![]() |
Meer verkeersdoden op Belgische snelwegen
Citaat:
Citaat:
|
Wij hebben een recht op verkeersdoden.
|
Citaat:
Bron: http://bivvweb.ipower.be/Observ/NL/e...%202007_nl.pdf < punt 1.2 Betrouwbaarheid > Citaat:
Be is ondertussen al afgezakt naar de voorlaatste plaats net voor Griekenland in de EU-15. In de EU-27 landen hebben enkele Ex-oostbloklanden Be ook al ingehaald betreft verkeersdoden per inwoner. Laatste evolutie verkeersdoden terplaatse (zonder dodelijke gewonden + 30 dagen) http://bivvweb.ipower.be/baro/docs_n...mei%202010.pdf Internationaal, 1e kwartaal 2010: http://www.internationaltransportfor...orttermtrends/ Variable Country 2010 2009 Evolutie Road Fatalities Q1 Q1 Road Fatalities Austria 107 126 - 15 % Road Fatalities Belgium *Annual(verkeersbarometer) - 1,3 % * jaartotaal t/m maart 2010 Road Fatalities Croatia 83 95 - 13 % Road Fatalities Czech Republic 123 189 - 35 % Road Fatalities Denmark 53 74 - 28 % Road Fatalities Finland 46 54 - 15 % Road Fatalities Germany 657 812 - 19 % Road Fatalities Greece 278 315 - 12 % Road Fatalities Hungary 159 180 - 22 % Road Fatalities Latvia 32 64 - 50 % Road Fatalities Lithuania 54 82 - 34% Road Fatalities Luxembourg 5 8 - 37 % Road Fatalities Moldova 63 77 - 18 % Road Fatalities Norway 43 38 + 13 % Road Fatalities Poland 591 885 - 33 % Road Fatalities Romania 464 514 - 10 % Road Fatalities Serbia 108 151 - 28 % Road Fatalities Slovenia 20 36 - 44 % Road Fatalities Sweden 49 54 - 9 % Road Fatalities Turkey 666 750 - 11 % Evolutie lange termijn: http://internationaltransportforum.o...f/longterm.pdf de cijfers voor 2009 zijn in de meeste landen al gekend, de meeste Europese landen hadden een daling van 10 %, Be quasi een status quo of lichte stijging... van 944 naar wslk 955 Citaat:
|
Laat maar. ;-)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Nog een redelijk juiste evolutie 2001 - 2009 gevonden op basis van ETSC-Report/juni 2010.
http://www.etsc.eu/documents/ETSC%20...ort%202010.pdf Fig 4, page 15 is identiek met onderstaande grafiek. uitvergrootbaar: (6) Fig. 1: Road deaths per million population in 2009 (with road deaths per population in 2001 for comparison) * 2009: Provisional figures or national estimates based on provisional figures as final figures for 2009 were not yet available at the time of going to print. **UK 2009: ETSC estimate based on EC CARE Quick indicator for GB only. Be staat 22e op 30 Europese landen in 2009; en het 1e kwart 2010 voorspeld niets goeds, integendeel... (vorige post) bron: http://www.rsa.ie/Utility/News/2010/...ty-award-2010/ |
Verkeersdoden is iets wat wij erbij nemen.
Zij zijn noodzakelijk voor de vooruitgang. |
Citaat:
Ga ergens anders zeveren, onozelaar.:x |
verkeersdoden zijn een natuurlijke zuivering van hen die niet geschikt zijn een voertuig te beheersen
|
Citaat:
Een belabberde verkeersveiligheidsevolutie tov van bijna gans Europa, en vooral tov onze West-Europese buren, is een serieus teken van achteruitgang. (zie ook mijn handtekening ;-)) |
Citaat:
Miljaar en dan zetten we al die flitspalen en dan blijkt dat ze geen zier helpen... Wat als de verkeersveiligheid stijgt met de vernieuwing van het autopark, die in Belgie niet gebeurd is... omdat wij niet wilden de autoindustrie steunen tijdens de crisis |
Zelfs al is het aantal verkeersdoden met de helft gedaald -wat dus effectief zo is!- dan is het meer dan de moeite waard om er voor te ijveren.
Zeker wanneer we weten dat het merendeel van de slachtoffers jonge mensen zijn aan het begin van hun leven, en die dus van grote waarde zijn voor onze maatschappij. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Wat ik mis zijn de omstandigheden waarbij ongelukken gebeuren. Zeggen dat je er iets aandoet door flitspalen bij te plaatsen is niet altijd effectief. Dit zal maar effectief zijn voor bepaalde omstandigheden maar het brengt geld op. Kreukelpalen en motovriendelijke wegrasteringen zal je nooit horen als oplossing wegens te duur en niet-winstgevend. Men kan veel meer dodelijke ongelukken vermijden als men naar de aard van de ongelukken kijkt en oplossingen bedenkt die relevant zijn.
|
Citaat:
|
Citaat:
Sensibilisering lijkt me heel doeltreffend en ook wel de hoge boete's. Enja ook ik heb al vaak hoge boete's moeten betalen, maar ja ik moest me maar houden aan de reglementen. |
Citaat:
|
Ter plekke uitvoeren van de doodstraf voor dronken bestuurders lijkt mij een noodzakelijke maatregel.
Wie tegen is, vindt verkeersdoden een goede zaak. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:07. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be