![]() |
Atheisme en liefde
Als een atheist verliefd is, en hij wil zeker zijn dat zijn geliefde ook van hem houdt, eist hij dan een bloedstaaltje zodat de verhoogde hormonenconcentratie als empirisch bewijs kan dienen voor de verliefdheid?
|
Citaat:
|
Verhoogde hartslag en bloeddruk is inderdaad vaak een teken van seksuele opwinding, maar seksuele opwinding correleert niet sterk met verliefdheid.
Integendeel, er is vaak geen causaal verband! |
Citaat:
|
Citaat:
Causale verbanden, phoeh. |
Citaat:
Het is maar een prikje. |
Citaat:
|
Aan de hand van de antwoorden is mijn stelling bevestigd. Een atheist kent geen hogere schoonheid. Kan geen sfeer aanvoelen. Kan niet loslaten.
Een atheist moet alles zodanig kapotanalyseren dat enkel het lichamelijke overblijft. Liefde gelijkstellen aan pijpen en slikken. |
![]() |
Ja. Opzouten.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
oh jee. |
Citaat:
Ik ken je niet en weet niet hoe ik je moet interpreteren. Maar je hebt gelijk. Vaak gaan ze ook uit (net zoals een overgroot deel van de mensen) van autoriteitsargumenten. |
Citaat:
je hebt het vraagstuk "God" niet nodig om je vragen te stellen over de dingen die er zijn maar die niet direct tastbaar zijn (zoals emoties). |
Je begrijpt mij niet goed.
Ik bedoel dat atheisten zich wel degelijk profileren (of je het wilt of niet) als mensen die pas iets aanvaarden na "empirisch bewijs". Ik vraag mij af hoe ze het rijmen met hun aanvaarding van zaken die totaal onbewijsbaar zijn. |
Citaat:
een gelovige gelooft toch ook niet alles? Ook al gelooft hij dan wel in een aantal dingen die niet empirisch bewezen zijn. Een gelovige gelooft in een aantal onbewijsbare dingen + in God. Een ongelovige gelooft in een aantal onbewijsbare dingen. En je zal wel een paar ongelovigen vinden die in niets geloven dat niet bewijsbaar is. Als ik nu tegen een gelovige zeg dat er een grote onzichtbare spin op z'n bed zit, dan zal hij me wellicht niet geloven. Dat wil toch niet zeggen dat die gelovige niet gelooft in liefde? |
Citaat:
|
Citaat:
De vraag is: waarom ridiculiseren ongelovigen bepaalde gelovigen, terwijl ze zelf (naar je zeggen) in een aantal onaantoonbare dingen geloven? |
Citaat:
De vraag is: waarom ridiculiseren atheisten, soms erg vernederend en brutaal, bepaalde onaangetoonde dingen in het discours van gelovigen terwijl ze zelf onaangetoonde dingen als waar nemen? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:54. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be