![]() |
Gisteravond laat kreeg ik toevallig een stuk te zien uit een debat op VRT waar voorzitter Frank Vanhecke van het Blok werd geconfronteerd met Mevrouw Khadija Zamouri van de VLD (2de plaats op de Brusselse lijst achter Sven Gatz).
Onvermijdelijk kwam het thema criminaliteit, integratie, jongerenproblematiek enz omtrent allochtonen ter sprake. Khadija Zamouri (37, moeder van 2 kinderen van 9 en 11) die een echte Vlaamse Brusselse is en in Koekelberg woont, stelde een paar prangende vragen. Vanhecke kwam al snel in nauwe schoentjes, ttz hij werd er toe verleid om het achterste van zijn tong te laten zien. Vanhecke poneerde dat allochtone jongeren die 'zwaardere' criminaliteit plegen, gedenaturaliseerd en uitgezet moeten worden en 'terug naar eigen land'. Het aloude bekende Blok-standpunt dus. Concreet betekent dit in het geval van Mevr. Khadija Zamouri die 100% Vlaamse is, dat wanneer haar (of één van haar) kinderen ooit wat zouden mispeuteren in de toekomst, die jongere wordt teruggestuurd maar ja.... naar waar? Vanhecke: "Als Uw kinderen zich gedragen zoals onze kinderen dat doen, mag U bij ons blijven". "Bij ons?" sprak Khadija Zamouri, "maar ik ben hier bij mij Mr Vanhecke!" Het is duidelijk dat Vanhecke de prima geïntegreerde en sympathieke Khadija Zamouri, weigert als Vlaamse te zien, als volwaardig burger van dit land, en voor eeuwig en altijd met de stok van mogelijke uitzetting zal dreigen. Is het niet haar, die hij bedreigt, dan is het wel naar haar kinderen. Voor Vanhecke zijn èn blijven geïntegreerde en zelfs volledig geassimileerde burgers van allochtone origine, definitief en voor immer en altijd: tweederangsburgers. Gisteravond was het een wansmakelijke vertoning in het genre van de Beauty and the Beast. Een avond waarvoor ik me schaam dat iemand die beweert de standpunten, waarden en tradities van dit land te verdedigen, zich zo schofterig kan opstellen tegenover iemand zoals Mevr. Khadija Zamouri. Meneer Vanhecke: U bent beslist de Schoft van de Week! ![]() Webstek van Khadija Zamouri http://khadija.vldbrussel.be/ |
het was niet Vanhecke die die vraag stelde mijnheer muziekinstrument, het was BRACKE!
|
the piano heeft wel een punt dat Van Hecke niet duidelijk was ofdat haar zonen zouden moeten terugkeren (naar waar?) indien ze een misdaad pleegden, en dat verontrust mij omdat het Blok hiermee geen duidelijkheid schept omtrent haar vreemdelingenstandpunt. Van Hecke gaf geen duidelijk antwoord of haar zonen, die hier geboren zijn en eigenlijk heel hun leven Vlaams zullen worden opgevoed, kunnen teruggestuurd worden
|
Citaat:
|
Vanhecke zei wel dat hij veronderstelde dat ze ENKEL de Belgische nationaliteit had, met een vraagteken erachter.
In dat geval was er geen enkel "terugsturen" probleem geweest. |
De nar van het VB werd wat uitgelachen door het publiek. :lol:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Piano, jij bent de lul van de week.
