![]() |
RK-Kerk één groot pedofielen netwerk ?
Nu is Bisschop Gijsen weer in opspraak.
Zal wel weer met de Roomsche mantel der liefde bedekt worden. http://nos.nl/artikel/185053-gijsen-...-misbruik.html |
Ik denk eerder met de "Mantel der openheid" van Vaticaan II.
|
Citaat:
Men oogst wat men gezaaid heeft. De staat van ontkenning verhindert een verandering van mentaliteit en rechtvaardigheid voor de slachtoffers. De RK heeft een totaal nieuwe houding ten aanzien van sexualiteit nodig indien ze niet wil weggehoond worden door toekomstige generaties. |
Catholic Church Protects Paedophile Priests
Citaat:
|
"Crimen sollicitationis" (1962) is van vóór Vaticaan 2 en "De delictis gravioribus" (2001) is erna. Vaticaan 2 heeft gewoon niet veel te maken met het kindermisbruik in de kerk. Een slap excuus voor sommigen misschien.
|
Citaat:
Ik lees net dat het aantal katholieken dat in Vl de RK Kerk de rug toekeerd en zich laat uitschrijven is vervijfvoudigd. Ik deed hetzelfde bij de Hervormde Kerk. |
On topic. Dat weet ik niet. Maar het is nu wel duidelijk dat de RKK een socio-politieke vereniging is, en géén religie.
|
Heel deze affaire zal m.i. uitbreiden tot een mondiaal schandaal. Ieder land zal wel z'n pedo-priesters hebben.
|
RK-Kerk één groot pedofielen netwerk ?
Ja |
OK, Marijke, graag wat meer uitleg.
We weten dat jij over 'andere' bronnen beschikt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Tijdens de Dutroux - periode werd het begrip "pedofielennetwerken" verwezen naar het land der fabelen , aldus enkele "hooggeplaatsten"......zouden ze die dossiers van die "onbetrouwbare" getuigen niet eens een keertje terug van onder het stof halen ? Of zijn die "verdwenen" ?
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:15. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be