![]() |
De oplossing
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...100903_Ryanair
Zonder dollen nu : heeft er iemand een goed idee waar we een goeie nacht/vracht-luchthaven kwijt kunnen ter ontlasting van BXL ? |
Citaat:
Maar of dat een goed idee is... :? Hier een lijst van BE: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...lgium#Airports |
Citaat:
We kunnen eventueel nog een extra start/landingsbaan bijbouwen. |
Enkele kilometers voor onze kust (eventueel gezamelijk projekt met Nederland).
Enkel wat persé in Belgie of Nederland moet zijn komt aan land,de rest gaat verder in transit (kustvaart,volgend vliegtuig,...). PLAATS ZAT ;-) |
Prof. Allaert dacht aan de Bocht van Bath geloof ik (ten noorden van Antwerpen).
Lijkt me nauwer bij bestaande logistieke ketens aan te sluiten. (En dan kun je van Deurne een mooi vastgoedproject maken.) Weet iemand d�*�*r meer over ? En Brustem, waarom niet eigenlijk. Vlakbij spoorknooppunt Landen... |
Citaat:
Ooit gaan ze keuzes moeten maken, tegen 2030 ofzo... :roll: Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
m.a.w. Bierset is Zaventem betreft cargo op enkele jaren voorbijgestoken, of beter gezegd Zaventem is de dieperik in gegaan. In 2007 stond Zaventem nog ruim boven Bierset. Citaat:
Mss bedoelt @ nihao een ander (Vlaams) alternatief in de plaats van Zaventem ? :? |
Citaat:
Van de Waalse no-nonsense aanpak om een goeddraaiende, attractieve cargoluchthaven (Luik) uit te bouwen en de lagekostmaatschappijen te lokken naar een al even attractieve passagiersluchthaven (Charleroi), kunnen wij Vlamingen nog iets leren. Zie ook http://www.rvi.be/berichten/krantenc...september-2010 Citaat:
Nogal iets, hé Henri1 |
Citaat:
Dat is logisch. DHL had het plan opgevat om naar 35000 vluchten per jaar te gaan in Brussel. Nu ze daar grotendeels weg zijn, zakt het aantal cargovluchten natuurlijk drastisch en aangezien er zoveel protest is tegen nachtvluchten zal men er in Zaventem ook niet veel aan doen om andere spelers binnen te halen. Ik weet niet hoe het zit met de passagiersluchthaven maar ik denk dat BAC vooral daarop aan het spelen is om het verlies aan inkomsten van cargo op te vangen. In Leipzig shipt DHL per nacht zo een 1500 ton. Ik weet niet waar die nu staan in de rangschikking maar ze zullen volgens mij al dicht tegen het miljoen ton zitten en dat op enkele jaren tijd. |
Het is ,denk ik,van absoluut belang dat het "doorgaand verkeer" niet meer door de Benelux komt (want meer dan wat eventuele tolheffing en onzekere logistieke jobs brengt dit niet op).Of dat vracht die niet voor de Benelux bedoeld is hier nog omgeladen en verzonden moet worden (via vrachtwagen)Dat is nu juist het risico van het uitbreiden van luchtvaart- en havencentra "aan land".Automatisch onstaat er weer een "ongecontroleerde"" verkeersknoop eromheen.(de wegen liggen er al nietwaar?)
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb toch de indruk dat Wallonië zijn industrie serieus vlot aan´t vernieuwen door zonder veel boe of ba vergunningen te leveren, terwijl de Vlaamse admin regeltjes opspeurt om het jaren te laten aanslepen... # Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:19. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be