![]() |
Ik ben "lid" u ook?
|
salaam,
GELOVEN in evolutie? in wetenschap is er geen plaats voor geloof. tot we een nog beter model hebben is de evolutietheorie de minst slechte verklaring voor de diversiteit van het leven op aarde. heel waarschijnlijk is het leven min of meer geevolueerd zoals de neo-darwinisten zeggen. maar geloven? dat bewaar ik voor religie. vrede, redwasp |
Citaat:
"minst slechte" ? :? |
vrede,
inderdaad de minst slechte. onze wetenschappelijke modellen zijn steeds een heel stuk simplistischer dan de werkelijkheid die ze in kaart proberen te brengen. de enige echt juiste verklaring zou meteen alle feiten moeten beschrijven (en dat zijn er heel veel) en zou daardoor minstens even complex zijn als de werkelijkheid. dan zouden we een wetenschap moeten ontwikkelen die ons in staat stelt om met die nieuwe complexiteit om te gaan, een wereldkaart van de wereldkaart zeg maar. vrede, redwasp |
Is de basis van 'wetenschap' niet het altijd proberen open laten van ruimte voor kritiek op hetgene dat al ontdekt is?
|
Citaat:
Nog een aanrader, de themesong van "the big bang theorie", fantastische serie :) http://www.youtube.com/watch?v=lhTSfOZUNLo |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Why did the chicken cross the moebius strip? To get to the same side. Een serie die met zo'n moppen kan afkomen krijgt al direct veel punten. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik zie uw punt maar geloven zit toch ook verweven in wetenschap. Hangt ervan af hoe je het bekijkt en/of definieert, veel wetenschappers volgens hun intuitie omdat ze geloven dat iets klopt, en dat proberen ze te bewijzen. Niets kan echt bewezen zijn binnen de wetenschap omdat het falsifisieerbaar moet blijven. De evolutietheorie wordt in weerwil van haar karakter vaak verheven tot een bewezen feit. Het zijn vaak wetenschappers zelf (en biologen nog het meest, wat nota bene de minst fundamentele wetenschap is) die deze vorm van geloven toepassen, en niet alleen dogmatische leekjes. Volgens mij is een menselijke mentale bewerking nooit vrij van geloof. En dus ook wetenschap niet. Maar misschien gaat het enkel over hoe we weten en geloven definieëren. |
Citaat:
Die quote is zowat het grappigste uit heel de reeks. En dan heb ik het niet eens over de "every 5 sec" lachband :roll::roll: It sucks ... |
Citaat:
|
Citaat:
Friends , dit , Frasier, ... - Zinnetje "hahahaha" - Zinnetje "hahaha" En mochten de zinnetjes dan nog grappig zijn. Nope, platte kak. Had nochtans de hele reeks gedownload maar ik hou ze zelf niet bij. |
Citaat:
|
Citaat:
God, wat heb ik een hekel aan dat soort series. Rituele verbranding toegestaan. IT-Crowd über alles. |
Citaat:
Hoewel de asperger reacties overdreven zijn geven ze een grappig beeld van de motivatie van autisten. Als je nooit een asperger in actie hebt gezien kan ik me voorstellen date r neit veel grappigs aan is. maar ik kan je verzekeren dat zo ongeveer elke bedenking die Sheldon maakt, ik me ook al gemaakt heb. En aangezien ik probleemloos met mezelf kan lachen vind ik de serie hilarisch. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:08. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be