verafstoot, Van Hengel ...) de Sossen (gatlekker Claes) de Tsjeven (droge snee Marjan Thijssen en diverse oude knarren ..), de Groenen (graag profiteren van invloed van ecolo en PS)
- de kerk

gehuigert 28 augustus 2010 12:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 4948359)
' Zal nog niet zijn !!

Eerst met de regelmaat van de klok je liedje zingen, de verkeerde zaak aanklagen ... en dan plots, terwijl de verkeerde zaak nog niet opgelost is, er over zwijgen om broerke ter wille te zijn in zijn mooi postje als eerste minister ....

Dat is zeker en vast je kar keren.

En nu een tweede keer zijn kar keren: Van Rampui had de eerlijkheid moeten hebben om te zeggen: wil u aub iemand anders uitkiezen voor die bijstand in dat dossier, want ik ben daar al een hele tijd niet bepaald nog voortrekker in geweest.

Ik wist niet dat Van Rompuy de mediakanalen bezat en zo zelf besliste wanneer hij uitzendtijd krijgt en wanneer niet. Heb je daar een bron voor?

giserke 28 augustus 2010 12:54

Citaat:

De Adel, de vakbonden en mutualiteit

Txiki 28 augustus 2010 13:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 4948388)

Vergeet de banken niet.

Txiki 28 augustus 2010 13:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 4948350)
Ik heb gedurfd om deze draad hier bij 'verkiezingen' (moet inmiddels wel zijn: regeringsvorming) te zetten, omdat die kazakkendraaier plots mag komen opdraven naast de voorzitter van de tsjeven, bij de préformatie-onderhandelingen.

Wat is daar zo raar aan? Alé, ik snap uw probleem niet.

toccata 28 augustus 2010 13:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 4948308)

²
Dat zit namelijk in de genen van die partij

speurneus 28 augustus 2010 13:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 4948388)

et la haute finance, de loge , serviceclubs, VBO,..

speurneus 28 augustus 2010 13:45

Citaat:

jeukt het?

winnezele 28 augustus 2010 13:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4948256)

Vlaamse onderhandelaars ondertussen heel goed bezig. Dit zij dank zij.......BDW!

Xenophon 28 augustus 2010 13:53

Citaat:

Ben je blind of onnozel of van kwade wil?

Laat me raden... van kwade wil?

gehuigert 28 augustus 2010 13:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4948470)
Ben je blind of onnozel of van kwade wil?

Laat me raden... van kwade wil?

Iemand die niet in complottheorieën gelooft?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be