![]() |
Stop het financieren van de godsdiensten
Wordt het niet stilaan tijd om kerk en staat duidelijk te splitsen.
Waarom is er nog geen voorstel om de subsidiering van de bedienaars van de erediensten door hun volgelingen te laten betalen? Laat ons komaf maken met de Napoleontische wetten en de laat de gelovigen zelf betalen als ze denken een godsdienst nodig te hebben. Het argument dat de priesters een belangrijke sociale functie uitoefenden is nu ook wel lichtelijk voorbijgestreefd. |
Toegangskaartjes verkopen.
|
Dat van de Rooms-Katholieke Kerk heeft een historische reden. Andere godsdiensten kunnen zich hierop niet beroepen. Daarom vind ik het normaal dat alleen de Rooms-katholieke Kerk nog geld ontvangt van de staat.
|
We kunnen ook de wet beter toepassen. Geen bevoordeling van de Belgische kerk meer. Iedereen subsidies a.d.h.v. het aantal kerkgaande gelovigen.
|
Citaat:
De tijd lijkt me rijp om de financiering van de erediensten eens onder de loep te nemen. Als men dat onder gemeenschappen kan, waarom niet met erediensten? |
Citaat:
|
Citaat:
De maatschappij is een dynamisch proces. Als men om de 20 jaar een staat kan herzien, waarom dan niet de financiering van erediensten na 150 jaar? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De RKK en de staat hebben een afspraak gemaakt en dat dient gewoon gerespecteerd te worden. |
Citaat:
|
Citaat:
Na 150 jaar lijkt mij de tijd rijp. Iedereen moet bezuinigen. |
Waar moet ik tekenen ?
|
Citaat:
Oftewel houd de staat zich aan de afspraak of de staat geeft de RKK alles terug. |
Citaat:
De Kerk mag al haar gebouwen terug hebben en zelf onderhouden in ruil voor het niet meer hoeven te betalen van gelijk wat dat me de kerk te maken heeft. Geen probleem mee. edit : al wil ik er toch nog even bij vermelden dat de kerk in feite geen zak heeft omdat het door middel van leugens en op rug van goedgelovige hard werkende mensen haar rijkdommen heeft vergaard. |
Citaat:
En alles terug naar de RKK. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Welke afspraak? Die van "hou jij ze dom, ik ze arm" ? :twisted: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:21. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be