Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Fors meer discriminatie homo's en joden (https://forum.politics.be/showthread.php?t=143685)

liberalist_NL 14 september 2010 16:33

Fors meer discriminatie homo's en joden

DEN HAAG - Het aantal gemelde gevallen van discriminatie tegen homo's en joden is in 2009 flink toegenomen. Dat blijkt uit het landelijk Criminaliteitsbeeld Discriminatie van de politie over 2009, dat minister Ernst Hirsch Ballin (Justitie) dinsdag naar de Tweede Kamer heeft gestuurd.

Het aantal meldingen van antisemitische discriminatie-incidenten is gestegen met bijna 50 procent. Het aantal geregistreerde gevallen van anti-homo-incidenten is met bijna 13 procent gestegen.
Van alle gemelde gevallen van mishandeling en openlijk geweld is ruim een derde gericht tegen homoseksuelen.

Zowel homobelangenorganisatie COC als het Centrum Informatie en Documentatie Israël (CIDI) stelt in een reactie dat deze cijfers slechts ''het topje van de ijsberg'' zijn.
Zij dringen er bij de informateur op aan dat het nieuwe kabinet in het regeerakkoord maatregelen tegen deze toenemende discriminatie aankondigt.

http://www.nu.nl/binnenland/2333536/...-en-joden.html

De oorzaak is niet zo moeilijk te raden. Maar wat doen we eraan?

suqar_7loe 14 september 2010 16:36

Citaat:

De oorzaak is niet zo moeilijk te raden. Maar wat doen we eraan?
Vertel eens..

liberalist_NL 14 september 2010 16:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 4981530)
Vertel eens..

Ik weet het niet. Vandaar een topic...

suqar_7loe 14 september 2010 16:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 4981532)
Ik weet het niet. Vandaar een topic...

De oorzaak is volgens u niet moeilijk te raden. Raad maar, ik luister..

Leuk onderwerp trouwens.

liberalist_NL 14 september 2010 16:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 4981535)

Leuk onderwerp trouwens.

Aan het subforum waar dit topic in geplaatst staat, moet u dat ook wel kunnen raden.

alice 14 september 2010 16:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 4981535)

Leuk onderwerp trouwens.

Misschien omdat er wel eens wordt aangezet tot haat tegen homo's en Joden?
U moet Hirshi Ali Ayaan eens lezen ze legt haarfijn uit hoe dit werd meegegeven binnen haar "Islamitische opvoeding"! Kan leerrijk zijn voor u daar eens wat over te lezen?

suqar_7loe 14 september 2010 16:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 4981543)
Aan het subforum waar dit topic in geplaatst staat, moet u dat ook wel kunnen raden.

Ja, maar wie A zegt moet B zeggen, zegt men hier wel eens in België. Kweet niet hoe het bij u in NL zit. Ik luister, ik hoor het liever van u.

Trouwens, waarom draai jij rond de pot telkens wanneer ik jou een vraag stel?

liberalist_NL 14 september 2010 16:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 4981553)
Ja, maar wie A zegt moet B zeggen, zegt men hier wel eens in België. Kweet niet hoe het bij u in NL zit. Ik luister, ik hoor het liever van u.

Dat zegt men ook in Nederland, ja. Ik heb het hier natuurlijk over de Islamitische jeugd. Maar dat wist u ook wel. Overigens, wanneer ik spreek over die Islamitische reljeugd, bedoel ik natuurlijk enkel degenen die iets verkeerd doen. U hoeft er geen aanstoot aan te nemen, ik ben individualist.

Betere vraag is: waarom zeggen de persbureau's niets over de overduidelijke oorzaak van deze vaststelling?
Citaat:

Trouwens, waarom draai jij rond de pot telkens wanneer ik jou een vraag stel?
Ik ga niet open deuren voor u intrappen en u bij elk 'raadsel' gelijk het antwoord uitspellen.

suqar_7loe 14 september 2010 17:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 4981557)
Dat zegt men ook in Nederland, ja. Ik heb het hier natuurlijk over de Islamitische jeugd. Maar dat wist u ook wel. Overigens, wanneer ik spreek over die Islamitische reljeugd, bedoel ik natuurlijk enkel degenen die iets verkeerd doen. U hoeft er geen aanstoot aan te nemen, ik ben individualist.

Waarom spreekt u over "de islamitische jeugd"? Denkt u dat deze jongeren de islam vertegenwoordigen? En wat bezielt die islamitische jeugd dat ze een ander aanvallen?

Citaat:

Betere vraag is: waarom zeggen de persbureau's niets over de overduidelijke oorzaak van deze vaststelling?
Goeie vraag.

Citaat:

Ik ga niet open deuren voor u intrappen en u bij elk 'raadsel' gelijk het antwoord uitspellen.
Raadsel haha. Zoals dat raadseltje waar jij beweerde dat ik Wilders liever dood zie.

Jij beseft vaak niet eens waar je over spreekt.

liberalist_NL 14 september 2010 17:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 4981581)
Waarom spreekt u over "de islamitische jeugd"? Denkt u dat deze jongeren de islam vertegenwoordigen? En wat bezielt die islamitische jeugd dat ze een ander aanvallen?

Het gaat niet om de Islam als religie, maar om de Islamitische cultuur.
Citaat:

Raadsel haha. Zoals dat raadseltje waar jij beweerde dat ik Wilders liever dood zie.

Jij beseft vaak niet eens waar je over spreekt.
Geloof jij maar wat je wilt geloven.

suqar_7loe 14 september 2010 17:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 4981582)
Het gaat niet om de Islam als religie, maar om de Islamitische cultuur.

Wat is de islamitische cultuur volgens jou?

