Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Nederland wordt een Balkanland (https://forum.politics.be/showthread.php?t=143622)

Derk de Tweede 13 september 2010 14:14

Nederland wordt een Balkanland

Ook voor België en andere West-Europese landen zijn de immigratiegrenzen echt bereikt.
http://www.groene.nl/2010/24/nederland-balkanland

Sunny 13 september 2010 15:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 4979570)
Ook voor België en andere West-Europese landen zijn de immigratiegrenzen echt bereikt.

Er komt inderdaad een immigratierevolte. Het werd hoog tijd.

Cdude 13 september 2010 16:54

Knap staaltje des-integratie

Citaat:

Maandenlang zwierf ik door wijken als Spangen en Delfshaven in Rotterdam, de Westelijke Tuinsteden in Amsterdam en de Schilderswijk, de Laak en Transvaal in Den Haag. Wat mij met name opviel waren de scherpe scheidslijnen die nu door onze steden lopen. De Randstad begint in dat opzicht steeds meer op de Balkan te lijken, met dien verstande dat bij ons de sociaal-culturele verschillen schriller zijn dan daar.
Een stad als Den Haag bestaat nu eigenlijk uit twee steden, uit twee werelden, met elk eigen gedragscodes en consumptiepatronen en vooral ook eigen 'waarden en normen'. Neem de Hoefkade, de bonte, kilometerslange straat die als een slagader door die 'andere' stad loopt. De horeca - inclusief mijn geliefde Café Mogadishu - is er van het begin tot het einde alleen voor mannen. De enige uitzondering is de Arbil. Daar heeft de eigenaar, een Koerdische vluchteling uit de Noord-Iraakse stad Arbil, in de eetzaal een soort tuinschutting geplaatst. Boven het poortje staat met sierlijke letters 'familiehoek'. Ongehinderd door gulzige mannenblikken kunnen moslima's daar van hun maaltijd genieten. Zo is dat ook in Saoedi-Arabië geregeld. Daar zijn zelfs in Amerikaanse ketens als Burger King en McDonald's tot aan de kassa schuttingen geplaatst om mannen en vrouwen gescheiden te houden. De onlangs opgeheven Luchroom Beer bij de ingang van de Haagse Markt bood een andere oplossing: de moslima's aten buiten. De bestellingen werden door een raam uitgeserveerd. Dus wij, mannen, zaten knus binnen en de vrouwen aten - staand - buiten.
De afstand die nu tussen mannen en vrouwen in grote delen van Den Haag de rigueur is, komt nog scherper tot uiting bij wat ik in mijn boek het 'Nieuwe Kijken' noem. Ik doel daarmee op de vrome, zedige, op de grond gerichte blik waartoe de imams de moslimzusters - en niet te vergeten de moslimbroeders - regelmatig oproepen. Het is een manier van kijken die niet goed aansluit bij onze nogal brutale Hollandse volksaard. In de moskee wordt gewaarschuwd dat Satan zit te wachten op dat fatale moment waarop een vrouw zich laat gaan en haar blik toch de blik van een man kruist. In een stuk of tien Haagse wijken is dat Nieuwe Kijken inmiddels de dominante norm; het wordt door moslima's gebruikt als een soort virtuele boerka: in de publieke ruimte scheiden zij zich ermee af van de 'ander'.

koppijn 13 september 2010 18:24

Citaat:

Ik word er moe en triestig van om zo artikel te lezen, niet omdat het een slecht artikel is maar wel omdat die problematiek al jaren aansleept. Dit is bij uitstek een politiek thema waar alleen de politiek toe bevoegd is en daar geeft ze volledig forfait. Een tijdelijk uittreden uit het vluchtelingenverdrag zou wel een sterk signaal zijn maar zie ik politiek geen meerderheid vinden. En het provocerend gedrag van Wilders en co lijkt mij ook geen oplossing. We kunnen alleen maar wachten tot het helemaal uit de hand loopt.

Derk de Tweede 13 september 2010 19:26

De eerste gescheiden theatervoorstellingen zijn reeds gepasseerd.

Derk de Tweede 13 september 2010 19:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door koppijn (Bericht 4980088)
Ik word er moe en triestig van om zo artikel te lezen, niet omdat het een slecht artikel is maar wel omdat die problematiek al jaren aansleept. Dit is bij uitstek een politiek thema waar alleen de politiek toe bevoegd is en daar geeft ze volledig forfait. Een tijdelijk uittreden uit het vluchtelingenverdrag zou wel een sterk signaal zijn maar zie ik politiek geen meerderheid vinden. En het provocerend gedrag van Wilders en co lijkt mij ook geen oplossing. We kunnen alleen maar wachten tot het helemaal uit de hand loopt.

