Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Steve Stevaert en de "professoren" (https://forum.politics.be/showthread.php?t=14422)

sapere_aude! 23 mei 2004 10:36

Ik vraag me al een tijdje af wat Steve Stevaert heeft tegen de intellectuele klasse in ons land.

Persoonlijk heb ik heel veel respect voor mensen die niet gestudeerd hebben en het toch maken en voor bekwame arbeiders, maar ik heb ook respect voor mensen die de moeite hebben gedaan om 3-4-5-7 jaar te studeren. Waarom kan Steve Stevaert dit respect niet opbrengen. In elke discussie moet hij kunnen uithalen naar "de professoren". Persoonlijk vind ik dit spijtig. Een maatschappij kan niet werken zonder arbeiders, maar ook niet zonder mensen die nadenken over de maatschappij.

Wat ik me nog meer afvraag is waarom zoveel studenten niet zien hoe Steve uithaalt naar intellectuelen.

Nr.10 23 mei 2004 10:55

Het is een vorm van populisme.

X-Shape 23 mei 2004 11:01

Duidelijk dat hij binnen de partij alsmaar meer tegenwind moet trotseren.

Herman Desmedt ©HD 23 mei 2004 11:06

Hij snapt niets van wat proffesoren te zeggen hebbeb.
Hij denkt van zichzelf dat hij alles véél beter wéét dan die proffen, want hij is aan de macht en kent de praktijk en die academici niet.

The Paulus Experience 23 mei 2004 11:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herman Desmedt ©HD
Hij denkt van zichzelf dat hij alles véél beter wéét dan die proffen, want hij is aan de macht en kent de praktijk en die academici niet.

wel op één punt heeft hij dan wel gelijk.

Citaat:

want hij is aan de macht en kent de praktijk en die academici niet

justme 23 mei 2004 12:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herman Desmedt ©HD

Citaat:

want hij is aan de macht en kent de praktijk en die academici niet

zoveel praktijk is daar niet aan... iedere politicoloog en socioloog ziet wat hij aan het doen is, en kan alles volgen.... en kent bovendien beter de geschiedenis en volgt wat er in het buitenland gebeurt...

robert stevaert zijn "praktijkkennis" stelt weinig voor, hij doet ook maar wat

The Paulus Experience 23 mei 2004 12:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door justme
Citaat:

zoveel praktijk is daar niet aan... iedere politicoloog en socioloog ziet wat hij aan het doen is, en kan alles volgen.... en kent bovendien beter de geschiedenis en volgt wat er in het buitenland gebeurt...

robert stevaert zijn "praktijkkennis" stelt weinig voor, hij doet ook maar wat

bwa ja, maar er is een gezegde dat luidt "de beste stuurlui staan aan wal"

indien u ooit een bestuursfunctie of een functie met macht aan verbonden uitgeoefend hebt begrijpt u dat gezegde :wink:

Stevaert's eerste taak is : de verkiezingsresultaten van zijn partij opkrikken.
Hoe hij dat doet is zijn zaak. Uiteindelijk wordt hij afgerekend door zijn eigen achterban (en niet door een politicoloog) op de resultaten.

Erw 23 mei 2004 12:39

Citaat:

Hoe hij dat doet is zijn zaak. Uiteindelijk wordt hij afgerekend door zijn eigen achterban (en niet door een politicoloog) op de resultaten.

Anders gezegd: eigenbelang boven 's lands belang. Maar dat wisten we al.

The Paulus Experience 23 mei 2004 12:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Erw
Citaat:

en in welke partij is dat niet?

De meeste partijen zouden in 's lands belang beter zichzelf opdoeken. :P

Erw 23 mei 2004 12:57

Citaat:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Erw

en in welke partij is dat niet?
De meeste partijen zouden in 's lands belang beter zichzelf opdoeken. :P

Inderdaad.

