Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Ruim 43 miljoen Amerikanen leven in armoede (https://forum.politics.be/showthread.php?t=143804)

Wisord 16 september 2010 18:54

Ruim 43 miljoen Amerikanen leven in armoede

Citaat:

Het aantal Amerikanen dat in armoede leeft, is in 2009 met 14,3 procent gestegen tot 43,6 miljoen mensen. Dat betekent dat één op de zeven Amerikanen in armoede leeft.

Het is het hoogste armoedecijfer sinds 1965. In 2008 leefden nog 39,8 miljoen Amerikanen in armoede.

Geen ziektekostenverzekering
Het aantal Amerikanen zonder ziektekostenverzekering steeg van 46,3 miljoen tot 50,7 miljoen. Dat is grotendeels het gevolg van het verlies van door werkgevers betaalde verzekeringen. De oorzaak hiervan ligt in de recessie.

De cijfers werden donderdag vrijgegeven door het bureau voor volkstellingen.

bron http://www.volkskrant.nl/buitenland/...ven_in_armoede

De economische armoede en ongelooflijke scheve inkomensverdeling zetten "in the land of the free " de boel intern op scherp er hoeft nog maar iets te gebeuren en het zal er helemaal mis gaan .

Aanrader

duveltje382 16 september 2010 18:57

Hoeveel Europeanen zijn er arm volgens U,enkel de beiaarden in België zijn met meer dan 20% echt arm !!!

Wisord 16 september 2010 19:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 4984909)
Hoeveel Europeanen zijn er arm volgens U,enkel de beiaarden in België zijn met meer dan 20% echt arm !!!

Meer dan 15% van de bevolking van ons land krijgt vroeg of laat te maken met armoede.

Maar we zitten hier al direct OT , als je over Belgie wil praten raad ik u deze http://forum.politics.be/showthread.php?t=140951 aan

Scherven A. Mok 16 september 2010 19:04

' t Zal er niet op verbeteren. We kijken allemaal teveel naar onszelf en hopen dat het nog wel zal meevallen. En we zien geen vijf jaar voor ons, al denken we dat wel.

duveltje382 16 september 2010 19:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wisord (Bericht 4984927)
Meer dan 15% van de bevolking van ons land krijgt vroeg of laat te maken met armoede.

Maar we zitten hier al direct OT , als je over Belgie wil praten raad ik u deze http://forum.politics.be/showthread.php?t=140951 aan

Ba,als ex dakloze (dit jaar nog) heb ik geen zin meer om over armoede te lullen met mensen die er nieks van af weten

Wisord 16 september 2010 19:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 4984952)
Ba,als ex dakloze (dit jaar nog) heb ik geen zin meer om over armoede te lullen met mensen die er nieks van af weten

Als je niets te vertellen hebt hoef je toch niet zo kortzichtig te reageren ..?..

duveltje382 16 september 2010 19:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wisord (Bericht 4984983)
Als je niets te vertellen hebt hoef je toch niet zo kortzichtig te reageren ..?..

Ik denk als dakloze arme dat ik mij al HEEEEEEEEL bloot heb gegeven,zoek maar eens een echt voorbeeld,buiten de VWS gasten (die liever lui zijn dan moe )

Wisord 16 september 2010 19:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 4985009)
Ik denk als dakloze arme dat ik mij al HEEEEEEEEL bloot heb gegeven,zoek maar eens een echt voorbeeld,buiten de VWS gasten (die liever lui zijn dan moe )

VWS gasten ? wat is dat voor iets ?

Scherven A. Mok 16 september 2010 19:44

http://vierdewereldsyndicaat.org/

Wisord 16 september 2010 19:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 4985063)

Ja ok :-D i should have known that ... dank u.

D'ARTOIS 16 september 2010 20:28

Met veel kunst en vliegwerk worden die cijfers, ondanks hun astronomische hoogte, naar beneden gesteld.
Autoverkopen zakten 30% in en plm 60 miljoen Amerikanen leven van voedselbonnen.

De opleving van de economie was een kortstondig gevolg van het inpompen van grote hoeveelheden geld in de conjunctuur. Dat geld is op en de spiraal gaat inmiddels weer naar beneden.

Savatage 16 september 2010 20:36

Wat hebben ze deze keer als maatstaf gebruikt? Iedereen die geen twee auto's of minder dan 1.500$ per maand verdient? Met misvormde maatstaven kom je aan misvormde armoedecijfers.

