![]() |
Pedofielie-MEDIA-hetse
De vrt melde een week of zo geleden dat er zo veel zelfdodingen zijn in Belgie. Drie per dag.
Als ze zo verder gaan met de pedofiliehetse zullen het er straks nog veel meer zijn. Eerder aan Volt op een: "En sinds de inval van het gerecht in het aartsbisdom vertrouw ik niemand meer, het gerecht niet en niemand die een dossier aanlegt. Ook mijn huisdokter niet, die houdt ook een dossier bij. En daar kan het gerecht ook binnenvallen. Niet dat ik iets te verbergen heb, maar sommige dingen heb je liever vertrouwelijk. Jullie doen alsof alle priesters pedofielen zijn en alle gelovigen slachtoffer daarvan. Dat is niet waar, er zijn meer goede priesters en er zijn méér gelovigen die daar niets mee te maken hebben. En als jullie eens iets positiefs brengen over de kerk is het meestal iets dat haar boodschap niet ten goede komt, zoals voorbijgestreefde volksdevotie, stoeten en dergelijke. Daarbij hebben jullie een voorstelling van het geloof van 50 jaar geleden. Je zou beter het boek van Joseph Ratzinger lezen, van onze paus, ook onze protestantse broeders, want hij haalt vaak de bijbel aan: "Jezus" isbn 978 90 209 71767" Ik ben het beu dat ze doen alsof alle gelovigen slachtoffer zijn en alle priesters pedofiel, dat is niet zo. De moslims zijn toch ook niet allemaal terroristen, al gebruiken ze dezelfde Koran als de terroristen en de fundamentalsiten en volgen ze dezelfde profeet die trouwde maet Aïsha toen ze negen was?! Kom nu niet af met de bijbel, Jezus is het Woord van God voor de christenen, de gruwelverhalen in de bijbel tonen aan van hoe ver we komen. Verleden dinsdag vonden ze het nodig ook de paus door het slijk te halen, met vooral verhalen van meer dan 30 DERTIG! jaar gelden. Als je nooit eens iets vergeeft moet je wel heel rancuneus worden. Gister kwam ik een vriendin van mijn vrouw tegen. Sprak over ons kleinkind van enkele dagen oud. "Dat doet toch iets in je leven zeker?" vroeg ze; ik antwoorde: "mijn leven loopt ten einde, ik ben die hetse tegen de kerk beu. Als het niet ware van mijn geloof was ik al lang weg..." Ik zal verder werken aan de voorbereiding van mijn begrafenis en wilsbeschikking voor ik het hier aftrap. Wie heeft er een paar emailadressen van de nieuwsdienst, koppen, volt, terzake van de vrt voor me? wees gegroet iedereen! |
Citaat:
|
Waarom zouden ze iemand vergeven die hen 30 jaar geleden verkracht heeft en daar ongestraft mee is weggekomen? Mede door hulp van de kerk zelf.
p.s. don't kill yourself, hier tref je alleen maar geliefden mee. |
Citaat:
Als je denkt veel mensen te kunnen boeien zou ik eerst eens contact opnemen met VTM. Als het echt boeiend genoeg is, eventueel ook met De Standaard. 's Morgens in de trein weten we dan terug over wat gepraat; je weet maar nooit. |
.
|
Mambo. Een puntje is toch wel de kortste reactie. Het absolute minimum.
k vind dat collega-forumlid Koolzaad beter wat zou voorlezen uit dat Jezusboek. Of moeten we dat nu echt kopen, gezien de verwijzing naar het isbn-nummer. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik zal't hier dan maar doen: Citaat:
|
Citaat:
|
Nou ja, iemand vergeven is heel moeilijk en hoeft niet noodzakelijk vind ik. Ge moet maar eens leven met de gedachte dat iemand u zo hard heeft gebruikt/misbruikt.. Maar ik vind eerlijk gezegd dat er te veel over wordt gesproken de laatste tijd. Laat alles aan het gerecht over, die zal zn werk doen. Verder, vind ik het jammer dat velen zich laten ontdopen en de kerk de rug toekeren. Het ligt aan een individu die een grote fout heeft gemaakt, het christendom heeft daar totaal niks mee te maken.
