Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Helden? Bandieten ja! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=143465)

bgf324 8 september 2010 16:57

Helden? Bandieten ja!

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...na-brand.dhtml

Nu nog wachten op de reacties over het feit dat het een allochtoon was. :roll:

Cdude 8 september 2010 16:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 4972076)

wat doet dat hier in K&K ?

bgf324 8 september 2010 17:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 4972085)
wat doet dat hier in K&K ?

Het is zever.
En zever hoort in K&K :-o

En een groot nieuws voor andere subfora is het niet.

hurricane 8 september 2010 17:06

Bwoh, reacties op het feit dat het een allochtoon was.
Het was er ene. Is dat niet duidelijk genoeg ?

Cdude 8 september 2010 17:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 4972095)
Het is zever.

En een groot nieuws voor andere subfora is het niet.

Hoezo "het is zever"
Is hij geen allochtoon dan?

suqar_7loe 8 september 2010 17:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 4972104)
Hoezo "het is zever"
Is hij geen allochtoon dan?

Dus maw had het een autochtoon geweest dan was dit zever. Wanneer het om een allochtoon gaat, is het topnieuws en hoort het niet in K&K?

Kerel, stop eens met zagen en open de topic zelf als ge daar uw voldoening uithaalt.

hurricane 8 september 2010 17:18

In alle geval weer een mooie illustratie hoe sommigen op zeer creatieve manier aan BMW's en andere grote bakken kunnen raken.
Zonder er voor te moeten werken, uiteraard.

Cdude 8 september 2010 17:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hurricane (Bericht 4972122)
In alle geval weer een mooie illustratie hoe sommigen op zeer creatieve manier aan BMW's en andere grote bakken kunnen raken.
Zonder er voor te moeten werken, uiteraard.

Werken? Dat lukt hen niet ...ze worden nl gedieskriemieneert

Savatage 8 september 2010 18:01

Was het een allochtoon? In DS stond er een foto, maar je kon niet zien of het om een autochtoon of allochtoon ging dacht ik.

Antoon 8 september 2010 18:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 4972095)
Het is zever.

Als 'zever' de maatstaf is voor K&K, dan kan u gerust 90% van alle topics van politics.be naar K&K schuiven.

suqar_7loe 8 september 2010 18:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 4972192)
Was het een allochtoon? In DS stond er een foto, maar je kon niet zien of het om een autochtoon of allochtoon ging dacht ik.

Relevantie?

Karel Martel B 8 september 2010 18:34

1 Bijlage(n)
Citaat:

Deze foto is beter :-D

Scherven A. Mok 8 september 2010 19:08

Citaat:

Doe je dat zelf niet meer nu je op een ander forum voor racisme gebanned bent misschien ?
:-D

Zeno! 8 september 2010 19:08

Vuile lijkenpikker.

pixelpower 8 september 2010 19:14

Helden of dieven?

Ik herinner mij ergens vorige week een news item op de ochtendradio, waarbij het ging over een woningbrand. Blijkbaar hadden enkele allochtone jongeren de mensen uit het huis gered, en ze mochten op de radio (ook TV?) uitgebreid hun woord doen. Op het nieuws van 7h zelfs nog uitgebreider dan om 8h.

Mijn eerste impressie was onmiddellijk; "waren dat autochtonen geweest, dan was het slechts een artikel op pg 5 van de gazet".

En nu lees ik DIT.

Ik schoot spontaan in een lach. Maar die ging al snel over in een lichte boosheid, en daarna snel in diepe ontgoocheling.

En jullie?

Figy 8 september 2010 19:24

Mij verwonderde het niks. Ik had al een donkerbruin vermoeden dat er iets niet klopte aan dat 'heldhaftig' verhaal.

Jazeker 8 september 2010 20:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 4972228)
Relevantie?

Met mijn excuses, maar die relevantie is er wel. Ik wil allochtonen niet als geheel met de vinger wijzen, maar toegegeven... in de criminaliteitscijfers staan ze op nr.1. Dat de drie dappere helden er eentje onder hen hadden die liever laptops dan mensen uit het huis te halen is toch weer een flink staaltje.

En neen... er zijn zeker autochtone dieven ook. Maar de context waarin dit gebeurde is echter wel vrij bitter zeker als je weet dat de twee helden mensen het huis uithaalden terwijl een man is gestorven aan zijn brandwonden. Had nummer 3 nu nog die man uit het huis kunnen sleuren ipv. een hoop laptops, dan was er misschien een gezin intact gebleven. Nu is er een vader dood.

Savatage 8 september 2010 20:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 4972228)
Relevantie?

Ja, dat is relevant.

De schoofzak 8 september 2010 20:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Figy (Bericht 4972356)
Mij verwonderde het niks. Ik had al een donkerbruin vermoeden dat er iets niet klopte aan dat 'heldhaftig' verhaal.

Raar, dat jij een donkerbruin vermoeden kunt hebben bij het zien van die beelden, dat één van die gasten een eindje later daar zou gaan inbreken.

Ik zal je eens wat zeggen: jouw woorden doen bij mij een donkerbruin vermoeden rijzen ...

Voor de rest is het natuurlijk een fait-divers: een held kan een dief zijn/worden; een dief kan ook een heldendaad verrichten.

Ik vond het dan wel stukken erger toen die flikken in Brussel spullen pikten in die winkel waar pas een inbraak gebeurd was. Ik heb er niets meer van in de gazetten gelezen, maar die gast(en?) zullen ze toch wel buiten gesmeten hebben ?

Voor de huidige dief (blijkbaar was hij al 'gekend') volstaat voor mij de volledige schadevergoeding en dan zo'n zes maanden effectieve bak en dan zes maanden enkelband.

Xenophon 8 september 2010 20:29

Ook dieven kunnen een held zijn.

Het spreekwoord is, de gelegenheid maakt de dief. :D

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be