Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   geintergreerde moslim (https://forum.politics.be/showthread.php?t=143147)

Moslim! 1 september 2010 17:35

geintergreerde moslim

peace,

wanneer is volgens u een moslim geintegreerd?

Bobke 1 september 2010 18:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! (Bericht 4957253)
peace,

Zodra hij beseft dat de ideeën van zijn profeet grotendeels achterhaald zijn.

Bad Attila 1 september 2010 19:05

Nooit.

Schelfie 2 september 2010 08:45

Als hij stopt met religie en politiek in 1 te zien.
Als hij stopt met eisen te stellen tegenover de meerderheid in, in naam van een boek en een pedofiele gek.
Als hij stopt met het dragen van bourka's en andere illegale klerendracht.
Als hij zich aan onze wetten houdt.
Als hij onze taal spreekt.
Als hij onze cultuur accepteert en geen uitzonderingen eist.
Als hij zijn eigen cultuur en gewoontes niet opdringt aan anderen.
Als hij zijn steentje bijdraagt in deze maatschappij.
Als hij niet probeert deze maatschappij te destabiliseren.
Als hij stopt met bij het geringste auto's in de fik te steken of direct wat familieleden op te trommelen om een persoon in elkaar te kunnen slaan of een grote mond op te zetten.

Dit moet je zien als 1 groot geheel...

Eigenzinnig 2 september 2010 08:49

Als hij/zij maatschappelijk 'onherkenbaar' zijn..

lombas 2 september 2010 10:26

De vraag kan niet berusten op religie, want ook een Vlaming kan zich tot de islam bekeren.

Kodo Kodo 2 september 2010 13:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 4958444)
De vraag kan niet berusten op religie, want ook een Vlaming kan zich tot de islam bekeren.

Ook een Vlaming kan slecht geïntegreerd zijn.

grimbergen 2 september 2010 13:11

Een moslim die zich aanpast??? Dat kan niet want dan is het een afvallige. dan verdient hij de dood volgens hun eigen koranboekske.

lombas 2 september 2010 13:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo (Bericht 4958789)
Ook een Vlaming kan slecht geïntegreerd zijn.

Een Vlaming kan misschien de doorgaans aanvaarde maatschappelijke normen niet aanvaarden, dat klopt.

Maar dat brengt ons bij de discussie wat "integreren" is... En in "wat" dat gebeurt. Zulke discussie is niet gemakkelijk voerbaar (cf. Frankrijk).

Sunny 2 september 2010 15:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 4957404)
Zodra hij beseft dat de ideeën van zijn profeet grotendeels achterhaald zijn.

Ik ben het daarmee eens. Ik zou zeggen, hij is geïntegreerd als hij over zijn godsdienst zwijgt , dus zijn godsdienstbelijdenis tot de privésfeer beperkt en anderen er niet constant aan herinnert (bij voorbeeld visueel door hoofddoekfanatisme) dat hij/zij moslim is.

hurricane 2 september 2010 15:10

Citaat:

peace,

Als hij de taal spreekt en aanvaard dat de mensen in zijn gastland andere gebruiken hanteren dan de zijne.
Zo simpel is dat voor mij.
Ik hou er ook niet dat een religie aan me opgedrongen wordt.
Geen enkele.
Ik wil dus ook niet geconfronteerd worden met boze moslims omdat ik tijdens de ramadan wél eet als het licht is.

liberalist_NL 2 september 2010 16:48

Citaat:

peace,

Dat is niet zo heel moeilijk. Als de moslim meedoet aan alle aspecten van het dagelijks leven, op basis van reciprociteit.

duveltje382 2 september 2010 17:11

Citaat:

peace,

Als hij normaal doet,hij mag gerust geloven en hoofddoek dragen,ook mag hij van mij allal vlees eten,hij mag gerust hier moskeeën bouwen,en hun leven hier lijden

Geen Boerka,eermoorden,rituele slachtingen,onderdrukking van vrouwen,rondhanggedrag van jonger op onze straten,stelen en bedriegen,ect

Kortom van mij mag gerust de Moslim zoals de grote meerderheid zijn,aangepast in onze samenleving

Doomy 8 september 2010 23:31

Citaat:

peace,

Zodra hij even racistisch wordt als de autochtonen en hun vooroordelen overneemt om erbij te horen ("Gij vuile neger! Keert terug naar je land!"!") :twisted:

Schelfie 9 september 2010 00:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Doomy (Bericht 4972748)
Zodra hij even racistisch wordt als de autochtonen en hun vooroordelen overneemt om erbij te horen ("Gij vuile neger! Keert terug naar je land!"!") :twisted:

Uw veralgemeningen doet mij meer zeggen over u, dan de "racistische" autochtoon.

Discobitch 9 september 2010 00:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie (Bericht 4972778)
Uw veralgemeningen doet mij meer zeggen over u, dan de "racistische" autochtoon.

Bwa.

Mahalingam 9 september 2010 13:01

Een geintergreerde moslim heeft er geen probleem mee als zijn dochter gaat trouwen met een niet-Moslim.

Doomy 9 september 2010 13:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie (Bericht 4972778)

Op dit forum wordt er enkel in veralgemeningen gesproken. Dus, wat is je punt?

Doomy 9 september 2010 13:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam (Bericht 4973565)
Een geintergreerde moslim heeft er geen probleem mee als zijn dochter gaat trouwen met een niet-Moslim.

En als ze een lesbische relatie met een andere vrouw begint? Of mogen homo's en lesbiennes wél worden gediskrimineerd?

Wimpeus 9 september 2010 13:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Doomy (Bericht 4972748)

Hebt u er enig idee van hoe 'negers', zelfs al zijn het moslims, worden behandeld/beschouwd in Arabische landen zoals pakweg Saoedi-Arabië? Of hoe Oost-Aziatische moslims in zulke landen worden gediscrimineerd?
Bent u echt zo wereldvreemd dat u nog altijd denkt dat Belgische autochtonen de grootste racisten ter wereld zijn? Misschien eens dringend tijd om buiten te komen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be