|
Citaat:
Wat bedoel je eigenlijk ? |
Citaat:
Vandaar mijn puntje. Ik heb niet zoveel toe te voegen aan pedofilie in het algemeen. En de kerk...als het zo allemaal zo enorm uitgebreid is gebeurd kan je mij niet wijsmaken dat het niet algemeen was geweten en misschien niet overal goedgekeurd maar dan toch op zijn minst ook niet afgekeurd. Je moet er niet teveel aan denken dat de mensen het vagevuur werd voorgehouden voor seks tussen normale volwassen personen zonder de bedoeling kindjes te maken en dat ze anderzijds hun fluit lieten afzuigen van een snotter van een jaar of 10. Grof gezegd van mij maar ze zijn er dan ook grof doorgegaan. Wat mij betreft is het hun laatste hoogmis geweest. Ze mogen vertrekken en ze moeten niet meer terug komen. |
Citaat:
|
Citaat:
Ondanks dat men niet te snel mag veralgemenen maar wel voldoende realisitisch en objectief dient te blijven kan je ook niet echt meer de wandaden blijven verstoppen of goedpraten. Zo kom ik ook bij je volgende puntje over hoe ver we gekomen zijn: Eigenlijk zijn we nog niet veel op de evolutionaire ladder gestegen zeg maar t.o.v. die tijd. Enigste verschil is dat waar we toen nog openlijk voor uit durfden komen wegens algemeen slechte leef omstandigheden en openlijke slavernij hebben we enkel ingeruild voor een modernere vorm en hebben dat beschaving genoemd; het verdoken uitoefenen van onze meest ziekelijke impulsen en het sussen van ons geweten met zogenaamde liefdadigheid. Dat laatste iets relatiefs dun geworden ondertussen dat enkel nog maar een dun maskertje is dat zo n en dan eens opgezet wordt. Het is niet dat we nooit vergeven maar wel vaak vergeten waar het net telt en meestal dus dat vergeten wat ons of anderen uitkomt. En de dingen die 30 jaar geleden gebeurt zijn zijn we vergeten want er is niets uit geleerd en we maken steeds dezelfde fouten opnieuw en opnieuw... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik wil niet nog eens een mediahetse hé, ik voel me alleen maar slachtoffer van de Pedofielie-MEDIA-hetse, ik kan er neit meer tegen, het is / was buiten proportie. Soms tendentieus. Denk maar toen ze kard. Danneels aanvielen. De brave man kon zich dat gewoon niet voorstellen m.i., net zoals we vôôr 9/11 ons niet konden voorstellen dat lijnvliegtuigen opzettelijk een hoog gebouw invlogen. Leeft niet iedereen een beetje in zijn eigen wereld?
Niet dat ik de feiten niet erg vind. Het is gewoon schandaligb dat Roger Vangheluwe zicht heeft laten tot bisschop wijden, het getuigd van grote hoogmoed en gebrek aan schuldbesef. Filosoof, Waarom niet een leesbarder vertaling? http://www.willibrordbijbel.nl/? typ er Lk 17 in. Vroeger las ik "wee zij die ergernis geven..." dus zij die het kwade aanleren. Vaak van toepassing op de media die uitlegt hoe je ouderen berooofd, hoe je fietsen steelt enz. Om maar te zwijgen over het aanzetten tot homofilie, waar velen het hier niet mee eens zullen zijn. Propaganda voor euthanasie, abortus en dies meer. Enerzijds spoort men aan tot euthanasie, maar anderzijds pakt men een beginnend dementerende zijn auto af, en in een verder stadium bindt men hem vast zodat hij niet kan weglopen. Als er eens een wegloopt, is dat dan zo erg? Ik ben niet zozeer bang van dementie, maar wel van de omgeving die je dan niet meer ernstig neemt en je van je vrijheid beroofd. Van http://www.liberales.be/ ben ik ook fan. Rudy, Jezus, het boek van Joseph Ratzinger, kan je ook lenen in de bib he voor je het koopt. En als ze het niet hebben, vragen dat ze het aankopen. Daarin vind je ook "liberalisme", bevrijding van wettisme, nu wetten en regeltjes tekens iets gebeurt. Bovenal bemin één God, buig en kruip niet voor goden en afgoden allerhande. En die God kunnen we ons niet voorstellen, sommige ongelovigen, die niet meedoen aan de moderne afgoderij, vaak via de media, staan dichter bij de waarheid dan gelovigen die blijven steken zijn in de geloofsvoorstellingen van 40 jaar geleden en langer. Geen determinisme. Geloof en wetenschap kunnen samen gaan, maar ieder moet wel op zijn terein blijven. Misschien heeft de psychologie raakpunten, de exakte wetenschap niet. Het scheppingsverhaal verteld dat de dingen maar schepsels zijn, dat we zon en maan enz niet moeten aanbidden, voor niets buigen of kruipen, zoals we in oude culturen nog steeds zien. ... Vroeger had ik respekt voor de vrijzinnigen, die staan dichter bij de waarheid dan bijgelovigen en zij met het geloof van 50 jaar geleden. Meer en meer begin ik het gevoel te hebben dat we leven in een dictatuur zoals in de Sovietunie eertijds, daar werd het geloof en de kerk ook vervolgd. Er heerste een dialectisch materialisme en de mensen waren niets méér dan produktie-eenheden. Zielig. Hier zal ik stoppen en mijn begrafenis voorbereiden. Er ligt een mail voor mijn dochter klaar waarin ik haar vraag dan mijn overlijden mee te delen. Wees gegroet iedereen. |
Allee, iets goeds over de kerk.
Er zijn pastoors die geen pedofiel zijn. Er zijn misdienaars die nog nooit misbruikt zijn. Er zijn homo's die niet uit de scouts worden gesmeten. Er zijn verhaaltjes in de bijbel die niet immoreel zijn. Er zijn wetenschappelijke ontwikkelingen die niet door de kerk verketterd worden. maar niet veel. |
koolvis,
waarom laat je je geluk afhangen van het wel en wee van de RKK? ik snap dat niet. staat er in de bijbel iets over de RKK? nee toch? |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:36. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be