Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Betoging voor de Eenheid en de Solidariteit (https://forum.politics.be/showthread.php?t=143492)

Pelgrim 9 september 2010 09:21

Betoging voor de Eenheid en de Solidariteit

Waar blijft die eigenlijk?

Het is zo stil tegenwoordig?

patrickve 9 september 2010 09:29

Er is misschien geen eenheid en misschien ontbreekt het aan solidariteit ? :-D

Steve_M 9 september 2010 09:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 4973098)
Waar blijft die eigenlijk?

Het is zo stil tegenwoordig?

We zouden even goed het tegenovergestelde kunnen vragen. Op het hoogtepunt van een enorme communautaire crisis zie ik maar bar weinig van die zo naar onafhankelijkheid verlangende Vlamingen betogen. Belgicisten hoeven niet te betogen, België is (op dit moment althans) een realiteit. Als de Flaminganten denken dat de N-VA de kastanjes wel voor hen uit het vuur zal halen, komen ze wellicht bedrogen uit. Zelfs in Tsjechoslovakijke moest er betoogd worden, met z'n tienduizenden en dit weken lang.

Zwartengeel 9 september 2010 09:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 4973111)
We zouden even goed het tegenovergestelde kunnen vragen. Op het hoogtepunt van een enorme communautaire crisis zie ik maar bar weinig van die zo naar onafhankelijkheid verlangende Vlamingen betogen. Belgicisten hoeven niet te betogen, België is (op dit moment althans) een realiteit. Als de Flaminganten denken dat de N-VA de kastanjes wel voor hen uit het vuur zal halen, komen ze wellicht bedrogen uit. Zelfs in Tsjechoslovakijke moest er betoogd worden, met z'n tienduizenden en dit weken lang.

De Vlaamse onafhankelijkheid ligt momenteel niet op tafel. Daar is momenteel zelfs geen vraag naar, laat staan dat er nood aan is, aangezien Vlaanderen daar momenteel mentaal nog niet rijp voor is. Dewever doet vooralsnog perfect waarvoor hij verkozen is: de scheve machtsverhoudingen binnen België bewerken.

Pelgrim 9 september 2010 09:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 4973111)

De Belgische staat ligt wel op sterven. Waarom zouden flaminganten moeten gaan betogen? Alles loopt in hun voordeel nu. Elke dag crisis levert de Vlaamsgezinde partijen stemmen meer op. Belgicisten hebben veel méér reden om op straat te komen want zij hebben momenteel veel te verliezen.

Steve_M 9 september 2010 09:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 4973134)
De Belgische staat ligt wel op sterven. Waarom zouden flaminganten moeten gaan betogen? Alles loopt in hun voordeel nu. Elke dag crisis levert de Vlaamsgezinde partijen stemmen meer op. Belgicisten hebben veel méér reden om op straat te komen want zij hebben momenteel veel te verliezen.

Ik ken eigenlijk geen enkel voorbeeld van een staat die uiteenvalt zonder dat daar voor betoogd of gevechten werd. Het is tekenend voor dit volk dat er op café, op fora en in het stemhokje stoere taal gesproken wordt, maar dat iedereen naar Bart De Wever kijkt en hoopt dat hij de klus wel zal klaren. Dat kan twee zaken betekenen: een, die drang naar onafhankelijkheid is helemaal niet zo algemeen als sommigen willen doen uitschijnen. Een tweede mogelijkheid is dat Vlamingen een stel platbroeken zijn, die helemaal geen eigen natie verdienen. Een combinatie van die twee is ook mogelijk.

de kleine 9 september 2010 09:52

Allez vooruit, we leren weer iets nieuws bij.

Voorwaarden om onafhankelijk te worden:
-Vechten
-Betogen

Sjongejonge...

Steve_M 9 september 2010 09:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de kleine (Bericht 4973146)
Allez vooruit, we leren weer iets nieuws bij.

Voorwaarden om onafhankelijk te worden:
-Vechten
-Betogen

Sjongejonge...

Je mag gerust tegenvoorbeelden aanhalen i.p.v. denigrerend te proberen doen.

Jonathandv 9 september 2010 09:56

Betoging voor Vlaamse onafhankelijkheid op dit moment zou wel eens het omgekeerde effect hebben. Aangezien N-VA niet aan de betoging zou meedoen (op dit moment) zou het voornamelijk door het VB zijn, iets waar een meerderheid van de Vlamingen niets van moet hebben. U kan dan wel zeggen dat het VB 10-12% heeft, maar ik vermoed dat indien men ook tegen een partij zou kunnen stemmen, het percentage gevoelig hoger zou zijn dan 10-12%. Een goed voorbeeld vind ik is de unitairistische houding van links in Vlaanderen. Het VB heeft de afkeer voor onafhankelijkheid gecreëerd bij links, en een betoging zou wel eens hetzelfde effect kunnen hebben op de modale vlaming.

