![]() |
![]() Zoals bekend ging Abou Jahjah met zijn AEL beweging voor de vorige Belgische verkiezingen een lijstverbinding aan met de Partij van de Arbeid van België, een stalinistische partij anno de éénentwintigste eeuw. Verkeerd gegokt door Jahjah (wat kon hem dat stalinisme trouwens schelen..., zegt genoeg over de man; kun je aan aflezen wat zijn waardering voor democratische waarden werkelijk voorstelt). Die verkiezingen liepen uit op een fiasco. Bij de aanstaande federale verkiezingen in België gooit Abou Jahjah het met zijn beweging over een andere boeg en doet hij nu mee met een eigen partij, de zogenaamde Moslim Democratische Partij. Dit vormt een opmaat voor deelname aan gemeentelijke en landelijke verkiezingen later in Nederland. Een slimme zet van Jahjah. Op langere termijn krijgt hij vermoedelijk toch meer voeten aan de grond onder de moslimbevolking in den lage landen. Hieronder de website van deze politieke partij. Ook een webpagina met aandacht voor deze moslimpartij door IndyMedia België.
Citaat:
|
En hoe doet deze partij het in de polls in België (Vlaanderen)?
|
Ze komt er bij mijn weten zelfs niet in voor.
|
Citaat:
Citaat:
|
Ik moet eerlijk zeggen dat ik me nog helemaal niet heb beziggehouden met die partij. Ik heb er nog geen enkele lijst van gezien, en in de peilingen worden ze nergens vernoemd. Ik weet er dus echt niks van. Maar dat ervaar ik niet als een gemis.
|
Citaat:
|
"Nauwelijks enkele procenten"? Wat een overschatting...
|
Nog geen televisieoptreden van Abou Jahjah gezien voor zijn partij op het Vlaamse net? De pers negeert hem tegenwoordig?
Zijn rol is uitgespeeld in België? |
Laten we zeggen dat hij minder in de media komt dan het Vlaams Blok :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Helaas echter nemen een aantal gerenomeerde politici in Nederland Jahjah nog altijd te serieus. |
Citaat:
West Vlaanderen : 0 % Oost Vlaanderen : 0 % antwerpen : 0,02 % Limburg : 0 % echt een succes zou ik zeggen. ... nou ja, voor de samenleving, niet voor hem welteverstaan. :D |
Citaat:
|
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:08. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be