Nr.10 23 mei 2004 13:59

Citaat:

bwa ja, maar er is een gezegde dat luidt "de beste stuurlui staan aan wal"

indien u ooit een bestuursfunctie of een functie met macht aan verbonden uitgeoefend hebt begrijpt u dat gezegde :wink:

Stevaert's eerste taak is : de verkiezingsresultaten van zijn partij opkrikken.

Z'n eigen profiel is niet dat van de partij die hij vertegenwoordigd.
De vader van Stevaert was een oerkatholiek persoon.
Hijzelf is dat eigenlijk ook.

Met daarbovenop : een hele hoop frustratie tegenover mensen die gestudeerd hebben.
D'er moet in zijn jeugd iets serieus gebeurd zijn op dat vlak.

CONTRA 23 mei 2004 14:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sapere_aude!
Ik vraag me al een tijdje af wat Steve Stevaert heeft tegen de intellectuele klasse in ons land.

Persoonlijk heb ik heel veel respect voor mensen die niet gestudeerd hebben en het toch maken en voor bekwame arbeiders, maar ik heb ook respect voor mensen die de moeite hebben gedaan om 3-4-5-7 jaar te studeren. Waarom kan Steve Stevaert dit respect niet opbrengen. In elke discussie moet hij kunnen uithalen naar "de professoren". Persoonlijk vind ik dit spijtig. Een maatschappij kan niet werken zonder arbeiders, maar ook niet zonder mensen die nadenken over de maatschappij.

Wat ik me nog meer afvraag is waarom zoveel studenten niet zien hoe Steve uithaalt naar intellectuelen.

Daarmee stemmen de professoren op het vlaamsblok :wink: :wink:

Eric Verhulst 23 mei 2004 23:48

Free Stevie is niet slim, maar wel sluw. De geschiedenis heeft hoge prijzen betaald voor mensen met dat profiel. Er zijn natuurlijk ook domme profs maar dat is niks vergeleken met de onzin die sommige politici ten toon spreiden. Het probleem is dat die onzin als dubbelspraak verpakt is. "Gratis, verkeersveiligheid, sociaal" zijn maar een paar van de voorbeelden.

ancapa 24 mei 2004 00:02

een oneliner van Steve stuntel...

"ja maar, niet te rap hé.... "

of "laaaaaaaaaaaaaat mij nuuuuuuuuuuuuuuuuu eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeenssssssss uitspreeeeeeeeeeeeeeeeeekeeeeeeen ?!"

die professoren hebben zoveel tijd niet en die worden er uur betaald :twisted:

dorus 24 mei 2004 15:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eric Verhulst
Free Stevie is niet slim, maar wel sluw. De geschiedenis heeft hoge prijzen betaald voor mensen met dat profiel. Er zijn natuurlijk ook domme profs maar dat is niks vergeleken met de onzin die sommige politici ten toon spreiden. Het probleem is dat die onzin als dubbelspraak verpakt is. "Gratis, verkeersveiligheid, sociaal" zijn maar een paar van de voorbeelden.

De nagel op de kop! 100% juist!

dejohan 24 mei 2004 16:33

Stevaert is ne populist, en ik hou niet van populisten.

dorus 24 mei 2004 18:28

Stevie is ook een stalinist. Hij is bezig het dramatische communisme dat Oost-Europa heeft vernietigd, naar hier over te planten.
Hoewel.... ik denk niet dat hij dat beseft.

De Oost-Duitse leiders hadden zich natuurdomeinen toegeëigend, reden er rond in dure Westerse auto's en lieten zich bedienen door de mooiste grieten uit hun jongerenbeweging. Helemaal onttrokken aan de blikken van het gewone volk.

Ik vermoed dat Steve en Johan VDL ervan dromen zich het Zoniënwoud toe te eigenen er er zich te vermeien met de mooiste exemplaren van de autoindustrie en de vrouwelijke kweek. :wink:

Herman Desmedt ©HD 24 mei 2004 20:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
Stevaert is ne populist, en ik hou niet van populisten.

IDD, en ik vind dat zelfs een understatement !

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be