Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   De laatse stuiptrekkingen van 'La Belgique' (https://forum.politics.be/showthread.php?t=143178)

backfire 2 september 2010 12:22

De laatse stuiptrekkingen van 'La Belgique'

De vorst ging zondag blijkbaar in de tegenaanval en snorde enkele prominente lieden van het 'Belgische establishment' op om de N-VA en CD&V te isoleren.
Blijkbaar is die aloude machtsstructuur ook niet meer wat het geweest is, getuige het feit dat het plannetje compleet mislukte?

Lees het zelf:

http://www.tijd.be/nieuws/politiek_-...3136.art?ckc=1

De laatste stuiptrekkingen van 'La Belgique'?

Citaat:

"Het werd een pijnlijke illustratie van de vervlogen macht van het Belgische establishment. De Belgische salons zijn niet meer wat ze zijn geweest"

gehuigert 2 september 2010 12:23

Waarom zouden deze het laatst zijn? Wat maakt ze specialer dan de vorige?

Anna List 2 september 2010 12:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door backfire (Bericht 4958678)
De vorst ging zondag blijkbaar in de tegenaanval en snorde enkele prominente lieden van het 'Belgische establishment' op om de N-VA en CD&V te isoleren.
Blijkbaar is die aloude machtsstructuur ook niet meer wat het geweest is, getuige het feit dat het plannetje compleet mislukte?

Lees het zelf:

heb al gelinkt naar mijn fb ...

dit artikel moet elke Vlaming toch eens lezen ...

Anna List 2 september 2010 12:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door backfire (Bericht 4958678)

Lees het zelf:

N-VA kan het niet maken dit te laten passeren ... heel de strategie moet aangepast worden

volledig confederalisme en met de twee gemeenschappen Brussel besturen zonder bemoeienis van het Hof ... is nu het minimum minimorum ...

een staten generaal zou op zijn plaats zijn.

vlijmscherp 2 september 2010 12:31

Zou dit op de VRT komen?

backfire 2 september 2010 12:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 4958684)
heb al gelinkt naar mijn fb ...

dit artikel moet elke Vlaming toch eens lezen ...

mmmm... '62 personen hebben dit gemeld op FB'. Dus één van die 61, dat ben jij.

Vette Pois(s)on 2 september 2010 12:37

Dank voor deze post en link Backfire.

Anna List 2 september 2010 12:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door backfire (Bericht 4958713)
mmmm... '62 personen hebben dit gemeld op FB'. Dus één van die 61, dat ben jij.

yep !

Anna List 2 september 2010 12:56

bij nader inzien ... deze 'gaffe' is groter dan al de stunts van Leterme tezamen ... ik ben benieuwd naar de reactie van de voltallige media !

dit moet het einde zijn van de carrière van DiRupo ...

backfire 2 september 2010 12:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 4958772)
bij nader inzien ... deze 'gaffe' is groter dan al de stunts van Leterme tezamen ... ik ben benieuwd naar de reactie van de voltallige media !

dit moet het einde zijn van de carrière van DiRupo ...

Ik vind dat er nochtans weinig ruchtbaarheid aan wordt gegeven.
De fratsen van La Geybels zijn blijkbaar interessanter dat het feit dat het paleis eventjes dacht de grootste politieke formatie buitenspel te zetten.

vlijmscherp 2 september 2010 13:00

ondertussen staat het ook al op gva.be.

eens benieuwd of het op alle sites gaat geraken.

Anna List 2 september 2010 13:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door backfire (Bericht 4958777)
Ik vind dat er nochtans weinig ruchtbaarheid aan wordt gegeven.
De fratsen van La Geybels zijn blijkbaar interessanter dat het feit dat het paleis eventjes dacht de grootste politieke formatie buitenspel te zetten.

als de redacties het kunnen houden voor de vrijdageditie, sterft het item in het weekend ... een beproefde mediatruuk in Vlaanderen om lastige potjes dicht te houden

gertc 2 september 2010 13:23

Prachtig. Ik moet zeggen, Luc Cortebeeck en Alexander De Croo hebben me in positieve zin verrast.
En Albert heeft zijn land -weer eens- geen dienst bewezen. Maar daar hoef ik gelukkig niet over wakker te liggen.

vlijmscherp 2 september 2010 13:42

Dus een sociaal-democraat ging de hulp inroepen van de werkgeversorganisaties om de koning te helpen?

straf, zéér straf.

Anna List 2 september 2010 13:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 4958891)
Dus een sociaal-democraat ging de hulp inroepen van de werkgeversorganisaties om de koning te helpen?

straf, zéér straf.

ik denk wel dat het initiatief van het Hof uitging, je moet Van Yperseele niet uit de wind zetten in deze, vermoed ik.

vlijmscherp 2 september 2010 13:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 4958894)
ik denk wel dat het initiatief van het Hof uitging, je moet Van Yperseele niet uit de wind zetten in deze, vermoed ik.

ja, maar dat Di Rupo hierop inging, dat is wat me stoort. toch als hij zich nog sociaal-democraat wilt noemen.

Discobitch 2 september 2010 13:51

De Flamin zal steeds te laf blijven om zich te bevrijden. Het is ook best. Hij is immers niet van staat om zich te regeren.

Sommige volkeren zijn zo.

C uit W 2 september 2010 13:53

Prachtig artikel, ik ging het hier ook net posten.

Het Belgische establishment ligt op z'n gat en het Vlaams nationalisme staat sterker dan ooit.
Prachtig moment. De eerste keer in de geschiedenis van dit land dat de anti-democraten ons de arm niet kunnen omwringen.

Anna List 2 september 2010 13:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 4958911)
ja, maar dat Di Rupo hierop inging, dat is wat me stoort. toch als hij zich nog sociaal-democraat wilt noemen.

je verwacht dus echt van een toppoliticus om wakker te liggen van het woordje democratie ???

vlijm toch ...

Anna List 2 september 2010 13:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Discobitch (Bericht 4958915)
De Flamin zal steeds te laf blijven om zich te bevrijden. Het is ook best. Hij is immers niet van staat om zich te regeren.

Sommige volkeren zijn zo.

ik vrees dat je gelijk hebt, al ken ik geen andere volkeren die zo de knechtenmentaliteit hebben dan de Vlamingen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be