Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Broodoorlog uitgebroken in België (https://forum.politics.be/showthread.php?t=143837)

duveltje382 18 september 2010 08:26

Broodoorlog uitgebroken in België

Normaal moest ik dit posten in Belgische politiek,maar ik post hem hier

Wat is er juist gebeurd,den aldi verlaagde zijn prijs op brood met 1€ cent 14 dagen geleden,de Lidl volgde de week later met 1 cent en bleef gelijk,dus het groot brood in de aldi&lidl a 68 cent per brood

Vandaag in den aldi groot brood aan 65 cent,ik hoop dat de rest zal volgen

Dit is ook al zo met tal van andere producten

En erg goede zaak voor de kleine man zeg

manta 18 september 2010 09:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 4987116)
Normaal moest ik dit posten in Belgische politiek,maar ik post hem hier

Wat is er juist gebeurd,den aldi verlaagde zijn prijs op brood met 1€ cent 14 dagen geleden,de Lidl volgde de week later met 1 cent en bleef gelijk,dus het groot brood in de aldi&lidl a 68 cent per brood

Dit is ook al zo met tal van andere producten

En erg goede zaak voor de kleine man zeg

De vraag is alleen ... Hoeveel "brood" is uw brood dan nog hé .
't Zou me verbazen als ze daar dezelfde ingredienten in hebben zitten als bij de bakker op de hoek ... :-(

duveltje382 18 september 2010 09:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 4987176)
't Zou me verbazen als ze daar dezelfde ingredienten in hebben zitten als bij de bakker op de hoek ... :-(

Echte hongerige arme,die voedsel nodig hebben zijn niet zo kieskeurig hoor !!!!!

De schoofzak 18 september 2010 10:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 4987176)

Precies of die bakker (of beenhouwer) op de hoek van de straat zo'n heilige dezekes zijn en geen "maximalisering' van de winst nastreven;
hola pola ....

Voedselinspectie zou één van de basistaken van de staat moeten zijn;
een bakker vb. zou anoniem minstens éénmaal per maand een controle moeten passeren (anoniem iets gaan kopen, en dan grondige labo-analyse), naast controle hygiëne edm.

Alle andere voedselverstrekkers minstens éénmaal per week.

duveltje382 18 september 2010 10:06

Sorry

enkele basis regels moeten zijn in acht nemen,hygiëne huishouden,temperatuur in de ijskasten ect...

Moet en brood daarom zoveel kosten?

manta 18 september 2010 10:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 4987203)
Precies of die bakker (of beenhouwer) op de hoek van de straat zo'n heilige dezekes zijn en geen "maximalisering' van de winst nastreven;
hola pola ....

Klopt .
Maar anderhalve euro verschil is wel een iets te groot verschil om het enkel in enkele suplementen te gaan zoeken ...
Er moeten toch echt andere redenen zijn dat supermarktbroden pakken goedkoper aan de man gebracht kunnen worden ...
Laatst was er een hele heisa rond een Brits onderzoek naar supermarktbroden , die helemaal niet zo gezond bleken te zijn .

Citaat:

Voedselinspectie zou één van de basistaken van de staat moeten zijn;
een bakker vb. zou anoniem minstens éénmaal per maand een controle moeten passeren (anoniem iets gaan kopen, en dan grondige labo-analyse), naast controle hygiëne edm.

Alle andere voedselverstrekkers minstens éénmaal per week.
²
En niet enkel bij de bakker of pizzeria maar zeker ook bij de bedrijven waar eten bereid wordt ...

Coekie 18 september 2010 19:41

Citaat:

Is er dan een probleem van honderden mensen die ziek worden of zelfs dood gaan tengevolge van de pistolekes die ze bij de bakker gekocht hebben? Ik ben het met u eens dat het een taak van de overheid is om te controleren of het voedsel veilig is. Dat betekent nog niet dat je een heksenjacht moet ontketenen in een sector waar er nauwelijks problemen zijn.

Argusx43 18 september 2010 20:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Coekie (Bericht 4987827)
Is er dan een probleem van honderden mensen die ziek worden of zelfs dood gaan tengevolge van de pistolekes die ze bij de bakker gekocht hebben? Ik ben het met u eens dat het een taak van de overheid is om te controleren of het voedsel veilig is. Dat betekent nog niet dat je een heksenjacht moet ontketenen in een sector waar er nauwelijks problemen zijn.

Eigenlijk wel een probleem, ze weten al lang dat dat wit armzalig brood kankerverwekkend is. Het zou veel duurder moeten zijn dan volkoren brood en alleen als uitzondering mogen gegeten worden . Hetzelfde met die boterkoeken . Dit wordt tegenwoordig gegeten door onze jeugd als vaste maaltijd en niet meer als dessert.

giserke 18 september 2010 21:33

Wie eet er nu graag leer? Ik moet dat nu niet hebben hé dat warenhuisbrood.

Wisord 19 september 2010 00:34

doe het zelf met de broodbakoven ..;) de geur van versgebakken brood is zalig.

