Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Mensen en dieren (https://forum.politics.be/showthread.php?t=143454)

Discobitch 8 september 2010 12:41

Mensen en dieren

Op basis waarvan is het tegenwoordig taboe om mensen hierarchisch te bekijken (opdelen in soorten, op basis van eender welke criteria) maar is het "gezond verstand" om niet-menselijke dieren lagere levensvormen te achten dan ons?

Cdude 8 september 2010 12:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Discobitch (Bericht 4971276)
Op basis waarvan is het tegenwoordig taboe om mensen hierarchisch te bekijken (opdelen in soorten, op basis van eender welke criteria) maar is het "gezond verstand" om niet-menselijke dieren lagere levensvormen te achten dan ons?

Definieer "niet-menselijke dieren" :?

Anna List 8 september 2010 12:53

Citaat:

andere levensvormen lager achten lijkt me toch ook gedateerd of van enige fanatiek religieuze achtergrond gespeend hoor

Discobitch 8 september 2010 12:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 4971296)
Definieer "niet-menselijke dieren" :?

Zo moeilijk was het toch niet?

Steve_M 8 september 2010 13:23

Citaat:

Ja. Ze zijn lekker.

Discobitch 8 september 2010 13:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 4971384)
Ja. Ze zijn lekker.

Ik denk dat mensen ook lekker kunnen zijn.

Anna List 8 september 2010 13:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Discobitch (Bericht 4971389)

:-P

backfire 8 september 2010 13:38

Citaat:

De dag dat er morgen een chihuahua een online forum kan stichten waarop hij komt zagen dat hij door de mens als een lager diersoort wordt ingeschat, schat ik hem even hoog in als ik.

'Lager inschatten' heeft trouwens zo veel verschillende niveaus.

Discobitch 8 september 2010 13:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door backfire (Bericht 4971445)
De dag dat er morgen een chihuahua een online forum kan stichten waarop hij komt zagen dat hij door de mens als een lager diersoort wordt ingeschat, schat ik hem even hoog in als ik.

'Lager inschatten' heeft trouwens zo veel verschillende niveaus.

Dus, welke criteria hanteer je?

backfire 8 september 2010 13:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Discobitch (Bericht 4971448)
Dus, welke criteria hanteer je?

Wel, ik acht dieren hóger in dan mensen.

Discobitch 8 september 2010 13:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door backfire (Bericht 4971463)
Wel, ik acht dieren hóger in dan mensen.

Ik vroeg naar je criteria.

duveltje382 8 september 2010 13:51

En hondje bij mij thuis zou niet misstaan,ik mag het niet van mijn huisbaas

Discobitch 8 september 2010 13:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 4971504)
En hondje bij mij thuis zou niet misstaan,ik mag het niet van mijn huisbaas

En terecht. Honden dienen niet te wonen in appartementen of kleine huisjes.

Noch is het een goed idee om huisdieren te vertrouwen aan zwakzinnigen.

duveltje382 8 september 2010 13:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Discobitch (Bericht 4971511)
En terecht. Honden dienen niet te wonen in appartementen of kleine huisjes.

Noch is het een goed idee om huisdieren te vertrouwen aan zwakzinnigen.

Zeg je tegen en kampioen van België in de africhting gehoorzaamheid van honden

Zegt erg veel van U nu ,zwak of U noemt U dit?

Discobitch 8 september 2010 14:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 4971536)
Zeg je tegen en kampioen van België in de africhting gehoorzaamheid van honden

Zegt erg veel van U nu ,zwak of U noemt U dit?

Het heeft geen indruk op mij. Je bent dakloos geweest en je bent nu vast arm. Je woning is te klein voor een huisdier * KNIP *

Robinus V 8 september 2010 14:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 4971302)
andere levensvormen lager achten lijkt me toch ook gedateerd of van enige fanatiek religieuze achtergrond gespeend hoor

Hier ben ik het mee eens.

Voor mij is geen enkele levensvorm superieur aan een andere. Voor mij is iemand die bewust een vlieg dood simpelweg een moordenaar. Vanaf de moment dat er diersoorten ontstaan die in staat zijn om een mening te hebben, krijgen ze wat mij betreft stemrecht. Het is niet ondenkbaar dat zo'n diersoorten zelfs al bestaan, bijvoorbeeld enkele walvissen en/of inktvissen. We kunnen alleen niet zo goed met ze communiceren.

Steve_M 8 september 2010 14:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Discobitch (Bericht 4971389)

Ik las ooit een artikel waarin een wetenschapper beweerde dat de billen van een 14-jarige neger het lekkerste stukje vlees zouden zijn.

duveltje382 8 september 2010 14:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Discobitch (Bericht 4971544)
Het heeft geen indruk op mij. Je bent dakloos geweest en je bent nu vast arm. Je woning is te klein voor een huisdier. * KNIP *

Ik vind het juist zwak om personen aan te vallen,moderators gelieve dit te verwijderen

Steve_M 8 september 2010 14:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V (Bericht 4971553)
Hier ben ik het mee eens.

Voor mij is geen enkele levensvorm superieur aan een andere. Voor mij is iemand die bewust een vlieg dood simpelweg een moordenaar. Vanaf de moment dat er diersoorten ontstaan die in staat zijn om een mening te hebben, krijgen ze wat mij betreft stemrecht. Het is niet ondenkbaar dat zo'n diersoorten zelfs al bestaan, bijvoorbeeld enkele walvissen en/of inktvissen. We kunnen alleen niet zo goed met ze communiceren.

Tuurlijk wel. De mens staat niet alleen aan de top van de voedselketen, de mens heeft de voedselketen bedacht. Wij zijn zo aangepast dat we dieren kweken, louter voor consumptie. Vergelijk het met een andere hogere diersoort, de leeuw. Die zijn de helft van de tijd uitgehongerd. Waar zijn hun antilopekwekerijen? Nergens, voor hen is het wachten tot een jong of ziek dier in hun muil strompelt. Iedereen heeft altijd de mond vol over walvissen. Maar drie en een halve Japanner bedreigen hen wel met uitsterven. Daarom zijn de andere dieren mijlenver inferieur aan de mens.

Discobitch 8 september 2010 14:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 4971570)
Tuurlijk wel. De mens staat niet alleen aan de top van de voedselketen, de mens heeft de voedselketen bedacht. Wij zijn zo aangepast dat we dieren kweken, louter voor consumptie. Vergelijk het met een andere hogere diersoort, de leeuw. Die zijn de helft van de tijd uitgehongerd. Waar zijn hun antilopekwekerijen? Nergens, voor hen is het wachten tot een jong of ziek dier in hun muil strompelt. Iedereen heeft altijd de mond vol over walvissen. Maar drie en een halve Japanner bedreigen hen wel met uitsterven. Daarom zijn de andere dieren mijlenver inferieur aan de mens.

Kijk. Hoe put je uit een situatie een waardeoordeel?

Sneeuw is witter dan een toetsenbord. Dus is sneeuw superieur aan een toetsenbord.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be