Omdat politici hier en andere websites ook lezen kan het maar niet genoeg onder hun neus gewreven worden.

Mahalingam 13 september 2010 22:06

Ik las hier boven:
"Ongehinderd door gulzige mannenblikken kunnen moslima's daar van hun maaltijd genieten. Zo is dat ook in Saoedi-Arabië geregeld."
In Dubai is dat veel slechter geregeld voor vrouwen. Die kunnen niet apart zitten om te eten en dan krijg je dit:
italian restaurant in dubai

liberalist_NL 16 september 2010 07:19

Citaat:

Als de huidige immigratieregels niet werken, moeten er nieuwe, strengere regels worden opgesteld. Zo simpel is het. Als Albayrak er teveel binnenlaat met de huidige regels, moeten er dus nieuwe regels komen.

Sunny 16 september 2010 08:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 4980202)
De eerste gescheiden theatervoorstellingen zijn reeds gepasseerd.

In Antwerpen krijgen moslims voortaan extra geld om de wet na te leven.

Citaat:

Moslims die tijdens het Offerfeest in Antwerpen hun schaap verdoven voor het te slachten, betalen 10 euro minder.

Het Offerfeest valt op 15 of 16 november. De stad Antwerpen richt voor deze islamitische feestdag een tijdelijke slachtvloer in. Op vraag van de stedelijke Adviesraad voor Dierenwelzijn wil de stad moslims aansporen om het schaap eerst te verdoven voor het te slachten.

Voor de eerste keer hebben de moslims de keuze tussen een gewone slachtvloer en een slachtvloer met verdovingstoestel. Er komt ook een financiële stimulans. De moslims betalen voor het gebruik van de tijdelijke slachtvloer een retributie van 25 euro. Wie ervoor kiest om het dier te verdoven, betaalt slechts 15 euro.

De stad nam in het verleden al verschillende pogingen om moslims aan te zetten geen schaap te slachten tijdens het Offerfeest, maar om een gift te doen aan een goed doel. Die hadden weinig succes.
GVA 16/9

Sus Iratus 16 september 2010 10:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 4983813)
Als de huidige immigratieregels niet werken, moeten er nieuwe, strengere regels worden opgesteld. Zo simpel is het. Als Albayrak er teveel binnenlaat met de huidige regels, moeten er dus nieuwe regels komen.

Albayrak, van Turkse afkomst overigens, moet eerst maar eens beginnen met de huidige wetten en regeltjes te gaan toepassen, in plaats van persoonlijk in te grijpen tegen uitzettingen en vóór verblijfsvergunningen en naturalisaties van illegalen bijvoorbeeld.

Citaat:

Den Haag - Los van het generaal pardon heeft staatssecretaris Albayrak (Justitie) enkele honderden verblijfsvergunningen verstrekt aan andere afgewezen asielzoekers.

Sinds haar aantreden gaat het om ruim 340 gratiegevallen, dwars tegen alle ambtelijke adviezen in.
Justitie heeft de cijfers in kaart gebracht na vragen hierover van De Telegraaf. De PvdA-bewindsvrouw maakt gemiddeld enkele malen per week gebruik van de zogeheten 'discretionaire bevoegdheid'.

hele artikel
Dat het hier alwéér om iemand van die door en door verotte PvdA ging, mag intussen geen verbazing meer wekken. Een PvdA'er op die positie zetten, zeker als dat zelf een allochtoon is, is regelrecht de kat op het spek binden.

grimbergen 16 september 2010 12:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam (Bericht 4980514)
Ik las hier boven:
"Ongehinderd door gulzige mannenblikken kunnen moslima's daar van hun maaltijd genieten. Zo is dat ook in Saoedi-Arabië geregeld."
In Dubai is dat veel slechter geregeld voor vrouwen. Die kunnen niet apart zitten om te eten en dan krijg je dit:
italian restaurant in dubai

De islam in zijn volle lelijkheid. Niet te geloven dat de linkse dwaallichten (volksverradres) dit blijven toestaan.

grimbergen 16 september 2010 12:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sunny (Bericht 4983849)
In Antwerpen krijgen moslims voortaan extra geld om de wet na te leven.

Schandalig ! Rechts grijp in. Verbod op de islam !

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be