Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Word N-VA's BaFO aanvaard? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=143609)

centrist 13 september 2010 07:29

Word N-VA's BaFO aanvaard?

N-VA gaat morgen of overmorgen met een Best and Final Offer naar Di Rupo. Word dat aanvaard?

http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=PF2V8VCR

centrist 13 september 2010 07:33

Losstaand van de vraag, toch opmerkelijk dat N-VA de laatste week de initiatieven neemt:

1/ Het systeem-Pieters (afgeschoten door de PS)
2/ Nu een BaFO (wacht wellicht hetzelfde lot)

Ze zijn natuurlijk de grootste partij in Belgie, dus moeten ze af en toe wel initiatieven nemen. Ze kunnen niet alles aan EDR overlaten.

Vito 13 september 2010 07:47

Mannen, ik kan niet meer volgen, laat staan dat ik op deze vraag kan antwoorden. Of zelfs pogen te antwoorden.

vlijmscherp 13 september 2010 08:19

weinig waarschijnlijk. De PS wilt zelf de regie in handen houden, dus gaan ze zeker niet positief antwoorden op een vraag van de N-VA, dat zou als een zware toegeving bekeken worden.

speurneus 13 september 2010 08:46

Mijn glazen bol doet het niet meer, dus zou ik het echt niet weten.
Wat ik wel weet is dat als deze politieke crisis niet wordt opgelost het land financieel de dieperik ingaat. De regering van lopende zaken kan immers geen ingrijpende besparingen doorvoeren, hetgeen zelfs steun van Europa of het IMF uitsluit.
En analoog aan de Griekse tragedie zullen de voornaamste slachtoffers ambtenaren, gepensioneerden en uitkeringstrekkers allerhande zijn.
En om van al dat gepalaver en nietsdoenerij vanaf te zijn ben ik geneigd het geweer van schouder te verwisselen en volop te gaan voor de opdeling van dit land,....ware het niet dat de onderhandelingen over grenzen, patrimonium, staatsschuld e.d. nog 1000 maal moeilijker zullen verlopen dan het huidige gepalaver. Met als gevolg dat het land sowieso de dieperik ingaat met alle gevolgen vandien.
M.a.w. de verantwoordelijkheid van BDW & EDR in deze is dan ook torenhoog.

EddyBal 13 september 2010 08:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 4979030)
weinig waarschijnlijk. De PS wilt zelf de regie in handen houden, dus gaan ze zeker niet positief antwoorden op een vraag van de N-VA, dat zou als een zware toegeving bekeken worden.

Een radicaal NEEN zal hij niet durven uitbrengen. Hij zal het willen "bespreken" en wat punten en komma's en bladzijden en heelder teksten willen veranderen... ;)

Hopelijk laat Bartje zich niet WEER verstrikken...:(

Vlaamse Leeuwin 13 september 2010 08:56

Ik heb Nee aangevinkt .
Omdat ik zo een donkerbruin vermoeden heb dat dit weeral zal
afgeschoten worden.
Alles zit muurvast en we geraken er gewoon niet uit.
Langs Vlaamse kant wil men wit......langs Waalse kant wil men zwart.....grijs is onbespreekbaar en onaanvaardbaar.

Vlaamse Leeuwin 13 september 2010 09:31

Uit HLN.be

Citaat:

De N-VA ontkent dat ze aan een "best and final offer" werkt. "We gaan geen voorstel op tafel leggen dat te nemen of te laten is", zegt partijwoordvoerder Jeroen Overmeer. De partij van Bart De Wever blijft hopen dat de koninklijke bemiddelaars André Flahaut en Danny Pieters er in slagen om de situatie te deblokkeren.

De krant De Standaard schreef vandaag op basis van een partijkopstuk dat N-VA bereid zou zijn om een "best and final offer" op tafel te leggen tijdens een nieuw onderhoud tussen voorzitter Bart De Wever en zijn PS-collega Elio Di Rupo.

Op het partijhoofdkwartier wordt dat scenario ontkend. "Zo'n strategie is in het verleden al gehanteerd en heeft geen vruchten afgeworpen. We gaan gewoon onze visie aan de bemiddelaars overmaken en hopen dat ze een manier vinden om de situatie te deblokkeren", luidt het. (belga/odbs)

plakker 13 september 2010 10:06

Ik stem hier dus "nee"
Maar ik vraag me wel iets luidop af.
Als je zegt, "final offer" dan moet je ook zeggen, als je dit niet aanvaard dan...
Wat komt hier volgens de n-va achter?

Anna List 13 september 2010 10:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door plakker (Bericht 4979184)
Ik stem hier dus "nee"
Als je zegt, "final offer" dan moet je ook zeggen, als je dit niet aanvaard dan...

of meteen ontkennen :s

stropke 13 september 2010 10:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 4979071)

Dat hoop ik ook.

Xenophon 13 september 2010 11:19

Citaat:

Ik stem hier dus "nee"

Nog een paar jaar meer zoals we bezig zijn, want we zijn geen separatisten en de slavenmentaliteitjes willen ten allen prijze in Belgie blijven.

Want het heeft in de (Belgische) krant gestaan en dan moet het wel waar zijn.

Freddie 13 september 2010 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 4979071)
Een radicaal NEEN zal hij niet durven uitbrengen. Hij zal het willen "bespreken" en wat punten en komma's en bladzijden en heelder teksten willen veranderen... ;)

Hoezo WEER verstrikken?
Er is er maar ene die het spelletje aan de gang wil houden en dat is bert bibber 2.
Zoals de nazis eind '44, begin'45. Liever alles totaal kapot dan het te vertikken de handdoek in de ring te gooien.:evil:

jogo 13 september 2010 12:01

ik heb nee gestemd want het wordt niet aanvaard door de NVA
(ze ontkennen het namelijk :De N-VA ontkent dat ze aan een "best and final offer" werkt )

solidarnosc 13 september 2010 12:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 4979030)

Nja en vice versa.

Bobke 13 september 2010 12:34

Citaat:

Ik stem hier dus "nee"

Wat doet men in een huwelijk waar het niet meer werkt ?

jogo 13 september 2010 12:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 4979455)
Wat doet men in een huwelijk waar het niet meer werkt ?

dan wacht degene die wel wil scheiden op de partner die niet wil scheiden dat ie toch gaat scheiden.

jogo 13 september 2010 12:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stropke (Bericht 4979268)
Dat hoop ik ook.

alez, gij en Bartje deed nog zo stoer .

nihao 13 september 2010 12:56

De term BAFO alleen al is voldoende op de frankewieten de kast op te jagen...
't Is engels en 't gaat over échte economie !

sjarel 13 september 2010 13:03

Ik vermoed dat de Franstaligen momenteel hopen op een federale regering met van Vlaamse kant CD&V - VLD - SPa - Groen!... m.a.w. alles van de NVA wordt tegengewerkt en/of afgeschoten... Verhofstadt was in de 7e dag ook al een boompje aan het opzetten tegen nationalisme (pro België zijn is ook nationalisme natuurlijk maar dat is te eenvoudig...) : vermoedelijk worden bij zowel CD&V en VLD nu de oude krokodillen aangesproken door het establishment om hun partijen tot inkeer te doen komen en de bocht te maken. BHV splitsen in ruil voor 500miljoen voor BXL moet volstaan als uitleg.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be