Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijdiscussies (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=121)
-   -   Franstalige Vlaams Blok affiches in Brussel (https://forum.politics.be/showthread.php?t=14352)

Gentenaar 22 mei 2004 09:15

Mogelijks bestaat hier al een topic over, het is ook geen nieuws meer, maar ik vind dat er te snel aan voorbij gegaan wordt:

Wat moet ik denken van de francofone affiches van het Vlaams Blok?

Ik kan niet anders dan denken dat dit een zoveelste bewijs is van hun stemmenhonger, en hun leugenachtigheid.

Ze willen op basis van een franstalig programma dat inhoudelijk verschilt van het Vlaamse (door de andere accenten die gelegd worden, meer aandacht voor vreemdelingenproblematiek, haast geen woord over anti-Waalse opstelling) de Franstalige kiezers verleiden.

Nu is het nog wachten op affiches in het Arabisch of Turks die oproepen om te stemmen voor Vlaanderen, zodat de Walen niet langer profiteren van onze sociale zekerheid...

Gentenaar 22 mei 2004 09:16

ik heb zelf al gestemd :wink:

Tantist 22 mei 2004 12:22

:twisted:

The Paulus Experience 22 mei 2004 12:25

Citaat:

Deze topic moet verboden worden want ze gaat in tegen mijn gedacht 9% [ 1 ]
:lol: durft die zich ook outen?

Guderian 22 mei 2004 14:20

Wat een gezever zeg! :roll:

Die campagne is goed en zelfs nodig. De Vlaamse partijen zouden het beter allemaal doen, in plaats van in het Turks zoals de NiVeA!

Franstalige Vlamingen in Brussel moeten voor Vlaanderen kiezen. het feit dat de Franstalige partijen er niet gerust in zijn, zegt genoeg.

Fribre 22 mei 2004 15:46

Bourgeois confronteerde Van hecke er gisteren nog mee, in Terzake 04.

Groot Bakkes 22 mei 2004 17:58

Heeft er iemand trouwens een tastbaar bewijs (een foto dus) waarin frantalige of turkse N-VA-affiches staan afgebeeld?

Tantist 22 mei 2004 18:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guderian

Natuurlijk, als het tegen het Vlaams Blok is, is het zever...

Citaat:

Die campagne is goed en zelfs nodig. De Vlaamse partijen zouden het beter allemaal doen, in plaats van in het Turks zoals de NiVeA!
Ik heb nog geen affiche van de N-VA in het Turks gezien, misschien heb ik er over gekeken. Heb je geen foto van dat unicum?

Citaat:

Franstalige Vlamingen in Brussel moeten voor Vlaanderen kiezen. het feit dat de Franstalige partijen er niet gerust in zijn, zegt genoeg.
Eéntalig Frans? Waar is de tijd dat het Vlaams Blok nog beweerde dat zij dé echte flaminganten waren, en de N-VA'ers maar neobelgicisten.

Het Vlaams Blok heeft de Vlaamse zaak gewoon weer eens verraden voor hun rechtsextremistische gedachtegoed.

Rr00ttt 22 mei 2004 19:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Eéntalig Frans? Waar is de tijd dat het Vlaams Blok nog beweerde dat zij dé echte flaminganten waren, en de N-VA'ers maar neobelgicisten.

Tantist niet zeveren hé. Heb op zijn minst de eerlijkheid om toe te geven dat die affiche eveneens in het 'eentalig' nederlands in Brussel verspreid wordt.

Spetsnaz 22 mei 2004 19:34

Zijn er buiten het Vlaams Blok nog Vlaamse partijen met franstalige affiches ?

Pie 22 mei 2004 21:27

de pvda komt in Brussel op met een gemengde Franstalige en Nederlandstalige lijst voor de Brusselse raad
maar daar zit tenminste nog een eerlijke visie achter

Hangt het Blok die franstalige posters ook op in Halle-Vilvoorde?

luc broes 23 mei 2004 09:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fribre

Geachte, laat me nu eens duidelijk weten wat het Brussels programma is van NVA, CD&V, SP, VLD of wie dan ook.
Tenzij Vlamingen zich beperken tot scheldpartijen tegenover andere Vlamingen.
Het realistische programma van het Vlaams Blok is klaar en duidelijk:
Brussel (19 gemeenten) tweetalige hoofdstad van een eentalig Vlaanderen. Dat houdt in dat we in Brussel in het Nederlands en in het Frans tot de Brusselaars praten.

Wie heeft een beter voorstel, en wie doet er iets aan?

Groot Bakkes 23 mei 2004 15:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groot Bakkes
Heeft er iemand trouwens een tastbaar bewijs (een foto dus) waarin frantalige of turkse N-VA-affiches staan afgebeeld?

Nee dus...

Stef Leeuwenhart 24 mei 2004 09:47

Citaat:

En wat was het antwoord van Van Hecke daarop?

Everytime 24 mei 2004 09:57

Citaat:

Nee. Franstalige Brusselaars moeten voor Franstalige partijen stemmen. Wat ze al massaal doen.

Foundation 24 mei 2004 12:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Citaat:

Nee. Franstalige Brusselaars moeten voor Franstalige partijen stemmen. Wat ze al massaal doen.

Democratisch dat jullie zijn...

Iedereen moet stemmen op wie die wilt, en taal is daar niet aan gelieerd. PUNT.

Everytime 24 mei 2004 14:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Foundation
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime

Democratisch dat jullie zijn...

Iedereen moet stemmen op wie die wilt, en taal is daar niet aan gelieerd. PUNT.

Geef toch toe dat de meeste Franstalige Brusselaars voor Franstalige partijen stemmen.

Tantist 24 mei 2004 14:55

Dat is een feit ja...

TomB 24 mei 2004 15:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Citaat:

Geachte, laat me nu eens duidelijk weten wat het Brussels programma is van NVA, CD&V, SP, VLD of wie dan ook.
Tenzij Vlamingen zich beperken tot scheldpartijen tegenover andere Vlamingen.
Het realistische programma van het Vlaams Blok is klaar en duidelijk:
Brussel (19 gemeenten) tweetalige hoofdstad van een eentalig Vlaanderen. Dat houdt in dat we in Brussel in het Nederlands en in het Frans tot de Brusselaars praten.

Wie heeft een beter voorstel, en wie doet er iets aan?

In het Nederlands, EN in het Frans, dat zijn dan tweetalige affiches. U weet wel, zo'n beetje zoals de taalwet voorschrijft voor het taalgebruik van de overheid.

Tantist 24 mei 2004 16:13

Inderdaad, TomB, dat heb ik ook al opgemerkt.

In een tweetalig gebied tweetalige affiches gebruiken is logischer, dan eentalig Franse affiches van een Vlaamse partij

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be