Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Personeel afwezig. Reden : suikerfeest (https://forum.politics.be/showthread.php?t=143564)

hurricane 10 september 2010 17:28

Personeel afwezig. Reden : suikerfeest

Vandaag 5 zaakvoerders gesproken die personeel missen omdat ze suikerfeest hebben.
Alle redenen zijn goed. Doktersbriefjes zijn het populairst.
Wie zijn de dokters die deze (valse) ziektebriefjes uitschrijven ?
Wat kost het de maatschappij alweer ?
Bijvoorbeeld tegemoetkoming ziekenkas voor al die ongegronde consultaties.

alberto 10 september 2010 18:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hurricane (Bericht 4975729)
Vandaag 5 zaakvoerders gesproken die personeel missen omdat ze suikerfeest hebben.
Wie zijn de dokters die deze (valse) ziektebriefjes uitschrijven ?
Wat kost het de maatschappij alweer ?
Bijvoorbeeld tegemoetkoming ziekenkas voor al die ongegronde consultaties.

Is toch geen betaalde feestdag want ik ben gaan werken?

Cdude 10 september 2010 18:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alberto (Bericht 4975784)
Is toch geen betaalde feestdag want ik ben gaan werken?

Lezen is duidelijk geen vereiste op jouw werk?
Citaat:

alberto 10 september 2010 18:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 4975792)
Lezen is duidelijk geen vereiste op jouw werk?

Als je bedoeld dat ik hele bladzijden tekst moet lezen op het werk dan heb je gelijk.
Maar het suikerfeest is geen betaalde feestdag bij mijn weten en moest iedereen die geen verlof aangevraagd heeft gaan werken vandaag.

hurricane 10 september 2010 18:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alberto (Bericht 4975809)
Als je bedoeld dat ik hele bladzijden tekst moet lezen op het werk dan heb je gelijk.
Maar het suikerfeest is geen betaalde feestdag bij mijn weten en moest iedereen die geen verlof aangevraagd heeft gaan werken vandaag.

En dus vragen ze een doktersbriefje.....daar gaat het dus om.
Even opnieuw lezen dus ;-)

Nynorsk 10 september 2010 18:30

wellicht een indigestie van al dat eten na dat strikte "vasten".

Cdude 10 september 2010 18:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alberto (Bericht 4975809)

begrijpend lezen blijkbaar toch niet echt:roll:

Mambo 10 september 2010 18:46

Het loopt inderdaad de spuigaten uit met die vermeende ziekte's en valse dokters attesten.
Op mijn vrouw haar werk zijn er 11 van de 16 tegelijk ziek. En nog niet eens door het suikerfeest.
De openbare sector kan zulke fraude nog enigszins financieel dragen maar de privé sector gaat gewoon failliet hieraan.

alberto 10 september 2010 18:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hurricane (Bericht 4975825)
En dus vragen ze een doktersbriefje.....daar gaat het dus om.
Even opnieuw lezen dus ;-)

juist, ja, een doktersbriefje, kost de maatschappij geld, maar als je een dokterbriefjes hebt ben je gedekt, het bedrijf kan dan een controlearts sturen als die denken dat het nodig is, en daar wringt volgens mij het schoentje, ze doen het niet of te weinig.

Het is en blijft geen betaalde feestdag in België en moet iedereen gaan werken die geen verlof heeft.

hurricane 10 september 2010 19:39

Dit is inderdaad mijn punt.
Het komt alwéér uit de sociale kas.
Terwijl die al kreunt onder de zware overlast.
De vraag is, of we dat allemaal willen (en kunnen) betalen...

kameleon 10 september 2010 19:47

Laat ze met kerstmis en nieuwjaar dan werken ?

hurricane 10 september 2010 20:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kameleon (Bericht 4975919)
Laat ze met kerstmis en nieuwjaar dan werken ?

Goed plan. Maar dan zullen ze weer doktersbriefkes binnen brengen.

Karma 10 september 2010 22:49

Maak van het suikerfeest voor iedereen een dag congé en schaf mariaklimop of jezusklimop af ... 't is toch niemand die nog weet waarover dit gaat.

Xenophon 10 september 2010 23:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karma (Bericht 4976058)
Maak van het suikerfeest voor iedereen een dag congé en schaf mariaklimop of jezusklimop af ... 't is toch niemand die nog weet waarover dit gaat.

Laat iedereen toch vrij, je neemt gewoon ziekteverlof als je niet wil werken.

De Strangers hebben er vroeger al een liedje over gemaakt.

Moor 11 september 2010 00:26

Waarom kunnen wij bijvoorbeeld niet alle feesten bombarderen tot wettelijke feestdagen

zoals in Maleisie

De Joodse feestdagen, de Islamitische feestdagen, de Christelijke, de Boedhistische en Hindoeistische feestdagen als wettelijk verplichte feestdagen, zo hebben wij lekker veel verlof????

