![]() |
Als de kinderbijslag wordt gesplitst
kan het dan zijn dat bijvoorbeeld iemand die frans spreekt minder kinderbijslag trekt dan iemand die nederlands spreekt?
Kan het dan zijn dat er een hoop Walen naar Vlaanderen verhuist omdat de sociale zekerheid hier 'zekerder' is dan in Wallonië? Ja kan dit plaatje natuurlijk ook omdraaien he, even absurd. |
Als het gesplitst wordt, zat er ook een luik in het akkoord dat de gewesten (of gemeenschappen) niet elkaar bekampen. Trouwens, ik zie mensen nog niet onmiddellijk verhuizen omdat ze 10€ meer kinderbijslag krijgen in een ander gewest. Mensen verhuizen nog niet naar andere gemeenten omdat er daar minder gemeentebelastingen zijn
|
Ik vrees dat al die vlaamse eisen op termijn er zullen op neerkomen dat je een invasie Walen gaat krijgen in Vlaanderen.
Vraag is wat die Vlaamse Supermannen dan weer uit hunnen duim gaan zuigen. |
Citaat:
|
Dan zullen de franstaligen wel aan het Nederlands moeten ongeacht of het frans cultureel relevanter is in de wereld.
How can you have any pudding if you don't eat your meat? |
Citaat:
Hoeveel migratie is er geweest tussen Wallonië en Vlaanderen, tijdens de jarenlange periode dat wij geen kijk-en luistergeld moesten betalen, en zij wel ? (dat ging over een redelijke som geld hoor: kleurentv, radio en radio in auto ...) Om maar aan te tonen dat uw bezorgdheid/redenering absurd is. Verbreed je zicht. Think outside the box. |
grote problemen met ouders die in 2 regio's werken.
Bovendien wat als VL het geld aan de moeder geeft en WAL aan de vader? Wat met gescheiden gezinnen die in 2 regio's wonen met kinderen uit vorige huwelijken ? 1 kluwen van absurde toestanden. |
Citaat:
De tweede vraag is een non-vraag, kinderbijslag wordt nu toch ook niet een deel op de rekening van de vader en een deel op de rekening van een moeder gestort? Laatste vraag: hoederecht. |
Misschien komt er dan eindelijk ook een oplossing voor de riante kinderbijslag van sommige mensen die in dit (on)land wonen/werken, maar beweren vele kinderen te hebben bij vele vrouwen in vele en verre buitenlanden ?
Kluwen ! Laat me niet lachen. |
Citaat:
|
Citaat:
Zoals veel Vlamingen mettertijd "francofoon" zijn geworden moet er dan maar keihard het omgekeerde gebeuren, zonder geleuter over "les droits des francophones"! Trouwens, een invasie Walen? Dat zullen we nog niet zo meteen meemaken zeker? |
Citaat:
Antwoord op je vraag: dat ze er hun plan mee trekken in francofonenland. |
Citaat:
|
Citaat:
Wat ik wel weet is dat de Vlaams nationalisten nu al in hun krammen schieten wanneer er een aantal Franstaligen in de rand rond Brussel wonen. Wat ik ook weet is dat Vlaams nationalisten constant beweren dat Vlamingen zich aan het Frans aanpassen terwijl Walen zich niet aan het Nederlands aanpassen. Minstens één van de reacties of beweringen van Vlaams nationalisten is hier fout. De vraag is welke. |
Citaat:
Maar waar? |
Citaat:
die hebben alleen maar last wegens wetgevingen die niet op elkaar zijn afgestemd. Europa is helemaal niet geharmoniseerd. |
Citaat:
de duitsers zouden lachen als ze hun staat moesten inrichten naar Grieks of Waals model of de nederlanders die hun pensioenopbouw moeten inrichten volgens een van de kleurboeken van michel daerden |
Citaat:
|
Citaat:
Nu zullen de tegenstanders van deze visie wel allemaal in actie treden om aan te voeren dat het NIET zo is, maar uit zeer dichte kennissen- en familiekring heb ik met eigen ogen kunnen vaststellen dat het wel zo is. Die mensen (die uit Wallonië naar hier verkasten) bekloegen het zich zodanig dat ze zelfs hun domicilie terug in Wallonië hebben gezet om -en ik citeer- 'met rust gelaten te worden'. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:57. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be