![]() |
Het einde van Franstalig Brussel in zicht
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Kortom, nog even en het percentage Franstaligen zakt onder de 30%. Dan kunnen de 'faciliteiten' voor de Franstaligen in deze stad met eigen parlement weer worden afgeschaft en is Brussel gewoon een Vlaamse stad met onwijs veel buitenlanders. :thumbsup: als ik Vlaanderen was zou ik dit (behalve het afschaffen, want dat is onvriendelijk) tot officiële lijn maken. Wat nou Franstalige stad, wat nou walen-brus? Gewoon een Vlaamse stad met eigen bestuur en faciliteiten. 92-8 gelul, 34-66 zijn de cijfers. |
En het Engels is toch een dialect van het West-Vlaams ergo van het Nederlands!
|
Citaat:
|
Dan zou ik toch eerder voor het Schots opteren.
|
Citaat:
|
Citaat:
het oorspronkelijke Engels is idd familie van het Nederlands. na de inval van de Franken van 1066 zijn er Franse woorden in het Engels gekomen. |
Citaat:
Hoewel het om verfranste Noormannen ging, en geen Franken, maar kom... (btw: zit ik niet meer in uw negeerlijst? :cry:) |
Citaat:
|
Trouwens, wat wel opvalt in dat Frankenverhaal. Veel Noord-Fransen stamden oorspronkelijk af van geromaniseerde Franken. Zo is 'Van den vos Reynaerde' oorspronkelijk gebaseerd op een Frankisch dierenepos, maar desondanks voor het eerst - na eeuwenlange mondelinge overlevering - in het Frans op papier gezet (als de "Roman de Renard"), dan pas in het Diets/Nederlands/Frankisch.
|
U bent een paragraaf uit het artikel vergeten :
"Deze nieuwe realiteit wordt niet erkend door onze politici, maar ook niet door vele Vlamingen en Franstaligen die niet in de hoofdstad wonen. Ze realiseren zich ook niet dat de meeste mensen die in de hoofdstad wonen, Vlamingen en Franstaligen, zich vooreerst Brusselaar voelen." |
Citaat:
|
Ik voel me ook eerst Antwerpenaar overigens.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Daarmee zeg ik ook niet dat Brussel zomaar bij Vlaanderen gaat komen. Volgens mij zal Vlaanderen onafhankelijk worden, Brussel een eigen staatje en Wallonië bij Frankrijk. |
Citaat:
|
Nee
Brussel is een Vlaamse stad,met Arabisch en Frans als voertaal Daarom niet minder Vlaams hé Gedaan met de diefstal van Vlaams grondgebied |
Citaat:
Citaat:
Uiteraard ... ;-) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:01. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be