![]() |
Een website voor je overleden kind, gaat dat niet te ver ?
Bij toeval vond ik dit.
Ik vind het buitengewoon confronterend. Ik weet het, je kind verliezen is het ergste van een ouder kan overkomen. Maar ik persoonlijk dat persoonlijke verdriet niet op internet zetten http://www.jordanpel.nl/fotoboek-8-2006.htm |
Als dit de ouder hun verdriet helpt verwerken, waarom niet. Dit kan ook een mooie steun zijn voor andere dierbaren.
|
Citaat:
Maar zo openbaar op een forum. Ik schrok heel erg toen ik foto's van dat overleden kind zag. |
Tegenwoordig willen vele mensen hun hele privé-leven op internet uitsmeren. Ik ben daar geen voorstander van. Maar zoals Ratatorsk zegt, als het deze ouders helpt hun verdriet te verwerken, waarom dan niet.
|
Soms is het erg nuttig, bijvoorbeeld als je kind gestorven is door kwakzalverij van een psychiater als in het geval van de ouders van Matthew Smith. Ze zijn samen met andere ouders van overleden kinderen een website gestart ter geheugenis van kinderen die zijn gestorven door psychiatrische medicijnen: www.ritalindeath.com
Interview met de ouders: http://www.youtube.com/watch?v=NfzkDM2hF-0 |
Citaat:
Kom zeg. |
[foutje]
|
Sommige mensen maken een mooi graf; anderen verstrooien de asse ...
sommige mensen in kleinere dorpjes zijn het van oudsher gewoon dat gans het dorp meeleeft .. en andere mensen verwerken hun verdriet liever in beperkte kring ... Er is maar één ding dat belangrijk is: de ouders moeten hun rouwproces kunnen beleven. Hun verdriet kunnen verwerken enz. (de manier waarop destijds vader Marchal dat deed, was wel ongelukkig: blijven strijden, precies alsof het stoppen van de strijd betekende dat hij zijn overleden dochter zou vergeten ...) |
Citaat:
In onze moderne maatschappij heeft het internet de rol van de gemeenschap overgenomen. |
Laat die mensen toch hun verdriet op hun manier verwerken. Ze doen niemand kwaad, dus wie is iemand anders om te oordelen? Ze schenden geen wet, noch brengen ze schade toe aan het lichaam of de nagedachtenis van hun kind. Ze proberen gewoon hun verdriet te verwerken. Effe nog wat koffie maken...
|
Citaat:
|
Wie zijn wij om te oordelen hoe iemand met het verdriet van een overleden kind moet omgaan?
|
Goh vond het ook enorm confronterend toen ik de foto's zag van dat overleden kind. Maar goh ja, misschien is dat een deel van het verwerkingsproces van die ouders, wie zal het zeggen.
Als het om media-aandacht is, is dit indd hééél sterk af te keuren. |
Als je verder op de site rond kijkt dan zie je ook een beschrijving van het verloop van de ziekte en dat kan voor anderen - helaas - interessant zijn.
Maar het zijn inderdaad confronterende beelden. We zagen en vloeken wel eens op onze kinderen maar als je dit dan voor ogen krijgt dan besef je pas wat voor een gelukzak men is. |
dood is een groot taboe in onze westerse wereld ... zozeer zelfs dat velen geschokt reageren als ze er ergens mee geconfronteerd worden ... hoog tijd dat daar eens iets rond gedaan wordt
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Wie zijn wij om het verwerkingsproces te boordelen ?
Persoonlijk zou ik dit nooit op een publieke plaats zetten, ik hoef mijn overleden kind niet terug te zien als freakshow op 'horror' en andere bizarre sites.. |
Citaat:
Waar sommige mensen zich mee menen te moeten bemoeien is problematischer dan wat deze ouders doen. |
Fuck, die foto's doen mij teveel denken aan het lot dat de overleden broer van mijn lief (te zien aan de foto's ongeveer even oud +/- 6 jaar). Kreeg spontaan tranen in mijn ogen als ik er aan denk (ook al heb ik zowel jordan als die broer van haar nooit gekend).
Persoonlijk zou ik dat nooit op het internet zetten (foto's van je pas overleden kind, de bouw van zijn kist,...) maar zoals al zovaak gezegd, als dit het rouw en verwerkingsproces van de ouders helpt, waarom niet? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:39. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be