![]() |
Is een staatshervorming nog mogelijk?
Sedert 1970 werden de Belgische instellingen een aantal malen hervormd: in 1980, 1988 en 1993.
In 2001 vormde er nog een staatshervorming die enerzijds 1993 'voltooide'. Van de overgehevelde bevoegdheden - landbouw, ontwikkelingssamenwerking, buitenlandse handel, de gemeente- en provinciewet - zijn, op de laatste bevoegdheid na, de overhevelingen niet (volledig) uitgevoerd. In 2003 werd nog wapenhandel gesplitst (een situatie die de facto al voordien bestond). Het akkoord van 2008 (de zgn. "borrelnootjes") werd tot op heden niet uitgevoerd. Telkens wordt er weer een nieuwe staatshervorming aangekondigd. 1200 dagen na juni 2007 merk ik er niet veel van. Dat lijkt me in tegenspraak met de "verdampingstheorie". |
geen staatshervorming, wel staatsvorming.
ze zullen er nooit uit geraken |
Citaat:
De bal ligt in de handen van Wouter Beke en zijn entourage. |
Citaat:
|
Citaat:
sp.a is al goed op weg naar onder de 10 % en groen! naar onder de kiesdrempel. |
Ik raad alle forumdeelnemers aan eens te luisteren naar het zeer interessante gesprek dat J.P. Rondas vorige Zondag heeft gehad met professor Theo Peeters omtrent de responsabilizering en de noodzaak tot herschrijven van de financieringswet. Je hoeft slechts naar de website van Klara te gaan en te klikken op "Herbeluisteren". Dan zal meteen duidelijk worden wat een irrationeel en surrealistisch systeem de francofonen in dit Belgique pogen in stand te houden. En meteen ook hoe volstrekt onverantwoordelijk en laf de houding is van SPa en Groen!
Je kunt het gesprek ook als podcast opnemen op een MP3-spelertje. http://radio.klara.be/radio/10_herbeluisteren.php |
Citaat:
|
Citaat:
De Franstaligen profiteren van deze verdeeldheid. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Neen. Er is geen vergelijk meer mogelijk en de boedelscheiding moet weliswaar matig beginnen... in stapjes maar met de duidelijke afspraak dat de scheiding er komt. Op papier en in de grondwet. En geen rondjes meer rond de grondwet. Ze is er er voor iets.
Hier nog zo'n favoriete gast die dacht dat hij alles in handen had (ja... Godwin punt 3 voor mij vandaag) ![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Jullie spreken over onafhankelijkheid, terwijl er helemaal geen meerderheid is daarvan, integendeel. Of telt de mening van de mensen niet meer?
|
Citaat:
Niet voor Vlaamsnationalistische racistische separatisten... en ook niets voor Belgicisten.... |
Citaat:
|
Citaat:
|
De traditionele partijen zullen gewoon verdwijnen, ze hebben hun eigen ideologie opgeofferd en zijn allemaal nationalisten.
|
Citaat:
|
Citaat:
de kiezers pikken het gewoon niet meer dat de traditionele partijen hun verraden heeft voor een postje. daarom zoveel stemmen op de N-VA. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:27. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be