Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Een makelaar in de Rand (https://forum.politics.be/showthread.php?t=143667)

Eberhard Leclerc 14 september 2010 08:52

Een makelaar in de Rand

Recent verslag van een ooggetuige:

*knip* 'Ik weiger te adverteren op Franstalige markt' - "Vele franstaligen zijn Vlaminghaters" (vl.altermedia.info)

backfire 14 september 2010 08:56

Jaja. 'Allemaal samen: Fa-ci-li-teiten tralalalalala.'
Voor mijn part komt mijn hele straat volwonen met Franstaligen. Als dat in een onafhankelijk Vlaanderen is, zullen ze wel moeten NL leren.

solidarnosc 14 september 2010 13:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 4980881)

Gewoon een typisch staaltje van iemand die ordinaire poenschepperij probeert af te schilderen als Vlaamsgezindheid.

Scherven A. Mok 14 september 2010 15:13

Ik dacht al, ik herken die heisa. Het betreffende artikel is een half jaar oud.
Verder, groot gelijk heeft die makelaar. Maar ik vrees dat de Vlaming weer noordwaarts zal trekken. (Of zuidwaarts :-) )

Rogge 14 september 2010 16:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 4981285)
Gewoon een typisch staaltje van iemand die ordinaire poenschepperij probeert af te schilderen als Vlaamsgezindheid.

Waar zie jij 'poenschepperij' in een weigering om te buigen voor klanten??

Citaat:

Wie geen compromis in het Nederlands wil aanvaarden, kan de woning wat mij betreft niet verwerven

Geert C 14 september 2010 19:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rogge (Bericht 4981554)
Waar zie jij 'poenschepperij' in een weigering om te buigen voor klanten??

Ik denk dat hij dit bedoelt:
Citaat:

Vijftien jaar geleden al stelde Spruyt zijn oplossing voor om de verfransing tegen te gaan. ‘Franstaligen kopen meestal een huis met een tuintje. Vlamingen zijn doorgaans op zoek naar appartementen. Die trend was toen al ingezet. Maar de stedenbouwkundige verordeningen speelden niet in het voordeel van de Vlamingen. De regel is dat appartementsgebouwen maximaal vier bouwlagen mogen hebben. Toen ik voorstelde om dat op te trekken naar zeven tot acht bouwlagen, kreeg ik het verwijt dat ik als makelaar dacht en alleen geld wilde verdienen. Maar als we toen de juiste keuze hadden gemaakt, dan zouden er vandaag meer Vlamingen in Vilvoorde wonen.’
Onder het mom van de strijd tegen de verfransing wil meneer de Groene Rand vol appartementsblokken van acht verdiepingen zetten. ;-)

Kawadude 14 september 2010 20:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 4981883)

Citaat:

Vijftien jaar geleden al stelde Spruyt zijn oplossing voor om de verfransing tegen te gaan. ‘Franstaligen kopen meestal een huis met een tuintje. Vlamingen zijn doorgaans op zoek naar appartementen. Die trend was toen al ingezet. Maar de stedenbouwkundige verordeningen speelden niet in het voordeel van de Vlamingen. De regel is dat appartementsgebouwen maximaal vier bouwlagen mogen hebben. Toen ik voorstelde om dat op te trekken naar zeven tot acht bouwlagen, kreeg ik het verwijt dat ik als makelaar dacht en alleen geld wilde verdienen. Maar als we toen de juiste keuze hadden gemaakt, dan zouden er vandaag meer Vlamingen in Vilvoorde wonen.’
Onder het mom van de strijd tegen de verfransing wil meneer de Groene Rand vol appartementsblokken van acht verdiepingen zetten. ;-)

Klopt, ik vind dat een op het randje van het racistische zijnde redenering: 'Franstaligen willen een huis met tuin, Vlamingen vooral appartementen'.

WTF?

Eberhard Leclerc 14 september 2010 20:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 4981883)

Misschien.

Of misschien had de man een stedebouwkundige strategie in de Rand voor ogen om:

a) Nederlandstaligen in de Rand te houden
b) De 'goede' immigranten aan te trekken.

vlijmscherp 14 september 2010 20:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 4982009)
Misschien.

Of misschien had de man een stedebouwkundige strategie in de Rand voor ogen om:

a) Nederlandstaligen in de Rand te houden
b) De 'goede' immigranten aan te trekken.

juist, zo iemand kijkt absoluut niet naar het geld! :lol:

Eberhard Leclerc 14 september 2010 20:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 4982020)
juist, zo iemand kijkt absoluut niet naar het geld! :lol:

Sinds wanneer heeft één bepaalde makelaar het alleenrecht om alle blokken appartementen in de 'Vlaamse' Rand te verkopen?

vlijmscherp 15 september 2010 07:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 4982046)
Sinds wanneer heeft één bepaalde makelaar het alleenrecht om alle blokken appartementen in de 'Vlaamse' Rand te verkopen?

Eberhard, echt, zulke mensen zullen nooit, maar dan ook nooit, in het belang van de gemeenschap denken, maar altijd in hun eigen belang. als ze toevallig dat belang van de gemeenschap kunnen gebruiken, zoveel te beter.

maar aub, wees niet zo naïef om daar iets anders achter te denken.

nihao 15 september 2010 08:32

Citaat:

'Franstaligen willen een huis met tuin, Vlamingen vooral appartementen'.
Dat zou ik wel eens willen zien, een appartement in fermette- of pastoriestijl !

Pieke 15 september 2010 09:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nihao (Bericht 4982524)
Dat zou ik wel eens willen zien, een appartement in fermette- of pastoriestijl !

:-D

Eberhard Leclerc 15 september 2010 10:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 4982469)
Eberhard, echt, zulke mensen zullen nooit, maar dan ook nooit, in het belang van de gemeenschap denken, maar altijd in hun eigen belang. als ze toevallig dat belang van de gemeenschap kunnen gebruiken, zoveel te beter.

maar aub, wees niet zo naïef om daar iets anders achter te denken.

Volgens mij gebruikte ik het woord 'misschien'. Zie post.

Voorts blijft het heel wel mogelijk dat een makelaar ideeen heeft mbt een stedebouwkundige strategie als middel om de bevolkingssamenstelling te sturen.

vlijmscherp 15 september 2010 10:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 4982682)
Volgens mij gebruikte ik het woord 'misschien'. Zie post.

Voorts blijft het heel wel mogelijk dat een makelaar ideeen heeft mbt een stedebouwkundige strategie als middel om de bevolkingssamenstelling te sturen.

zou kunnen, maar lijkt me zéééér onwaarschijnlijk. ik ken niemand die zich daarmee zou willen bezighouden.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be