![]() |
Rijdt Mangain met een geldkamionetje naar Antwerpen?
Wallonië en Brussel hebben blijkbaar niet het monopolie op megalomane en dure infrastruktuurwerken. De Antwerpenaren zijn boos omdat ze zelf de meerkost van hun luxueuze tunnel moeten betalen. Onder de eigen kerktoren wordt er niet geresponsabilizeerd! Misschien moeten Mangain en zijn FDF nu ook eens met een kamionetje vol nepgeld naar Antwerpen rijden en het dumpen in die tunnel? De Brusselse en Waalse belastingsbetalers betalen daar immers via de federale dotaties aan Vlaanderen ook aan mee. ;-)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Er is ook iets te zeggen over het tolvrij maken van de Scheldetunnel ...
|
Citaat:
Zou mits de R2 makkelijker bereikbaar maken dit geen optie zijn (ongetwijfeld al onderzocht, maar ik ken het dossier niet). |
Citaat:
|
Merk op dat -als het op betalen aankomt- Antwerpen hier tegenover de rest van Vlaanderen staat. Een beetje zoals Vlaanderen op haar beurt tegenover de rest van België staat. Hoezo Vlaamse eenheid?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
de nuttige oplossing was doorgaand verkeer weghouden uit de stad en niet dichterbij brengen tot aan de rand en dan doen alsof alles vlot zal passeren....
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het dossier van de brug/tunnel in Antwerpen vat goed de toekomst van een onafhankelijk Vlaanderen samen: 'Vlaanderen wikt, Antwerpen beschikt, de Vlaming betaalt. |
Citaat:
sinds wanneer is het forum van De Standaard opeens de norm in Vlaanderen?? |
Citaat:
|
Citaat:
Janssens op het VTM-nieuws bezig gehoord en volgens hem zou noch de Vlaamse bevolking noch de Antwerpse op rechtstreekse wijze getroffen worden door de meerkost. Ik ben geneigd af te wachten, de beslissing te steunen (en laat het nu ajb vooruit gaan) en de beslissers (Vlaamse regering en Antwerps Stadsbestuur) electoraal de gevolgen te laten dragen indien de beslissing negatief zou geweest zijn voor respectievelijke bevolkingen (de Vlaamse voor de meerkost, de Antwerpse voor de plaatselijke gevolgen). Er zou dus blijkbaar geen transfert nodig zijn en bovendien is je vergelijking niet eerlijk, want de aanklacht met het valse geld door de NVA was eerder gericht op de wafelijzerpolitiek, waar in dit dossier helemaal geen sprake over is. |
Citaat:
Hoeveel bedraagt de schuld van Antwerpen? Gaat die schuld verhaald worden op de inwoners van Antwerpen via een verhoging van de gemeentebelastingen? |
Citaat:
Blijkbaar is Kris Peeters het met me eens: http://www.hln.be/hln/nl/5256/Ooster...ancieren.dhtml |
Citaat:
Gezien ik niet in Antwerpen woon, zal ik hem niet op z'n al dan niet nagekomen woord kunnen afstraffen. De Vlaamse regering daarentegen wel en in deze kunnen we hen wel afstraffen indien uw eerder statement 'Vlaanderen wikt, Antwerpen beschikt, de Vlaming betaalt' zou uitkomen. Afwachten dus, maar niet meer met de uitvoering van de beslissing. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:44. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be