Wisord 16 september 2010 20:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 4985172)
Wat hebben ze deze keer als maatstaf gebruikt? Iedereen die geen twee auto's of minder dan 1.500$ per maand verdient? Met misvormde maatstaven kom je aan misvormde armoedecijfers.

Ga je dit nu echt ontkennen ?? ... niet te doen .:usa:usa:lol:

Savatage 16 september 2010 20:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wisord (Bericht 4985182)
Ga je dit nu echt ontkennen ?? ... niet te doen .:usa:usa:lol:

Denk je dat ik die zever soms geloof? Net alsof er 43 miljoen Amerikanen in armoede leven en honger lijden :lol:

Wisord 16 september 2010 20:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 4985208)
Denk je dat ik die zever soms geloof? Net alsof er 43 miljoen Amerikanen in armoede leven en honger lijden :lol:

Ale , bewijs 1 ....

Citaat:

VN stellen onderzoek in naar daklozen in VS
NEW YORK, 5 november 2009 (IPS) - Steeds meer mensen in de Verenigde Staten hebben geen fatsoenlijk dak boven het hoofd. De situatie is zo ernstig dat de VN een van hun topexperts voor mensenrechten hebben gestuurd om een onderzoek in te stellen.

VN-rapporteur Raquel Rolnik, hoogleraar aan de Universiteit van São Paulo in Brazilië, maakt deze maand een rondreis door heel het land. Ze doet dat op vraag van de VN-Mensenrechtenraad in Genève.

Cijfers voor het hele land ontbreken maar de meeste burgemeesters zijn het erover eens dat het aantal daklozen in de grote Amerikaanse steden toeneemt. In New York alleen zijn meer dan 40.000 mensen dakloos en hebben meer dan 130.000 mensen woningproblemen.

Wisord 16 september 2010 20:56

Citaat:

De kredietcrisis heeft er in de Verenigde Staten al voor gezorgd dat miljoenen mensen uit hun huis zijn gezet. Werkloosheid en stijgende voedselprijzen spelen daarbij ook een rol. Als gevolg van deze omstandigheden zijn er op veel plekken in het land tentenkampen als paddenstoelen uit de grond geschoten. Ook de voedselbanken hebben meer toeloop dan ooit.

Aanvankelijk stonden er alleen tentenkampen rond Los Angeles, maar inmiddels zijn ze in het hele land te vinden. Gemeenten richten kampen in voor mensen die dakloos zijn geworden. Gemeenten kiezen voor deze oplossing, omdat veel mensen keer op keer voor landloperij worden bekeurd.

Ondertussen klagen de mensen die in een tentenkamp wonen steen en been. Het is overbevolkt en er zijn te weinig toiletten aanwezig. "We moeten met honderden mensen zes toiletten delen", aldus een bewoonster. Volgens de gemeenten is dit alles wat zij kunnen doen voor de daklozen.
Zijn deze arm genoeg voor u ???... of heb je ze liever zo *knip*

Sunny 16 september 2010 21:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wisord (Bericht 4985234)
Zijn deze arm genoeg voor u ???... of heb je ze liever zo *knip*

Hopelijk leren ze wat uit hun poefmania.

D'ARTOIS 16 september 2010 22:15

Nee dit is pure criminaliteit. Een overheid die biljarden vergokt op de megalomanie markt en geen bal geeft om het thuisfront.
Amerika is een land te belachelijk voor woorden.

Xing Ho 16 september 2010 22:43

In dit post Amerikaanse tijdperk spreken we van Noord-Mexico

longhorn 17 september 2010 05:27

Ik deed even vlug een Google search 'Belgen in armoede' en de eerste 2 links: Anderhalf miljoen Belgen leeft in armoede(De Morgen); Een op zeven Belgen leeft in armoede(De Tijd). Vanwaar dat arrogant, superieur gedrag van de posters hierboven? Jullie doen het niet echt beter.
Dat het momenteel niet goed gaat in de VS is een feit en dat sommigen in armoede gevallen zijn, is een schande. Toch blijf ik optimistisch en verwacht dat het binnen een paar jaar weer beter zal zijn. Belgie met de laagste ondernemingszin in de Westerse wereld daarentegen zal nog meer een staatsgeleide 'economie/hangmat' worden.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be