Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Jan krijgt slaag in Wallonië (https://forum.politics.be/showthread.php?t=143766)

Tejokus 16 september 2010 05:47

Jan krijgt slaag in Wallonië

't Is ver gekomen he.
http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland...-wallonie.aspx

Ook zijn echtgenote deelde in de klappen toen ze haar man probeerde te
helpen. Dat wilde ze doen met haar paraplu. Maar die was ze al kwijt nog voor
ze die goed vast had. Ze heeft nu nog altijd pijn in de arm. Jan en Marie-Jeanne
Peumans hadden al bij al nog geluk omdat er toevallig een politiecombi
passeerde.. Vriendelijk waren de agenten niet. Het liefst van al lieten ze de
zaak blauw blauw.
Peumans weigerde. Er werd een PV opgesteld dat nu naar
het parket van Luik gaat. De procureur moet nu beslissen of er al dan niet een
vervolg komt.

Eigenzinnig 16 september 2010 05:53

Verwonderd me niks, les salles wallons worden al jaren opgehitst door hun media..

djimi 16 september 2010 06:09

Ik kijk uit naar de reactie(s) van onze vrienden Henri1, azert, solidarnosc, BWarrior, ...

Dat wordt ongetwijfeld boeiende lectuur.

De schoofzak 16 september 2010 06:24

Alweer gratis reclame voor de Peuk.
Zoveel stemmen erbij volgende keer.

Het stoort me wel dat die flikken niet veel goesting hadden om de zaak aan te pakken. Iemand die zo op klaarlichte dag zo verbaal agressief is en vervolgens ook fysiek agressief, die hoort een ernstige maatschappelijke waarschuwing te krijgen.

stropke 16 september 2010 06:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 4983770)
Alweer gratis reclame voor de Peuk.
Zoveel stemmen erbij volgende keer.

Het stoort me wel dat die flikken niet veel goesting hadden om de zaak aan te pakken. Iemand die zo op klaarlichte dag zo verbaal agressief is en vervolgens ook fysiek agressief, die hoort een ernstige maatschappelijke waarschuwing te krijgen.

Ja wat had ge verwacht van waalse flikken, dat die zich moe gaan maken ? :roll:
Ze komt het ware gezicht van de franstaligen weer tevoorschijn.
Oké dan als wij niks te zoeken hebben daar, wel zij ook nie in Vlaanderen en gedaan met de verfransing vd rand.
Dus opzouten of willen ze eens een afspraak in Kortrijk soms?
Conclusie : nie mee te leven, splitsen en geen gezaag meer.

Vlaandern Vrij Nu!!
Wij willem Willem weer (allé ik zekers)

AyneRand 16 september 2010 06:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 4983759)
Verwonderd me niks, les salles wallons worden al jaren opgehitst door hun media..

Het is me wat met die Waalse zalen, hé ...

Renesse 16 september 2010 06:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 4983765)
Ik kijk uit naar de reactie(s) van onze vrienden Henri1, azert, solidarnosc, BWarrior, ...

Dat wordt ongetwijfeld boeiende lectuur.

Wedden dat het iets zal zijn in de trant van: Eigen schuld, dikke bult?

Dat soort mensen kent geen schaamte.

Anna List 16 september 2010 07:09

t zal m leren, altijd zoete broodjes bakken met de Walen ;-)

Wezet verdorie ... zo lang is dat toch nog niet Visé, nietwaar ?

en nog iets, willen we afspreken dat we zulke zaken in t vervolg in 'buitenland' posten ? :-)

liberalist_NL 16 september 2010 07:10

Enorm cultuurverschil: in Vlaanderen was dit nooit gebeurd bij Waalse politici...

Eigenzinnig 16 september 2010 07:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand (Bericht 4983784)
Het is me wat met die Waalse zalen, hé ...

Is dat het Belgicistisch tegenargument?..een beetje de (franse) taalpurist uithangen ?
Kan ik er aan doen dat zed aar niets eens een fatsoenlijke scheldcultuur hebben ?

De Rode Willem 16 september 2010 07:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus (Bericht 4983754)
't Is ver gekomen he.
http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland...-wallonie.aspx

Ook zijn echtgenote deelde in de klappen toen ze haar man probeerde te
helpen. Dat wilde ze doen met haar paraplu. Maar die was ze al kwijt nog voor
ze die goed vast had. Ze heeft nu nog altijd pijn in de arm. Jan en Marie-Jeanne
Peumans hadden al bij al nog geluk omdat er toevallig een politiecombi
passeerde.. Vriendelijk waren de agenten niet. Het liefst van al lieten ze de
zaak blauw blauw.
Peumans weigerde. Er werd een PV opgesteld dat nu naar
het parket van Luik gaat. De procureur moet nu beslissen of er al dan niet een
vervolg komt.

Men oogst wat men zaait natuurlijk !
Als men bij een partijtje gaat waar dikke roerganger niets anders doet dan een confronatie-discour tegen de Walen voeren en zich achter zulke "leiders" wegsteekt...dan moet men niet verbaasd zijn dat er uiteindelijk een geflipte idioot van de "andere kant" zwaar over de schreef gaat.

Niet goed te keuren natuurlijk...geweld is verachtelijk en achterlijk.

leuri 16 september 2010 07:53

Het is wat je krijgt als je extremistisch gekleurde media krijgt, de waalse medemens heeft geen mogelijkheid om een deftige waalse krant te kopen want die zijn er niet, haatmedia bereikt dag na dag nieuwe hoogtepunten in Wallonië, niet moeilijk dat zo'n dingen dan gebeuren. Ik zie dit niet direct gebeuren in Vlaanderen.

backfire 16 september 2010 07:59

Ah, zo zit dat? Wel, sinds vanmorgen 16 september ... schieten we terug.

