Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Als de kinderbijslag wordt gesplitst (https://forum.politics.be/showthread.php?t=142988)

thefishdoesntthink 29 augustus 2010 12:21

Als de kinderbijslag wordt gesplitst

kan het dan zijn dat bijvoorbeeld iemand die frans spreekt minder kinderbijslag trekt dan iemand die nederlands spreekt?
Kan het dan zijn dat er een hoop Walen naar Vlaanderen verhuist omdat de sociale zekerheid hier 'zekerder' is dan in Wallonië?
Ja kan dit plaatje natuurlijk ook omdraaien he, even absurd.

gehuigert 29 augustus 2010 12:23

Als het gesplitst wordt, zat er ook een luik in het akkoord dat de gewesten (of gemeenschappen) niet elkaar bekampen. Trouwens, ik zie mensen nog niet onmiddellijk verhuizen omdat ze 10€ meer kinderbijslag krijgen in een ander gewest. Mensen verhuizen nog niet naar andere gemeenten omdat er daar minder gemeentebelastingen zijn

Henri1 29 augustus 2010 12:24

Ik vrees dat al die vlaamse eisen op termijn er zullen op neerkomen dat je een invasie Walen gaat krijgen in Vlaanderen.

Vraag is wat die Vlaamse Supermannen dan weer uit hunnen duim gaan zuigen.

de kleine 29 augustus 2010 12:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4949862)
Ik vrees dat al die vlaamse eisen op termijn er zullen op neerkomen dat je een invasie Walen gaat krijgen in Vlaanderen.

Bwa, deportatie, werkkampen, vernietigingskampen, genocide, ...

Hertog Joost 29 augustus 2010 12:40

Dan zullen de franstaligen wel aan het Nederlands moeten ongeacht of het frans cultureel relevanter is in de wereld.

How can you have any pudding if you don't eat your meat?

De schoofzak 29 augustus 2010 13:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thefishdoesntthink (Bericht 4949852)
kan het dan zijn dat bijvoorbeeld iemand die frans spreekt minder kinderbijslag trekt dan iemand die nederlands spreekt?
Kan het dan zijn dat er een hoop Walen naar Vlaanderen verhuist omdat de sociale zekerheid hier 'zekerder' is dan in Wallonië?

Hoeveel migratie (in de twee richtingen) is er tussen het huidige (on)land B. en de omringende landen, vooral voor inwoners van de grensgebieden, en die kunnen geduid worden als gevolg van inkomstenbelasting, kinderbijslag, pensioenopbouw, vermogensbelasting ..??

Hoeveel migratie is er geweest tussen Wallonië en Vlaanderen, tijdens de jarenlange periode dat wij geen kijk-en luistergeld moesten betalen, en zij wel ? (dat ging over een redelijke som geld hoor: kleurentv, radio en radio in auto ...)

Om maar aan te tonen dat uw bezorgdheid/redenering absurd is.

Verbreed je zicht.
Think outside the box.

azert 29 augustus 2010 13:42

grote problemen met ouders die in 2 regio's werken.
Bovendien wat als VL het geld aan de moeder geeft en WAL aan de vader?
Wat met gescheiden gezinnen die in 2 regio's wonen met kinderen uit vorige huwelijken
?

1 kluwen van absurde toestanden.

gehuigert 29 augustus 2010 13:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 4950049)
Wat met gescheiden gezinnen die in 2 regio's wonen met kinderen uit vorige huwelijken
?

Als kinderbijslag gewestelijke materie wordt, zal het vanzelfsprekend de huisvestiging zijn wat bepaalt of het Vlaanderen, Brussel of Wallonië is dat betaalt.

De tweede vraag is een non-vraag, kinderbijslag wordt nu toch ook niet een deel op de rekening van de vader en een deel op de rekening van een moeder gestort?

Laatste vraag: hoederecht.

De schoofzak 29 augustus 2010 14:10

Misschien komt er dan eindelijk ook een oplossing voor de riante kinderbijslag van sommige mensen die in dit (on)land wonen/werken, maar beweren vele kinderen te hebben bij vele vrouwen in vele en verre buitenlanden ?
Kluwen ! Laat me niet lachen.

Karel Martel B 29 augustus 2010 14:15

Citaat:

We hebben ondertussen al zes regeringen in België, en dit lijkt je een onoverkomelijk probleem? :roll:

andev 29 augustus 2010 17:15

Citaat:

Die Vlaamse supermannen moeten dan gewoon doen wat de franstaligen decennia lang hebben gedaan met de Vlamingen: Ze verplichten Nederlands te leren en gebruiken en tot dan doen alsof men ze niet ziet of hoort of begrijpt... De Vlamingen die in francofonenland hun plan moesten trekken met het niet kennen van de franse taal zijn daarom toch ook niet gesneuveld?
Zoals veel Vlamingen mettertijd "francofoon" zijn geworden moet er dan maar keihard het omgekeerde gebeuren, zonder geleuter over "les droits des francophones"!
Trouwens, een invasie Walen? Dat zullen we nog niet zo meteen meemaken zeker?

andev 29 augustus 2010 17:18

Citaat:

?

