![]() |
Vandaag hoorde ik van iemand die zijn baby Raspoutin had genoemd.
In Franssprekend België waren fruitnaampjes voor meisjes érg in, zoals Myrtille, Framboise, Cerise, maar dat wordt nu ook afgezaagd. In Amsterdam is Mohammed niet meer Nummer 1 maar Lukas. What about het Vlaamse land? Hebben jullie ook de meest bijzondere namen? |
Ik zag in Jambers een jongetje dat ocharme "Shone" noemde, en 's morgens riepen zijn beide moeders hem: "Shonnie" *g* :lol:
|
Amaryllis (naam van een bloem)
Adolf (uit gebruik geraakt) |
Al lang niet meer gehoord :
Zoltan Oswald Donovan |
Citaat:
|
Ik nog kennissen die Hector en Augustus noemen, en nog een aantal ex-collega's met namen zoals Erland, Abraham & Rutger (+ nog andere, maar inmiddels vergeten) Allemaal niet echt uitzonderlijk, maar toch.
|
Het probleem is dat Vlamingen (ik weet niet hoe het zit bij andere volkeren) nogal snel nobele namen vulgair doen klinken.
|
Citaat:
is die meer waard dan een andere? 8O |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Daarom hebben mijn kinderen namen gekregen die amper vervormbaar waren.... en toch zijn ze erin geslaagd. maar soit! |
de verschrikkelijkste vind ik die die met Y beginnen of er op eindigen
zoals bijvoorbeeld Yoni (waarom niet Yony?) |
Ik heb de moeite gedaan (nou ja, mijn kinderen hebben (hadden) er de moeite mee) om de originele schrijfwijzen aan te houden.
Gevolg: beiden hun namen worden constant verkeerd geschreven. Maar ondertussen vinden ze het zelf al heel grappig om iedereen de juiste schrijfwijze te kunnen aanduiden. |
Citaat:
Ik hoorde pas ook van iemand die zijn zoon... APOLLO heeft genoemd. Is dat een gangbare onvervormbare nobele naam in Vlaandren? |
Citaat:
Wouldn't yoú kill the parents of such a child? |
Citaat:
Ik hou niet van die namen, maar ze zijn uiteraard wel evenveel waard :wink: |
[size=2]weten die ouders wel wat een 'yoni' is [/size]
|
Citaat:
zo ver was dat er niet naast :wink: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:13. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be