Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Signaal of ontmijner? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=142978)

centrist 29 augustus 2010 09:41

Signaal of ontmijner?

Speciaal voor gehuigert (zie hier) een snelle poll: wat gaat er nu (komende 24-48 uur) gebeuren?

Gwyndion 29 augustus 2010 09:45

Hmm...moeilijk te zeggen...CDH voelt alsof ze al alles toegegeven heeft, NV-A voelt alsof ze zeer weinig heeft gekregen en nog minder garanties dat dat weinige effectief uitgevoerd zal worden. Ik verwacht op zijn minst dat BDW de bal terugkaatst, het verhaaltje "Het is steeds de schuld van de onredelijke BDW" is afgezaagd.

duveltje382 29 augustus 2010 09:45

Ik denk dat ge de koffie koeken moogt bestellen ;)

gehuigert 29 augustus 2010 09:47

Iets anders (wat?):

Een semaine familiale? (nogmaals?)

Ik geef toe, onwaarschijnlijk maar het kan hen misschien aan het denken zetten met wie hun toekomst ze aan het spelen zijn :roll:

Karel Martel B 29 augustus 2010 09:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert (Bericht 4949605)
Een semaine familiale? (nogmaals?)

Een semijne skolleire?

De schoofzak 29 augustus 2010 10:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 4949603)
Ik denk dat ge de koffie koeken moogt bestellen ;)

Voor de uitvaartmaaltijd, mogen we hopen ?

stropdrager 29 augustus 2010 10:21

Het zou wel eens leuk zijn mocht de koning de kroonraad bijeenroepen.

Txiki 29 augustus 2010 10:35

:cheer: ophouden en weg ermee :cheer:

centrist 29 augustus 2010 10:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager (Bericht 4949635)

Als "signaal" zou dat tellen... :-P Misschien dat EDR dat bedoelde?

Henri1 29 augustus 2010 10:59

Het is schrijnend vast te stellen dat het vooral de Vlamingen zijn die zitten te leuteren op hun Vlaams matrasje terwijl ons land in een diepe economische crisis zit.

Zielig gewoon.

Karel Martel B 29 augustus 2010 11:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4949718)
Het is schrijnend vast te stellen dat het vooral de Vlamingen zijn die zitten te leuteren op hun Vlaams matrasje terwijl ons land in een diepe economische crisis zit.

Het is juist door die economische crisis dat het onverantwoord is om een half miljard uit het niets te toveren.

Kawadude 29 augustus 2010 11:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4949718)

Zielig gewoon.

Voil�*, de perceptie is weer gekeerd. Als Brussel 500 miljoen eist (blanco cheque, buiten de financieringswet), zijn Vlamingen aan het leuteren waar die vandaan moet komen en hoe die structureel in te passen in de volledige financiering van het land.

Ik zie vooral franstalige politici leuteren (nu op tv, RTBf en RTL) over Bart De Wever. Maar over de kern van de zaak, noppes. Zelfs de politologen doen hun best om de schuld bij De Wever te leggen (hij eist te veel: stel je voor zeg, geen parallelle financiering van Brussel en een quasi-zuivere splitsing van BHV, hoe durft hij)

Sidharta 29 augustus 2010 11:25

Ontmijnen kan niet meer.
Wat onmogelijk is kan beter beeindigen.

respublica 29 augustus 2010 11:38

Ik snap niet waarom de Franstaligen geen garanties willen geven voor de nieuwe financieringswet wanneer Brussel 500 miljoen erbij krijgt? Als ze toch te goeder trouw zijn, hebben ze toch niets te vrezen?

Henri1 29 augustus 2010 11:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B (Bericht 4949725)
Het is juist door die economische crisis dat het onverantwoord is om een half miljard uit het niets te toveren.

Economische crisissen pak je beter samen aan dan apart.

U geraakt schijnbaar niet verlost van matrasjes-denken.

Hertog Joost 29 augustus 2010 11:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4949779)
Economische crisissen pak je beter samen aan dan apart.

U geraakt schijnbaar niet verlost van matrasjes-denken.

Daar denken ze in Tjechie en Slowakije anders over.

Wallonie zit al decennia in de stront waarom nu illusie koesteren dat het nu wel zou goedkomen.

Max van Dietschland 29 augustus 2010 11:52

Citaat:

Of de kroonraad die gewoon de nieuwe regering vormt. Technisch zou dit mogelijk zijn mits toestemming van de helft +1 van kamer en senaat.

quercus 29 augustus 2010 11:56

Citaat:

Ja zeg! Al die "wijze staatsmannen" bij elkaar, hopeloos aan het spartelen in een ultieme poging om la Belgique boven water te houden. Ik zie ze daar al zitten, Eyskens, Claes, Dehaene, Willockx, Chabert, Verhofstadt ...

quercus 29 augustus 2010 12:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door respublica (Bericht 4949774)
Ik snap niet waarom de Franstaligen geen garanties willen geven voor de nieuwe financieringswet wanneer Brussel 500 miljoen erbij krijgt? Als ze toch te goeder trouw zijn, hebben ze toch niets te vrezen?

Toch wel, toch wel... Als die 500 miljoen Euro (en dat elk jaar, cher ami) gekoppeld wordt aan de financieringswet betekent het dat er tegenover die centen ook een verantwoording en responsabilisering zal staan. En daar krijgt de Belgische francofonie kippevel van. Ze vinden dat "beledigend". M.a.w. "les Flamins doivent payer et puis fermer la gueule".

Max van Dietschland 29 augustus 2010 12:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 4949801)
Ja zeg! Al die "wijze staatsmannen" bij elkaar, hopeloos aan het spartelen in een ultieme poging om la Belgique boven water te houden. Ik zie ze daar al zitten, Eyskens, Claes, Dehaene, Willockx, Chabert, Verhofstadt ...

De koning kan in theorie een regering maken uit de kroonraad met de premier uit de grootste partij uit de kamer, een PS-premier uit oude doos laat ons maar zeggen :lol:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be