Och, één verhitte onverlaat maakt de burgeroorlog nog niet. Straks duiken de Hans Van Temsches-vergelijkingen hier weer met bakken uit de lucht.
En de Peuk hééft een smoel om op te kloppen, hé.

EddyBal 16 september 2010 08:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem (Bericht 4983828)
Men oogst wat men zaait natuurlijk !
Als men bij een partijtje gaat waar dikke roerganger niets anders doet dan een confronatie-discour tegen de Walen voeren en zich achter zulke "leiders" wegsteekt...dan moet men niet verbaasd zijn dat er uiteindelijk een geflipte idioot van de "andere kant" zwaar over de schreef gaat.

Niet goed te keuren natuurlijk...geweld is verachtelijk en achterlijk.

Met die redenering hadden de FRANStalige burgemeesters in onze Vlaamse rand al herhaaldelijk klappen moeten krijgen... Wél? Gaan we beginnen? :lol:

stab 16 september 2010 08:12

Ik vraag mij af als de Waalse Parlementsvoorzitter vorige zondag was afgetroefd ergens in een Vlaamse gemeente , of het ook tot donderdag zou geduurd hebben dat het in de gazet was gekomen.

respublica 16 september 2010 08:17

Dit krijg je als de Waalse pers een haatcampagne voert tegen een politieke partij, omdat men de inhoudelijke argumenten mist. Ik ben hier echt niet goed van... walgelijk gewoon. En dit terwijl weinig Vlaamse politici evenveel liefhebber van Wallonië zijn als Peumans.

Fieseler 16 september 2010 08:21

Men moet al ziende blind zijn om zulke dingen niet te zien aankomen hé.

Als er hier een journalist schrijft dat financiële verantwoordelijkheid misschien toch wel nodig is om dit land (het land B dus) te redden dan moet de gozer in kwestie voor zijn job vrezen en wordt hij ei zo na als racist, nazi en egoïst de laan uitgestuurd.
Als men in de Waalse pers schrijft dat alle NVA'ers op een boot moeten om in de atlantische oceaan tot zinken te worden gebracht krijgt de journalist een lintje.

Deze ongehoord goed georganiseerde desinformatie zorgt er voor dat zelfs de intelligentia in Wallonië volstrekt gedepriveert blijven van de basisinformatie waar iedereen recht op heeft. Dit zorgt er bijvoorbeeld voor dat de gemiddelde Waalse academicus uit zijn stoel valt als men hem vertelt dat de waalse economie een puinhoop is en verworden is tot een, met Vlaams geld gefinancieerd, clièntelistisch sossenapparaat.

Laat ons niet vergeten dat het slechts door het toedoen van het VB, en vooral de NVA, is dat sommigen in Wallonië live en in prime time (dus niet weg te monteren) hebben vernomen dat er zoiets bestaat als transferts.

Evenwel: Wij als Vlamingen moeten nu niet de dikke nek gaan uithangen en de volledige verantwoordelijkheid bij de Walen gaan leggen want ook bij ons heeft het generaties lang geduurd eer de waarheid, op straffe van uitgescholden te worden voor nazi, fascist en egoïst, mocht uitgebracht worden. Zelfs vandaag nog is de desiniformatie van de VRT, Corelio en andere VUM's om te huilen.

Dus: het ineenmotten van de Peuk is niet minder en niet meer dan het logische gevolg van een generatielange manipulatie van het volk.
Laat ons dus niet in de klassieke val trappen en "Jean le Wallon" met de vinger te wijzen maar aandacht hebben voor de ware schuldigen van deze misdaad.
De oplossing van dat probleem begint bij ons zelf.

Eigenlijk zouden wij nu de VRT moeten bestormen en eisen dat er een pluralistische staatszender komt die eindelijk vanuit álle politieke (ja ook de communisten) invalshoeken kijkt naar de maatschappelijke ontwikkelingen.
Pas dan hebben wij het recht om een buurvolk met de vinger te wijzen wegens georganiseerd en duidelijk crimineel volksbedrog.

respublica 16 september 2010 08:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stab (Bericht 4983845)
Ik vraag mij af als de Waalse Parlementsvoorzitter vorige zondag was afgetroefd ergens in een Vlaamse gemeente , of het ook tot donderdag zou geduurd hebben dat het in de gazet was gekomen.

Indien er nog maar het gerucht is van racistisch geweld of geweld door een Vlaams-nationalist, komt het vooraan in het nieuws. Herinner u een zwarte mevrouw die beweerde dat ze racistisch aangevallen was in Antwerpen en vooraan op het VRT-nieuws kwam... terwijl er van het verhaal niets waar was en zij de agressor was.

Beste Fieseler, ik stel voor om te gaan betogen. Maar wie zal die betoging uitzenden? Ja, diezelfde media tegen wie wij ons richten. De Franstalige pers, die veel gevaarlijker desinformeren dan de Vlaamse, zo blijkt vandaag nogmaals, daar staan wij al helemaal machteloos tegenover.

Bovenbuur 16 september 2010 08:38

Conclusie: er is tenminste 1 Waal een eikel.

De Rode Willem 16 september 2010 08:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door leuri (Bericht 4983830)
Ik zie dit niet direct gebeuren in Vlaanderen.

Bent u Voeren al vergeten ?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be