![]() |
De Geopolitieke Implicaties van een Onafhankelijk Vlaanderen
In de nieuwe editie van Ons Verbond, het ledenblad van het Katholiek Hoogstudentenverbond (KVHV) afdeling Gent, dat deze week verschijnt staat er een artikel waarin de Geopolitieke Implicaties van een Onafhankelijk Vlaanderen nader worden bekeken.
Lees het even door en geef uw mening. Zit de auteur er pal of integendeel er ver naast? Artikel |
Dat Vlaanderen lijkt me vooral een kopie van Belgique in het klein.
|
Citaat:
|
![]() Kijkt u naar de zwarte grens van het kaartje hierboven. Dat is hoe een onafhankelijk Vlaanderen er uit komt te zien; Het artikel waaraan u refereert kunt u dus rustig de prullenmand ingooien. Dat gaat namelijk uit van een Vlaanderen dat niet meer, en steeds minder, bestaat. U heeft dus geen serieuze internationale luchthaven meer, terwijl Nieuw Belgie er drie heeft. Luik, Zaventem, en Charleroi. U heeft 1 HSL station en 30 km hsl rails, Nieuw Belgie heeft 2 HSL stations en 200 km dedicated track. Nieuw Belgie zal meer inwoners tellen dan Mini Vlaanderen, én die inwoners zullen aanzienlijk jonger zijn. De meeste immigranten zullen naar Nieuw Belgie stromen. Daar ligt Grooot Brussel namelijk. Mini Vlaanderen zal het moeten hebben van haar bejaarden. Niet getreurd, ook dat levert werkgelegenheid op. U zult nog 1 oost-west snelweg hebben. Een aantal van uw steden (denk aan Leuven) zullen geografisch (en later cultureel) veel meer binnen bereik van Brussel komen. U komt geografisch steeds meer perifeer te liggen; De taalgrens zal blijven opschuiven, en Franstaligen in Vlaanderen hebben nu eindelijk een sterk en onverdeeld eentalig Nieuw Belgie dat hun belangen blijvend in Mini Vlaanderen kan blijven afdwingen. Frankrijk gaat bigtime investeren in Groot Brussel. Een belangrijke en dynamische Franstalige asset aan de rand van de Franstaligheid. Desondanks zal dit mini Vlaanderen nog best enkele generaties mee kunnen. Later zullen een aantal verfranste gedeeltes verder worden geclaimd door Nieuw Belgie/Frankrijk en heeft de rest de keuze tussen Nederland of in afgeslankte vorm weer een tijdje verder te hobbelen. |
mij niet gelaten, als je maar beseft dat het bij onze grens stopt.
|
1 Bijlage(n)
Toch even een correctie aanbrengen.
|
Een geluk dat 'onze' corridor al bestaande is.:mrgreen:
|
Citaat:
Grappig, bij de Walen is de corridor het Doel. bij jullie is Doel de corridor :D |
Verdikke ik ben Doel vergeten mee te nemen op die kaart.
Ik weiger dat in handen te laten van de Vlaamse tsjevenstaat. :? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Tja, van noord naar zuid gaat het doorgaans compleet met kèrèvèn en heel huishouden.
van zuid naar noord durft het al eens met niet meer dan een tentje te zijn. 't is wel duidelijk dat het hier om twee totaal verschillende volkeren gaat. Die niet bij elkaar passen eh. |
Citaat:
|
verdikke en ik heb al die klokken al ingesteld :(
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Sint Annabos komen we wel nog opeisen. 8-) |
bof, jullie mogen jullie Kennedytunnel houden zulle.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:03. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be