![]() |
Flitspalen en evolutiestatistieken, Brussel...
Ik weet niet op de titel passend is, maar iets klopt hier niet:
(kunnen ook de statistieken zijn...) Stelling: ( = stelling modale Belg, stelling overheid ? ) - hoe meer flitspalen op "gevaarlijke punten" in de stad en omgeving zouden toch vooral het aantal letselongevallen moeten verminderen, en logisch gezien ook het aantal slachtoffers. Cijfers en evolutie 1996-2008 vh Brussels Gewest vind men hier: http://statbel.fgov.be/nl/binaries/p...m325-81146.pdf p 11 en 12 (beneden copy/paste) Brussel heeft ondertussen *ca. 100 flitspalen: enkele links van een circa evolutie: http://flits.bnet.be/flitspalen/overzicht.jsp?prov=11 *hier 94 stuk, 50/70 kmh. Citaat:
Citaat:
Citaat:
en: http://www.2fast4u.be/forums/showthread.php?t=16205 Dus nemen we hypothetisch aan, soit de statistiek gaat toch maar t/m 2008: 2005: 0 2006: 34 2007: 61 2008: 83 ? 2009: 89 ? 2010: 94 Nu "de statistieken": Citaat:
Citaat:
Iemand een verklaring (andere maatregelen ? bvb meer drempels, meer zone 30/ 50 kmh, lagere/meer V-beperkingen) voor deze eerder licht negatieve cijferevolutie sinds er flitspalen geplaatst werden ? Meer verkeer kan men niet direct een verklaring noemen, want drukker verkeer = veel langzamer verkeer of fileverkeer, waar eerder veel moeilijker doden en zwaargewonden kunnen vallen. Het kan natuurlijk zijn dat er een redelijk groter aantal kwetsbare weggebruikers verongelukken, maar daar heb ik voorlopig geen cijfers van. |
Tiens, geen respons... lijken wel ongeloofwaardige cijfers dan.
Maar die zijn wel door de overheid vrijgegeven... Ik zet ze even wat overzichtelijker: Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Hoe meer flitspalen hoe meer snelheidsovertredingen neem ik aan... ;-) |
Met die statistieken is het duidelijk dat het aantal ongevallen stijgt in functie van de flitspalen... tenzij bij de 'overijdens' is er geen dalende trend aanwezig.
Je kunt je dan ook afvragen of er sowieso een dalende mortaliteit is, door de exogene factor zoals kwaliteit van wagens kreukelzones, en airbags als kritische game changing technology |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Ik heb gezocht naar doden en zwaargewonden onder de kwetsbare weggebruikers maar ik vind niets van Brussel, dat zou mss al wat kunnen verklaren. In Be vallen ca 35% van alle verkeersdoden bij die kwetsbare groep.
http://internationaltransportforum.o...df/roaduse.pdf In de verkeersbarometer, vind men ook nog een grafische evolutie van Brussel: http://bivvweb.ipower.be/baro/docs_n...mei%202010.pdf page 13 en 14 grafiek 8 en 9, geen dalende trend te bespeuren. Citaat:
|
Micele
er is toch een omgekeerd verband tussen de 'crude oil price' en de 'verkeersongeallen' telkens als de petroleum piekt, gaan de mensen minder rijden en heb je minder ongevallen... http://www.traderslog.com/quotes-cha...dies=VOLI;&a=M |
Citaat:
http://statbel.fgov.be/nl/binaries/a...m325-33655.xls In 2009 ging het weer + 1,4 % omhoog, de naft was terug goedkoper... Maar dat durft toch in Be geen enkele politieker of verkeersminister te verkondigen, wel zoiets: Citaat:
Dat van Brussel klopt helemaal niet (en dat van een portaalsite van de overheid... wslk te voorbarig: de dodelijke gewonden + 30 d kon men toen nog niet weten...) Citaat:
Citaat:
vooral bij bepaalde (jonge) bestuurders die sowieso al niet teveel geld hebben Citaat:
Deze Europese link zegt ook waarom: Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Vlaamse flitspalen zijn weer in het nieuws er zou tot 60 % minder zware ongevallen gebeuren enkel ter hoogte van flitspalen.
Zouden die nu ca. 94-100 flitspalen van Brussel ook onderzocht zijn met de officiele cijfers ? :-P Citaat:
blijkbaar niet... Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Nuyts-VII-utopia misschien ? ;-) Kun je me even helpen met wat dat beweerd wordt via Belga ? Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dacht ik al. :lol: |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:56. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be