De problemen die het "land" of wat daarvoor moet doorgaan nu kent hebben we te danken aan de onverzettelijke arrogantie en profitariaatsmentaliteit van de francofonen! Ook nu tonen ze weer dat ze onverbeterlijk zijn: proberen de Vlaamse centen voor hun Bruxelles meteen in te rijven en de rest van de afspraken straks aan hun voeten vegen, en ze zeggen het dan nog zelf!
Antwoord op je vraag: dat ze er hun plan mee trekken in francofonenland.

Xenophon 29 augustus 2010 17:49

Citaat:

De "wees bang domme Vlaming" boodschap neemt nu stilaan wel pathetische vormen aan...

Fallen Angel 29 augustus 2010 17:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andev (Bericht 4950394)
Die Vlaamse supermannen moeten dan gewoon doen wat de franstaligen decennia lang hebben gedaan met de Vlamingen: Ze verplichten Nederlands te leren en gebruiken en tot dan doen alsof men ze niet ziet of hoort of begrijpt... De Vlamingen die in francofonenland hun plan moesten trekken met het niet kennen van de franse taal zijn daarom toch ook niet gesneuveld?
Zoals veel Vlamingen mettertijd "francofoon" zijn geworden moet er dan maar keihard het omgekeerde gebeuren, zonder geleuter over "les droits des francophones"!
Trouwens, een invasie Walen? Dat zullen we nog niet zo meteen meemaken zeker?

Of het waar is dat er veel Franstaligen in Vlaanderen gaan wonen indien de sociale zekerheid in Vlaanderen beter geregeld gaat worden laat ik in het midden.

Wat ik wel weet is dat de Vlaams nationalisten nu al in hun krammen schieten wanneer er een aantal Franstaligen in de rand rond Brussel wonen.

Wat ik ook weet is dat Vlaams nationalisten constant beweren dat Vlamingen zich aan het Frans aanpassen terwijl Walen zich niet aan het Nederlands aanpassen.

Minstens één van de reacties of beweringen van Vlaams nationalisten is hier fout. De vraag is welke.

de kleine 29 augustus 2010 17:53

Citaat:

?

Dat heb ik nog ergens gezien...

Maar waar?

azert 29 augustus 2010 18:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de kleine (Bericht 4950474)
Dat heb ik nog ergens gezien...

Maar waar?

Bij grensarbeiders;
die hebben alleen maar last wegens wetgevingen die niet op elkaar zijn afgestemd.
Europa is helemaal niet geharmoniseerd.

born2bewild 29 augustus 2010 18:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 4950551)
Bij grensarbeiders;
die hebben alleen maar last wegens wetgevingen die niet op elkaar zijn afgestemd.
Europa is helemaal niet geharmoniseerd.

gelukkig maar
de duitsers zouden lachen als ze hun staat moesten inrichten naar Grieks of Waals model
of de nederlanders die hun pensioenopbouw moeten inrichten volgens een van de kleurboeken van michel daerden

Garry 29 augustus 2010 19:29

Citaat:

Er zijn wel meer verschillen tssen de Franstalige kant en Vlaanderen. Niets nieuws onder de zon.

kizzy 29 augustus 2010 19:36

Citaat:

Waarom niet? Het kan nu wel dat Waalse werklozen jarenlang stempelgeld trekken zonder daarvoor op het matje geroepen te worden, terwijl Vlaamse werklozen al na enkele maanden aangespoord worden om aan de slag te gaan.
Nu zullen de tegenstanders van deze visie wel allemaal in actie treden om aan te voeren dat het NIET zo is, maar uit zeer dichte kennissen- en familiekring heb ik met eigen ogen kunnen vaststellen dat het wel zo is. Die mensen (die uit Wallonië naar hier verkasten) bekloegen het zich zodanig dat ze zelfs hun domicilie terug in Wallonië hebben gezet om -en ik citeer- 'met rust gelaten te worden'.

kizzy 29 augustus 2010 19:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert (Bericht 4949858)
Als het gesplitst wordt, zat er ook een luik in het akkoord dat de gewesten (of gemeenschappen) niet elkaar bekampen. Trouwens, ik zie mensen nog niet onmiddellijk verhuizen omdat ze 10€ meer kinderbijslag krijgen in een ander gewest. Mensen verhuizen nog niet naar andere gemeenten omdat er daar minder gemeentebelastingen zijn

Ik ken alleszins niet veel Walen die naar Vlaanderen zijn komen wonen omdat wij hier geen Kijk-en Luistergeld meer betalen...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be