Citaat:

Geloof jij maar wat je wilt geloven.
Straf hoor, nog liegen ook.

Moslim! 14 september 2010 17:22

Er zijn precedenten die dat weerleggen er zijn homoseksuele sultan's geweest, veel harmonieuze samenleving met joden in islamitische cultureel landschap geweest etc dus daar kan het niet aan liggen. Wat versta je onder cultuur? Er zijn zoveel culturen en er ontstaan er steeds nieuwe. Homofobie en antisemitisme zijn geen noodzakelijke voorwaarden om te spreken van een islamitische cultuur. Maar misschien is dat wel een nieuwe subcultuur geworden, er bestaat gelukkig en soms ongelukkig geen statische vorm van cultureel zijn.

liberalist_NL 14 september 2010 17:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! (Bericht 4981599)
Er zijn precedenten die dat weerleggen er zijn homoseksuele sultan's geweest, veel harmonieuze samenleving met joden in islamitische cultureel landschap geweest etc dus daar kan het niet aan liggen.

Vroegah is geen argument voor nu.
Citaat:

Wat versta je onder cultuur? Er zijn zoveel culturen en er ontstaan er steeds nieuwe. Homofobie en antisemitisme zijn geen noodzakelijke voorwaarden om te spreken van een islamitische cultuur. Maar misschien is dat wel een nieuwe subcultuur geworden, er bestaat gelukkig en soms ongelukkig geen statische vorm van cultureel zijn.
Dat heb ik niet gezegd. Ik ga nu weg, tot spreeks!

Moslim! 14 september 2010 17:29

Het paradoxale is natuurlijk dat als je steeds moslim jongeren als dusdanig wilt stigmatiseren dat je een soort van self-furfilling krijgt. De jongeren die zich schuldigmaken aan antisemitische en homofobe handelingen doen dat bijna altijd vanuit een wankel identiteisgevoel. Als jongeren met niet zo stabiele achtergrond of wat dan ook en een identiteitscrisis dan horen dat ze zus en zo zijn, speelt dat gemakkelijk in op hun en zien ze zichzelf zo en geven ze gevolg aan negatief gedrag om hun identiteit vorm te geven. Dat is genoeg om een nieuwe subcultuur te creeëren. Identiteit speelt heel vele mee. Het is verder historisch en sociologisch aantoonbaar dat er geen causaal verband bestaat tussen een religieus dogma en het handelen van de gelovigen.

duveltje382 14 september 2010 17:31

Als je ergens durft te zeggen dat je het Homo zijn abnormaal vind is dit erger geworden dan en moord plegen,wel elke mens heeft recht op een eigen mening,zonder dat een samenleving dit MOET veroordelen !!!!!!!

Moslim! 14 september 2010 17:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 4981604)
Vroegah is geen argument voor nu.

Dat heb ik niet gezegd. Ik ga nu weg, tot spreeks!

dat doe je wel als je de oorzaak bij 'de' islamitische cultuur legt eh slimme

hurricane 14 september 2010 17:38

Het staat enorm stoer om 'andere' minderheidsgroepen te pesten.
Sorry, ik moet weer eens in herhaling vallen maar het zijn meestal Marokkaanse jongeren die zich daar aan bezondigen.
We kunnen daar nog over discuteren tot we een wegen, feit is dat dit pestgedrag escaleert.
De redenen zijn legio.
Enerzijds is er de lakse Belgische justitie die met z'n knuffelbeleid absoluut geen respect afdwingt.
Waarom zou je je gedeisd houden als er toch geen straf tegenover staat ?
Dus daar is werk aan de winkel. Maar het woord 'werk' geeft bij ambtenaren meteen een allergische reactie.
Dus langs die kant moeten we geen hulp verwachten.
(Met oprechte excuses aan alle ambtenaren die wél werken en aldus door hun collega's gepest worden)
Anderzijds is er het, naar mijn inziens, tolerante gedrag van ouders en familieleden.
De jeugdige daders worden aan hun lot over gelaten. De ouders weten in de meeste gevallen niet eens wat hun telgen uitvreten.
Tot op het moment dat de politie aan de deur verschijnt.
Maar niet generaliseren. Dat is het sleutelwoord.
Feit is, dat Marokkaanse jongeren het hun landgenoten niet makkelijk maken.
Ik kom nooit in een moskee. Maar wordt daar nooit onderling over gesproken ?

duveltje382 14 september 2010 17:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hurricane (Bericht 4981618)
Het staat enorm stoer om 'andere' minderheidsgroepen te pesten.
Sorry, ik moet weer eens in herhaling vallen maar het zijn meestal Marokkaanse jongeren die zich daar aan bezondigen.
We kunnen daar nog over discuteren tot we een wegen, feit is dat dit pestgedrag escaleert.
De redenen zijn legio.
Enerzijds is er de l

Denk je dat er geen Marokkaanse jonge Homo's zijn?

hurricane 14 september 2010 17:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 4981628)
Denk je dat er geen Marokkaanse jonge Homo's zijn?

Sorry, mijn post was nog niet compleet. Nu staat hij er helemaal.
Natuurlijk zijn er homo's onder de Marokkaanse bevolking.
Denken dat die niet bestaan is dom.
Er zijn in alle bevolkingsgroepen homo's.
Is daar iets verkeerds aan ?

Steve_M 14 september 2010 17:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 4981607)
Als je ergens durft te zeggen dat je het Homo zijn abnormaal vind is dit erger geworden dan en moord plegen,wel elke mens heeft recht op een eigen mening,zonder dat een samenleving dit MOET veroordelen !!!!!!!

Zeggen dat je homo's abnormaal vindt valt onder de vrijheid van meningsuiting. Zulke uitspraken veroordelen evenzeer.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be