![]() |
Een realistisch scenario voor herstructurering Infrabel bij splitsing, iemand?
Wat de titel zegt.
Hoeveel zal dat kosten, hoe zal men dat regelen, wie gaat waar werken, wie krijgt bevoegdheid over wat, ...? Zure kleine zelfstandigen van het type "born2bewild", gelieve braaf belastingen te betalen en niet te reageren. |
Dat wordt inderdaad een zware klus, want dankzij het wafelijzer bestaat er een Waalse transversale as, maar geen Vlaamse...
t' Is anders wel een argument om Brussel in Vlaanderen te houden.... :lol: |
Citaat:
Iets anders is waanzin. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Bovendien is het zo dat als Brussel niet langer onder Infrabel komt te staan, men niet enkel nieuwe infrastructuur (treinwascabines, reparatiedepots, depots voor speciale voertuigen et cetera) moet aanleggen, maar dat men meteen ook de Brusselse verliest. Enorme verspilling. Ik zie het natuurlijk zitten om Flamingante zageventen dit gratis te laten uitvoeren, voor een hongerloon en geketend aan hun werktuigen, maar dat mag tegenwoordig niet meer. |
Citaat:
Waar een wil is is een weg. Als men wil splitsen, is er altijd een uitweg te vinden. Wil men niet splitsen, zal men de domste argumenten uitvergroten tot kweet niet waar. En ter info, de treinen stoppen niet aan de grenzen met nederland, duitsland, luxemburg en frankrijk. Er zijn zelfs treinen tot in londen, had dit enkele tientalle jaren geleden gezegt, men verklaarde je voor zot. Waarom zou dan nu de grens met wallonie of brussel een probleem vormen? Ik kan in belgie een ticket kopen bij de nmbs, om via belgie, frankrijk naar de UK te reizen. Indien dit lukt, zal het splitsen van infrabel wel geen probleem vormen, indien me wil. |
Citaat:
Flamingantisme is namelijk geen goed argument om een goed afgesteld infrastructuurbedrijf te beginnen opklieven. Zoiets kost geld. Alles zal opnieuw moeten worden gepland. Tenzij het bedrijf blijft. |
Citaat:
Citaat:
|
Kunnen we de Flamin-argumenten van creationisten eruitlaten?
|
Citaat:
|
Citaat:
De schandalen met de bouw van nieuwe stations. Vertragingen die steeds hoger oplopen. Winter: het sneeuwde, het vroor. Herfst: er lagen bladeren op de rails. Zomer: de leiding is gebroken door de hitte. Lente: het heeft geregend. |
Treinen, in tegenstelling tot beurzen enzo, zijn echt. Die kunnen vertragen, ja.
|
En ja, er is nood aan meer treinsporen in Vlaanderen. Maar kijk:
Je hebt hier kleine zelfstandigen, liberalen, en ander tuig, die vinden dat het stoppen met overheidssubsidies voor Infrabel op een of andere manier meer geld en meer lijnen gaat voortbrengen. Dat is niet evident om door te voeren met zoveel liberalen in de regering. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Nu, veronderstel dat we splitsen. Het zelfde verhaal blijft van pas. Indien Brussel het goedkoper doet als de prive, vlaanderen en wallonie passen indentiek hetzelfde systeem toe als nu, en betalen infrabel brussel. Probleem opgelost. Infrastructuur blijft bestaan, zelfde personen aan het werk, enkel het logo op een trein kan verschillen. |
Citaat:
copy and paste van het belang ; Infrabel en De Lijn nekken het spoorverkeer tussen Hasselt en Maastricht." Dat zegt Vlaams Belang in een reactie op de overdracht van de spoorbedding tussen Beverst en Lanaken aan De Lijn. Hierdoor kan De Lijn de spoorbedding gebruiken voor Spartacuslijn 1, de geplande sneltram van Hasselt naar Maastricht. Volgens Infrabel zal de tramlijn de geplande ingebruikname van het goederenspoor tussen Lanaken en Maastricht niet in de weg staan. "Dat is een illusie", vindt Wim de Meester (Vlaams Belang). "Door het beschikbaar maken van de sporen voor tramstellen, worden die veel te licht voor treinstellen. De seinen zijn ontwikkeld voor trams en totaal niet geschikt voor treinen. Door de overdracht van de bedding wordt de containerterminal in Lanaken waardeloos voor Vlaanderen en Limburg. Dit speelt volledig in de kaart van Luik want alle goederenverkeer richting Vlaamse zeehavens moet via Luik, terwijl er een veel kortere en goedkopere weg is." De Meester doelt op de historische spoorlijn 20, van Antwerpen over Hasselt en Maastricht naar Aken. "Door de tramlijn kan men ook de aansluiting van Belgisch-Limburg op de belangrijke Euregiobahn vergeten. Wij roepen dan ook alle politici met verantwoordelijkheidszin op om alles in het werk te stellen om de plannen van Spartacuslijn 1 op te bergen", aldus nog De Meester. GuT |
Citaat:
|
Citaat:
Niet voor niets dat er momenteel meer buitenlandse investeringen zijn in Wallonie. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:56. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be