Rudy 19 september 2010 07:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 4987116)

Ik denk dat het puur om afonding van de prijs gaat, tot op 5 cent.
Die 1 en 2 eurocenten moesten ze afschaffen.

Coekie 19 september 2010 09:10

Citaat:

Eigenlijk wel een probleem, ze weten al lang dat dat wit armzalig brood kankerverwekkend is. Het zou veel duurder moeten zijn dan volkoren brood en alleen als uitzondering mogen gegeten worden . Hetzelfde met die boterkoeken . Dit wordt tegenwoordig gegeten door onze jeugd als vaste maaltijd en niet meer als dessert.
Dus wit brood en boterkoeken zijn zijn kankerverwekkend? Gij gelooft ook in sinterklaas en chemtrails zeker.

Uiteraard vormen noch boterkoeken noch wit brood de basis van een gezond dieet maar is er ook geen probleem als ze met mate gegeten worden. Dat heeft natuurlijk meer te maken met een gezond voedingspatroon dan met een voedselveiligheid en hygiene.

duveltje382 19 september 2010 09:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 4988164)
Ik denk dat het puur om afonding van de prijs gaat, tot op 5 cent.
Die 1 en 2 eurocenten moesten ze afschaffen.

Nee nee,dit is een regelrechte prijzenoorlog die ze in Nederland twee jaar geleden in grootwarenhuizen ook gevoerd hebben,de kleine man kan er maar goed mee varen hé

En nog iets,Aldi brood is echt lekker brood,zelfs beter dan bij den bakker,ik kan er wel vier dagen van eten,en het blijft steeds vers

Ratatosk 19 september 2010 09:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 4988271)

En nog iets,Aldi brood is echt lekker brood,zelfs beter dan bij den bakker,ik kan er wel vier dagen van eten,en het blijft steeds vers

Dat zijn de bewaringsmiddelen die er inzitten.

Brood van de bakker smaakt nog altijd het best maar de prijzen zijn wel duur geworden. Zeker als je weet dat de ingrediënten maar 5% van de prijs uitmaken.

Karma 19 september 2010 09:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 4988271)

Aldi brood is niet slecht maar toch niet te vergelijken met zo'n goed vers brood van bij de bakker.
We zien dat goed in de leefgroepen bij ons in het internaat. Als het brood van de Aldi komt eten de gasten maar de helft zoveel als dat het bij de bakker is gehaald. (Op die manier is het dus wel een hele besparing vermits men dan ook maar de helft zoveel beleg voor op de boterham moet kopen).

Cdude 19 september 2010 09:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Coekie (Bericht 4988240)
Dus wit brood en boterkoeken zijn zijn kankerverwekkend? Gij gelooft ook in sinterklaas en chemtrails zeker.

Uiteraard vormen noch boterkoeken noch wit brood de basis van een gezond dieet maar is er ook geen probleem als ze met mate gegeten worden. Dat heeft natuurlijk meer te maken met een gezond voedingspatroon dan met een voedselveiligheid en hygiene.

Mensen die wit brood eten, eten dit meestal dagelijks en geven het ongezonde patroon door aan hun kids
Het is en schande dat volkoren en andere gezonde meergraanbroden "speciale" broden zijn en vrij geprijsd mogen worden.
Carrefour heeft enkele lekkere.
Nu aan't snoepen van Toscane en abdij boterham (met Bayonne en stukje zachte kaas)

Bij mijn maat : wit/bruin brood en allemaal bereide vleeswaren. Toen ik zijn vriendig wees dat de "kipfilet" niet bepaald 100% kip was, reageeerde ze verbaasd

Cdude 19 september 2010 09:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk (Bericht 4988275)
Dat zijn de bewaringsmiddelen die er inzitten.

Brood van de bakker smaakt nog altijd het best maar de prijzen zijn wel duur geworden. Zeker als je weet dat de ingrediënten maar 5% van de prijs uitmaken.

en dat er een hoop broden /pistolets in't zwart worden verkocht:evil:

kelt 19 september 2010 10:18

"Brood" is niet nauwkeurig gedefinieerd.Een wit brood bij uw bakker,een wit brood uit uw broodmachientje,of een wit "industrieel" brood zijn drie verschillende zaken,met geheel eigen kostenstruktuur....

duveltje382 19 september 2010 10:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karma (Bericht 4988284)
Aldi brood is niet slecht maar toch niet te vergelijken met zo'n goed vers brood van bij de bakker.
We zien dat goed in de leefgroepen bij ons in het internaat. Als het brood van de Aldi komt eten de gasten maar de helft zoveel als dat het bij de bakker is gehaald. (Op die manier is het dus wel een hele besparing vermits men dan ook maar de helft zoveel beleg voor op de boterham moet kopen).

Ok als ik veel geld zou hebben dan is een Mercedes-Benz ook nen betere auto dan ne Fiat

Cdude 19 september 2010 10:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 4988336)
Ok als ik veel geld zou hebben dan is een Mercedes-Benz ook nen betere auto dan ne Fiat

Nope, van beter brood eet je minder.
en een Merc is geen levens(noodzakelijk)middel.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be