Gelukkig zijn op 13 juni al die discussieprogrammatjes voorbij en kunnen we stemmen tellen. |
Citaat:
En moest U het forum even beter opvolgen dat zou U weten dat er over deze uitzending reeds topics bestaan: http://forum.politics.be/viewtopic.p...amp;highlight= http://forum.politics.be/viewtopic.p...amp;highlight= |
Citaat:
:P Van elke week, zeker 8) |
Citaat:
En je minachting voor dat mevrouwtje en de allochtonen in het algemeen, ken ik al jaren. Onnodig hierop te antwoorden, want anders begin je weer duizenden zinnen uit de koran te citeren. :roll: |
Citaat:
Vermits het 'mevrouwtje' helemaal niet was uitgenodigd om haar standpunten te komen verkondigen was het evident dat ze geen goede beurt kon maken in dit debat dat hoofdzakelijk een confrontatie tussen de twee vlaamsnationalistische partijen moest zijn. (met die uitschuiver van Bracker er dus bij, om het 'vreemdelingen'standpunt van het vlaams blok te kunnen aanvallen). Het 'mevrouwtje' had er beter aan gedaan om zich niet te laten verleiden tot deelname aan zulk debat. Maar ik vermoed dat men haar niet op voorhand heeft verwittigd van de bedoelingen. Ik heb een zwaar probleem met de nazistische en fascistoide mentaliteit van islam, inderdaad! Maar blijkbaar heeft U daar speciaal oogkleppen voor aangeschaft. |
Citaat:
Jij hebt je gefixeerd om allochtonen van Marokkaanse origine, en dan vooral op hen die actief de islam belijden. Maar ik neem het niet alleen voor hen op, maar voor ALLE burgers van allochtone origine, waarvan de Marokkaanse en ook de moslims een minderheid van zijn. Maw, wat Vanhecke werkelijk bedoelt (alle Marokkanen en alle moslims buiten) geldt ook voor de rest van de migranten, èn hun families (Belgen incluis), èn hun kinderen tot hun kinds-kinderen toe! |
Allochtonen zijn te gast hier. Belgie is tov hen heel gastvrij, ze krijgen dezelfde rechten als wij en zouden in principe ook dezelfde plichten moeten hebben. Het enige dat Belgie voor zijn gastvrijheid terugwil is respect voor de wetten. Als onze gasten de wetten niet respecteren vind ik het normaal dat ze buitengegooid worden.
|
VANHECKE ZEI DUIDELIJK DAT MENSEN DIE HIER MEERDERE GENERATIES WONEN NIET TERUGGESTUURD MOGEN WORDEN. ENKEL NIEUWKOMERS (1e generatie) DIE ONZE NATIONALITEIT NIET BEZITTEN NA HET PLEGEN VAN ZWARE CRIMINELE FEITEN.
Allé kom Piano. Wees nu eens heel eerlijk en open tegen ons. Stel: het Blok krijgt de kans in een regering te zetelen. Puur hypothetisch he. Denk je nu echt dat zij pogroms gaan houden, mensen in het midden van de nacht (die hier al tientallen -of minder- jaren wonen) gaan oppakken om hen naar hun land van herkomst te sturen? Of denk je dat het nog erger is en dat ze die mensen simpelweg gaan koud maken? |
Citaat:
*Geachte, Gelieve geen privé-gegevens te verspreiden over forumleden. Dank bij voorbaat. Peter Johan |
Ach komaan, dat lukte misschien 75 jaar geleden, maar vandaag de dag zal dat toch niet meer lukken hoor.
Als jij een gast in huis neemt en op en dag slaat hij al jouw bestek dat hij mag gebruiken kapot... zou jij hem dan niet buitengooien? toch wel he... Als een gast van een land de wetten aan zijn laars lapt, moet hij buitengegooid worden. Mensen die hier een vlekkeloos leven leiden mogen hier gerust blijven wonen hoor. Het gaat hem niet over het feit of ze nu bruin, geel of wit zijn. Hetzelfde geld voor mij voor russen he. Russen die gepakt worden, moeten OOK teruggestuurd worden. En russen zijn even wit als wij, dus met racisme heeft het ABSOLUUT niks te maken. |
Citaat:
|
Verhofstadthater,
Is het daarom dat Blokker Rob Verreycken affiches plakt met "Islam Stop" |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:44. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be