![]() |
Onderscheid NSV & KVHV
Vaak wordt het KVHV in één adem genoemd met het NSV. Ik heb een vrij goed beeld waar de NSV voor staat. Is er een wezenlijk verschil tussen het KVHV en de NSV?
|
KVHV is een stijlvolle, academische studentenvereniging, met een conservatieve inslag, de huisideologie als je wil. Het fundament van KVHV is de sterke verbondenheid over de generaties heen (wat met in Duitsland "Lebensbund" noemt.) Je studeert dus af als student, niet als Verbonder (net zoals de Duitse studentenverenigingen.)
NSV! is een vereniging waar de nadruk ligt op actie. NSV! is bovendien een nationalistische vereniging. Dit verschilt wel naar gelang de afzonderlijke afdelingen omdat elke afdeling autonoom is. De gelijkenis is, dat ze beiden een onafhnakelijk Vlaanderen voor ogen hebben. |
KVHV heeft minder last van interne drama.
NSV is een tikkeltje stijver, maar KVHVers hebben meer vooroordelen. KVHVers worden minder aangevallen op straat. KVHV heeft minder marginale acties. |
NSV heeft meer geschiedenis van geweld, populistisch racisme, bier drinken en dan "linkse ratten rol uw matten" roepen.. dat soort niveau
ik ben allesbehalve pro KVHV, maar moet hen meegeven dat ze praktisch geen geweld op hun palmares hebben staan |
Geen. Het zijn allemaal fascisten.
/bwarrior |
KVHV'ers zijn leuker in de omgang.
|
Citaat:
|
KVHVers dragen hun pet achterste voren.
NSVers hebben geen pet |
Citaat:
|
Citaat:
|
nu je't zegt, in de tijd dat ik rondhangde met m'n zatte botten in Overpoortsr: 'k heb met KVHV'ers nog interessante discussies gehad.. NSV'ers waren te dom en/of te agressief.
|
Kvhv'ers zijn als kind vaak misdienaar geweest en hebben de pastoor z'n poep moeten afvegen en hem andere "diensten" verlenen. Eens ze student zijn, gaan ze als het ware een Stockholm-syndroom etaleren waarbij ze die katholieke pedofielenclub gaan verdedigen.
|
Veel NSV-ers hebben persoonlijke problemen.
|
Citaat:
|
Citaat:
Kvhv'ers zijn als kind vaak misdienaar geweest en hebben de pastoor z'n kont moeten afvegen en hem andere "diensten" verlenen. Eens ze student zijn, gaan ze als het ware een Stockholm-syndroom etaleren waarbij ze die katholieke pedofielenclub gaan verdedigen. |
Over het algemeen denk ik dat het KVHV eerder de nadruk op het conservatieve legt en de NSV! op het nationalistische. Natuurlijk hangt veel af van tijd & plaats. De ene afdeling is de andere niet.
|
Citaat:
|
Citaat:
1) Feit, eerder interne maagbloedingen en leverproblemen. 2) Welk lichaamsdeel? Fysieke vooroordelen? 3) Feit, al kunnen ze daar naar het schijnt in Gent over meespreken. 4) Feit, KVHV heeft gewoonweg geen acties. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:27. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be