Pelgrim 9 september 2010 09:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 4973141)
Ik ken eigenlijk geen enkel voorbeeld van een staat die uiteenvalt zonder dat daar voor betoogd of gevechten werd. Het is tekenend voor dit volk dat er op café, op fora en in het stemhokje stoere taal gesproken wordt, maar dat iedereen naar Bart De Wever kijkt en hoopt dat hij de klus wel zal klaren. Dat kan twee zaken betekenen: een, die drang naar onafhankelijkheid is helemaal niet zo algemeen als sommigen willen doen uitschijnen. Een tweede mogelijkheid is dat Vlamingen een stel platbroeken zijn, die helemaal geen eigen natie verdienen. Een combinatie van die twee is ook mogelijk.

Ik verwijs je door naar de post van Z&G: de onafhankelijkheid is nog niet aan de orde. Wat wel aan de orde is is dat Belgique kraakt langs alle kanten.

fox 9 september 2010 09:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 4973150)
Je mag gerust tegenvoorbeelden aanhalen i.p.v. denigrerend te proberen doen.

Het kan misschien ook gewoon zijn dat de Vlaamsgezinden begrijpen dat ze in de 21ste leven en dat ze het op een beschaafde manier proberen te regelen in plaats van onnodig bloed te vergieten.

Steve_M 9 september 2010 10:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 4973158)
Het kan misschien ook gewoon zijn dat de Vlaamsgezinden begrijpen dat ze in de 21ste leven en dat ze het op een beschaafde manier proberen te regelen in plaats van onnodig bloed te vergieten.

10de eeuw, 20ste eeuw, 21ste eeuw, 30ste eeuw, same difference, als een grote groep eenheid wil en een andere groep onafhankelijkheid, dan zal er moeten geknokt (letterlijk of figuurlijk) worden. Ik wacht trouwens nog altijd op tegenvoorbeelden.

The Paulus Experience 9 september 2010 10:00

Citaat:

veel blabla en weinig boemboem. d�*t is zeker correct.
Elke dag tijdens het natellen van hun geld klagen dat het méér had kunnen zijn, maar toch eens flink masturberen bij het zicht van zoveel welvaart.
En dan hun kwakje in het stemhok gaan droppen.
Er is hier geen elite, alleen nouveaux riches en stropopjes

Steve_M 9 september 2010 10:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 4973157)
Ik verwijs je door naar de post van Z&G: de onafhankelijkheid is nog niet aan de orde. Wat wel aan de orde is is dat Belgique kraakt langs alle kanten.

Tja, als de onafhankelijkheid dan toch niet aan de orde is, waarvoor zouden Belgicisten dan moeten betogen?

Travis66 9 september 2010 10:16

Citaat:

Ik ga voor deur nummer drie. To much to loose.

vlijmscherp 9 september 2010 10:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 4973164)
Tja, als de onafhankelijkheid dan toch niet aan de orde is, waarvoor zouden Belgicisten dan moeten betogen?

omdat de splitsing de facto bijna een feit is.

Steve_M 9 september 2010 10:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 4973201)
omdat de splitsing de facto bijna een feit is.

De splitsing is alles behalve een feit.

jeroen122 9 september 2010 10:42

waarom zou er een betoging is? simpel meeste klagen en zagen veel maar komen hun zetel nu eenmaal niet graag uit. laten we eerlijk zijn welke betogingen lokken volk? de vakbondsbetogingen, boerbetogingen. het ontbreekt ook nog aan een groter front. waarom denk je dat belgië geen volksraadplegingen organiseert. men weet dat vlaanderen de buik vol heeft van immegratie, parasieten aan rsz, lage pensioenen. volgens mij moet er eerst iets ergs gebeuren vb pensioenen die niet meer kunnen uitbetaald worden, hogere belastingen op loon of spaarboek tegen dat de vlaming eens zal wakker schieten en dan zal het naar mijn mening wel erg heet worden in brussel

Jan Meuleman 9 september 2010 10:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen122 (Bericht 4973249)
waarom zou er een betoging is? simpel meeste klagen en zagen veel maar komen hun zetel nu eenmaal niet graag uit. laten we eerlijk zijn welke betogingen lokken volk? de vakbondsbetogingen, boerbetogingen. het ontbreekt ook nog aan een groter front. waarom denk je dat belgië geen volksraadplegingen organiseert. men weet dat vlaanderen de buik vol heeft van immegratie, parasieten aan rsz, lage pensioenen. volgens mij moet er eerst iets ergs gebeuren vb pensioenen die niet meer kunnen uitbetaald worden, hogere belastingen op loon of spaarboek tegen dat de vlaming eens zal wakker schieten en dan zal het naar mijn mening wel erg heet worden in brussel

En zatte Daerden zal de pensioenen verhogen. Maar hij bedoelt de belasting op de pensioenen.

vlijmscherp 9 september 2010 11:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 4973206)
De splitsing is alles behalve een feit.

Ik heb altijd gezegd dat het de Franstaligen zullen zijn die de splitsing zullen tewerkstelligen. in hun kranten lees je niets meer anders.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be