![]() |
Autokeuring - waarom zo duur?
Voor een keuring van 10 minuten ben je al bijna 50€ kwijt, en in mijn geval "mag" ik nog eens terugkomen (barstje in de voorruit). Een herkeuring (lees: eens naar de ruit kijken) zal weer 10 - 15€ kosten maar indien je niet binnen 2 weken laat herkeuren (wat mij onmogelijk zal lukken) is het weer een normale keuring (lees: volle pot betalen).
Is er een objectieve reden waarom dit zo duur is, of is dit gewoon een questie van pure geldklopperij? |
Geldklopperij.
Keuring is op zich niet zo slecht, maar wel te streng, te duur en te vaak |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Is 50 € duur? Dan zou ik zeggen doe u auto weg, u kunt een auto niet onderhouden. Hebt u uw rekening van het laatste nazicht in een garage al eens bekeken? En wie gaat er nu met een barstje in de vooruit naar de autokeuring?
Uw verzekering (of hebt u die niet?) betaald u toch een nieuwe ruit. Een andere oplossing is natuurlijk om de 4 jaar een andere auto kopen, nooit 50 € te betalen aan de autokeuring |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Een vriend heeft jaren met een die 4x zo groot was mogen rondrijden dus ik riskeerde het er maar op (een nieuwe ruit kost ook veel geld). |
Citaat:
Als de barst zich in het 'zichtveld' bevindt heb je prijs.. |
Bij elke autoverzekering is er een formule die glasbraak dekt. Als je een moderne auto hebt kan het bedrag van een voorruit hoog oplopen (de laatste ruit die bij mij vervangen werd was meer dan 600€), de moeite om die verzekering bij te nemen
|
Citaat:
|
Het was wel niet aan mij gericht maar toch:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
omdat je dat barstje in je raam niet had laten repareren. anders was het je veel goedkoper gebleven. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb toen ruiten kapot gereden , dat was ongelofelijk de een zat er nog maar just in, of ik had al terug een ster in die ruit, gelukkig in den hoek en ik ben er gewoon mee blijven verder rijden. |
Citaat:
en als er een Head Up Display inzit, zijt ge helemaal gekloot als ge die ruit moet laten vervangen... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:34. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be