![]() |
Dewever pessimistisch
De Franstaligen begrijpen het nog steeds niet en zullen het blijkbaar ook niet snel gaan begrijpen. Ze denken nog steeds te kunnen profiteren van het zakgeldfederalisme en ze denken nog steeds dat ze het Waalse migratiebeleid gaan kunnen opdringen aan de Vlamingen. Wat iedereen al lang wist, wordt nogmaals pijnlijk duidelijk. Een akkoord vormen waar het minimum van de ene partij te hoog ligt voor het max van de andere, is niet mogelijk als de verschillende partijen hun woord houden. Voor het eerst in de geschiedenis houdt een Vlaamse partij zijn woord en zo zitten we in een padstelling. Ik zou zeggen, trek jullie conclusies.
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...ver_pessimisme |
Ik hoop dat BDW nog meer van zich af bijt. De manier waarop ze de NV-A, en zeker hem in de Franse media demoniseren en hoe vlotjes de PS daaraan meewerkt is walgelijk. Ze krijgen hun zin niet dus dan gebruiken ze maar de aloude techniek van de andere proberen te kraken op alle vlakke omdat ze het politiek niet kunnen halen.
|
het einde van den Belziek is nog maar een kwestie van weken :cheer:
|
Ik snap de Franstaligen niet. Hebben ze nu nog niet door dat het menens is? In 2007 vroeg Leterme een beperkte staatshervorming en kwam er niets. In 2010 vraagt De Wever een grote staatshervorming en biedt men aan wat men in 2007 had moeten aanbieden. Heeft men nu nog niet door dat ze niet gaan moeten afkomen met een confederaal model als de boedelscheiding gestemd is in het Vlaams Parlement?
Ik vind het gedrag van PS, CDH en Ecolo dus behoorlijk inciviek... |
Citaat:
|
ik denk dat je de uitspraken van Dewever enigszins anders kunt kaderen hoor.
ik hoor een politicus die de prijs nog wat wilt opdrijven maar die uiteindelijk ook inziet dat hij op een gegeven moment zal moeten instemmen met een "eerbaar" compromis. in feite is hij zijn achterban aan het voorbereiden op dat compromis. |
Ik ben toch heel benieuwd wat de uitkomst van de beraadslagingen van de werkgroep zal zijn.
Zeker is in ieder geval dat de Franstaligen weeral een week de tijd hebben gehad om hun agenda te realiseren. Ik breng in dat verband nog maar eens onder de aandacht dat Rudy Demotte aanstuurt op een sterkere federatie Wallonië-Brussel. |
Citaat:
ik zie totaal geen compromis tenzij de Vlaamse partijen de eisen van de Franstaligen inwilligen. |
"Plat op de buik" is uitverkocht ...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
NVA zendt al sinds het begin van de onderhandelingen pessimistische signalen naar buiten. Ik heb in De Standaard in al die maanden tijd nog geen enkele (anononieme) NVA bron horen zeggen dat ie optimistisch is of denkt dat het zal lukken. Het is manier om de Franstaligen onder druk te zetten. Het probleem is alleen dat Dewever weliswaar de macht heeft om geen federale regering te vormen maar niet om er geen meer ( te laten) vormen. Tenzij er iemand gelooft dat het Vlaams parlement de Vlaamse onafhankelijkheid zal uitroepen (om vervolgens hun koffers te pakken.)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Immers, indien er een oplossing komt, verliest de NVA voor een stuk zijn reden van bestaan + verliest het een behoorlijk aantal kiezers. Zo simpel is het. Zie mijn handtekening. |
op naar een Belgische noodregering (met Vlaamse minderheid)
iedereen zijn Journaal al gelezen van de week ? |
Citaat:
- tijdrekken en - het verspreiden van berichten in de media over het versterken van de 'federatie Wallonië-Brussel', 'plan-B' en 'contacten met Franse delegaties'. |
Citaat:
idd en nog blijven de grote belgicistische intellectuelen denken dat het separatistisch gevaar vanuit Vlaanderen komt en niet vanuit Wallonië :roll: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:00. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be