Xenophon 11 september 2010 01:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Moor (Bericht 4976135)
Waarom kunnen wij bijvoorbeeld niet alle feesten bombarderen tot wettelijke feestdagen

zoals in Maleisie

De Joodse feestdagen, de Islamitische feestdagen, de Christelijke, de Boedhistische en Hindoeistische feestdagen als wettelijk verplichte feestdagen, zo hebben wij lekker veel verlof????

Ga toch gewoon op ziekenkas.

Moor 11 september 2010 01:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4976167)
Ga toch gewoon op ziekenkas.

Wij Moslims hebben maar twee feestdagen, namelijk de Eid Al Fitr (Suiker Feest) en de Eid Al Adha (Het Offerfeest) pf zoals sommige Vlamingen zeggen, het Schapenfeest haha grappig :-)

Terwijl een Belg die heeft Kerstmis, Pasen, Nieuwjaar, Oudjaar, en noem maar op

Dus daarom zou het misschien beter zijn om bijvoorbeeld de Moslim te laten werken tijdens een wettelijke feestdag of tijdens een brugdag zodat hij deze dagen kan nemen, en kan genieten

Een Belg zie je nooit of te nooit tijdens Kerst werken of tijdens Nieuwjaar tenzij hij werkt in de Politie, Brandweer Of bewaking, maar een gewone burger NO WAY HOSAY zelfs al geef je hem geld, hij zal der echt niet voor opstaan,

Dus dit geldt ook voor de Moslim die tegen zijn zin gaat werken tijdens het feest

Xenophon 11 september 2010 01:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Moor (Bericht 4976171)
Wij Moslims hebben maar twee feestdagen, namelijk de Eid Al Fitr (Suiker Feest) en de Eid Al Adha (Het Offerfeest) pf zoals sommige Vlamingen zeggen, het Schapenfeest haha grappig :-)

Terwijl een Belg die heeft Kerstmis, Pasen, Nieuwjaar, Oudjaar, en noem maar op

Dus daarom zou het misschien beter zijn om bijvoorbeeld de Moslim te laten werken tijdens een wettelijke feestdag of tijdens een brugdag zodat hij deze dagen kan nemen, en kan genieten

Een Belg zie je nooit of te nooit tijdens Kerst werken of tijdens Nieuwjaar tenzij hij werkt in de Politie, Brandweer Of bewaking, maar een gewone burger NO WAY HOSAY zelfs al geef je hem geld, hij zal der echt niet voor opstaan,

Dus dit geldt ook voor de Moslim die tegen zijn zin gaat werken tijdens het feest

Waarom al die moeite doen, ga gewoon op ziekenkas.

Moor 11 september 2010 01:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4976173)
Waarom al die moeite doen, ga gewoon op ziekenkas.

Beste, ik heb vandaag gewerkt,

Op ziekenkas gaan is niet goed, beter niet liegen, beter gewoon genieten van je feestdag, zonder te liegen,

Maar wanneer je gaat werken, tijdens je feestdag, dan voel je je terug gedropt in de 20 ste eeuw, in de tijd van het proletariaat,

Ik denk dat er een emancipatiegolf moet komen voor de vreemdelingen

Wij Moslims hebben ook recht op een dag verlof, waarom niet?

maddox 11 september 2010 04:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Moor (Bericht 4976178)
Beste, ik heb vandaag gewerkt,

Ik niet, so?

Citaat:

Op ziekenkas gaan is niet goed, beter niet liegen, beter gewoon genieten van je feestdag, zonder te liegen,
De eerste 2 weken betaald de werkgever.

Citaat:

Maar wanneer je gaat werken, tijdens je feestdag, dan voel je je terug gedropt in de 20 ste eeuw, in de tijd van het proletariaat,
Dat vinden die geitenhoeder ten oosten van Erfoud, die graanboer ten zuiden van Aswan, die dadelkweker ten westen van Riyad en die koffieboer in Wangon echt wel, die westerse 20ste eeuw...

Citaat:

Ik denk dat er een emancipatiegolf moet komen voor de vreemdelingen
Daar gaat echt iedereen voor juichen.

Citaat:

Wij Moslims hebben ook recht op een dag verlof, waarom niet?
Betaalde feestdag is geen verlof. Maar kom, da's spijkers op laag water zoeken.
Weet U wat. De moment dat Saoudi Arabië Pasen inlast als nationale feestdag, dan vind ik het niet abnormaal dat we hier het suikerfeest ook kunnen invoeren, misschien een directe uitwisseling met paasmaandag?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be